WEBVTT 1 00:00:00.860 --> 00:00:03.320 Egun on guztioi eta ongietorri 2 00:00:03.780 --> 00:00:07.320 gaurkoan Gipuzkoako Foru Aldundiarentzat egun benetan 3 00:00:07.320 --> 00:00:09.180 pozgarria da. Izan ere, 4 00:00:09.660 --> 00:00:13.170 askotan aipatzen dugu Gipuzkoako Foru Aldundia ez dela konformatzen 5 00:00:13.170 --> 00:00:15.960 zerbitzu publiko ohikoak eskaintzearekin, baizik eta 6 00:00:16.170 --> 00:00:20.610 berrikuntza politikoa egiten duela, eragiteko gaitasuna edukiz eragiten 7 00:00:20.670 --> 00:00:24.120 ari dela hainbat eta hainbat esparrutan. Eta hau 8 00:00:24.660 --> 00:00:29.820 bada beste bat eta garrantzitsua. Nirekin batera daude Abaltzisketako 9 00:00:29.850 --> 00:00:35.490 alkatea, Jon, Oihana Bikotetik, Trafiko eta Trafikoko zuzendari 10 00:00:35.490 --> 00:00:40.470 nagusia dena, Bikote Bi Com Tekken eta Sara Basque kalekoa. Ez dittut 11 00:00:40.470 --> 00:00:41.340 abizenak esango, 12 00:00:42.040 --> 00:00:44.980 ezagutzen nauzue eta badakizue despistatu egiten naizela ikaragarri 13 00:00:44.980 --> 00:00:48.850 izen eta abizenekin, eta gaur ere ez da salbuespena izango. Hortaz, bueno, 14 00:00:48.880 --> 00:00:53.080 oso ondo lagunduta gaude gaurkoan aurkezpen hau egiteko garaian. 15 00:00:54.320 --> 00:00:58.400 Zer da ibilgailu autonomoa edo zergatik egin dugu aurrerapauso hau? 16 00:00:58.850 --> 00:01:02.360 Gipuzkoako Foru Aldundiak bere erronkak identifikatzeko garaian argi 17 00:01:02.360 --> 00:01:05.780 eta garbi ikusten duena da jasangarritasuna harena dela erronka 18 00:01:05.840 --> 00:01:06.890 nagusietako bat 19 00:01:07.120 --> 00:01:12.580 eta hor eragin beharra daukagula mugikortasunaren arloan. Hor besteak 20 00:01:12.580 --> 00:01:17.140 beste, bi ekimen martxan jartzen ditugu. Móvil estrategia. 21 00:01:18.640 --> 00:01:23.170 Momentu honetan automozioaren munduan egiten ari dira edo ematen ari diren 22 00:01:23.170 --> 00:01:26.740 eraldaketa horien aurrean akonpainamendu bat emateko enpresei. 23 00:01:27.100 --> 00:01:32.380 Erronka handi horien aurrean, Bueno, ba ekarpen bat egiteko elkarrekin eta 24 00:01:32.440 --> 00:01:36.730 Living Lava gure errepideetan errepide adimentsuak lantzen ari 25 00:01:36.730 --> 00:01:38.530 garelako gure lurraldean. 26 00:01:39.100 --> 00:01:45.010 Eta gaurkoan beste ekimen bat da adierazi nahi duguna eta da ibilgailu 27 00:01:45.100 --> 00:01:46.030 autonomoa arena. 28 00:01:46.340 --> 00:01:50.450 Eta zergatik ibilgailu autonomo Arena? Ba hor lanketa handi bat 29 00:01:50.450 --> 00:01:55.520 egiten ari delako industria zentzu honetan eta Gipuzkoak urrats bat 30 00:01:55.520 --> 00:01:59.390 gehiago eman nahi du, sinesten duelako benetan orekan, gure 31 00:01:59.390 --> 00:02:03.800 lurraldearen orekan eta berrikuntza eraman beharra daukagula gure 32 00:02:03.800 --> 00:02:05.540 lurraldeko puntu guztietara. 33 00:02:06.100 --> 00:02:11.470 Hau erabat ekimen aitzindaria da, izan ere honen inguruan ari da 34 00:02:11.530 --> 00:02:15.730 Europan zehar eta munduan lanketa bat egiten, baina INUN, guk dakigula, 35 00:02:15.790 --> 00:02:19.960 Inun, landa-ingurunean ez da ibilgailu autonomoen inguruan 36 00:02:20.020 --> 00:02:20.920 probarik egin, 37 00:02:21.280 --> 00:02:23.890 eta gaurkoan hori da, aurkeztu nahi dizuegu. 38 00:02:24.540 --> 00:02:26.730 Alegia, etorkizunari begira 39 00:02:27.820 --> 00:02:32.650 mugikortasun jasangarria transformatu beharra dagoena, hori nahi dugu 40 00:02:32.650 --> 00:02:36.640 probatu landa-ingurunean berrikuntzara bertara eraman, hau 41 00:02:36.640 --> 00:02:41.680 prest dagoen momentuan Gipuzkoa osoan eskalatu ahal izateko. Ez dugu 42 00:02:41.680 --> 00:02:43.180 arrakalari nahi Gipuzkoan, 43 00:02:43.700 --> 00:02:47.000 Gipuzkoan denok berdinak gara eta nahi dugu landa ingurunera 44 00:02:47.000 --> 00:02:51.050 berrikuntza hau eraman, pixkat azaltzearren, ze ibilgailu autonomoak 45 00:02:51.140 --> 00:02:55.130 horrela aztertuta badirudi izango dela zerbait hemen bihar bertan 46 00:02:55.130 --> 00:02:56.720 martxan jarriko dena eta ez. 47 00:02:57.040 --> 00:03:00.550 Bueno, ibilgailu autonomoa ari da probatzen Gipuzkoan bertan ere, 48 00:03:00.850 --> 00:03:01.960 poligonoaren batean, 49 00:03:02.260 --> 00:03:05.050 baina hemen eskaintzen diguna da ingurune bat, 50 00:03:05.220 --> 00:03:07.140 sekula probatu ez dena, INUN. 51 00:03:08.100 --> 00:03:12.990 Lehenengo urratsa izango dena da, noski, jendaurrean honen inguruan 52 00:03:12.990 --> 00:03:18.060 informazioa emango dugu, ondo azaltzeko zer den egitera goazena. 53 00:03:18.620 --> 00:03:23.360 Hori egin eta gero, proba bat egingo da Amezketa eta Abaltzisketatik 54 00:03:23.420 --> 00:03:27.200 artean. Otsailetik aurrera oker ez baldin banago, ibilgailua hemen 55 00:03:27.200 --> 00:03:31.490 egongo da eta datuak hartuko ditugu, alegia, inguru honek nola eragiten 56 00:03:31.490 --> 00:03:36.500 dion ibilgailu autonomo bati. Eta gero Segura eta Zerain artean egingo 57 00:03:36.500 --> 00:03:37.040 litzateke. 58 00:03:37.660 --> 00:03:42.760 Ibilgailu autonomoa berme guztiekin prest egoten den momentuan Gipuzkoak 59 00:03:42.940 --> 00:03:46.990 eskalatu ahal izateko eta mugikortasun jasangarriaren ekarpen 60 00:03:47.050 --> 00:03:51.370 handi bat egiteko, berrikuntzaren bidetik eta bidetik eta elkarlanean 61 00:03:51.610 --> 00:03:55.870 oinarrituta, Gipuzkoako txoko guztietara. Eta hau benetan herri 62 00:03:55.870 --> 00:03:59.200 txikientzako eta landa ingurumenarentzako ekarpen handia 63 00:03:59.350 --> 00:04:03.940 izango da, transformazio handi bat, aukerak biderkatuko dituenak eta aldi 64 00:04:03.940 --> 00:04:07.480 berean ere berrikuntza bertara eramango duena. 65 00:04:08.420 --> 00:04:12.950 Bueno, horixe da nik azaldu nahi nuena. Oso labur. Gero Jon, 66 00:04:13.040 --> 00:04:18.620 Abaltzisketako alkateak hitz batzuk esango ditu eta Oihanak teknikoki ere 67 00:04:18.680 --> 00:04:22.070 emango ditu behar diren azalpen guztiak. 68 00:04:22.920 --> 00:04:25.530 Yo quería hacer un breve resumen en castellano. 69 00:04:27.000 --> 00:04:30.000 Porque el vehículo autónomo, porque aquí 70 00:04:31.560 --> 00:04:35.340 se está estudiando y trabajando mucho en relación al vehículo autónomo, 71 00:04:35.340 --> 00:04:38.730 porque es una de las herramientas que vamos a tener para poder transformar 72 00:04:38.790 --> 00:04:39.630 la movilidad. 73 00:04:40.020 --> 00:04:44.100 Se está estudiando, se está experimentando, pero en ninguna parte 74 00:04:44.100 --> 00:04:48.360 se está experimentando el vehículo autónomo en un entorno rural como 75 00:04:48.360 --> 00:04:48.630 éste. 76 00:04:48.960 --> 00:04:52.080 En Gipuzkoa lo tiene que hacer, lo tiene que hacer, puesto que queremos 77 00:04:52.080 --> 00:04:54.390 transformar la movilidad en nuestro territorio 78 00:04:54.840 --> 00:04:56.490 y queremos superar 79 00:04:56.700 --> 00:05:00.930 también las diferencias que puede haber entre ciudades y municipios 80 00:05:00.930 --> 00:05:04.290 pequeños. Queremos que Guipúzcoa, a los municipios pequeños de Guipúzcoa, 81 00:05:04.290 --> 00:05:08.490 al entorno rural, estén preparados, mediante la experimentación que vamos 82 00:05:08.490 --> 00:05:11.730 a hacer en los próximos meses, para que en el momento en el que esto sea 83 00:05:11.730 --> 00:05:16.950 posible, podamos escalar la experiencia, podemos incluir esta 84 00:05:16.950 --> 00:05:21.030 iniciativa, esta nueva movilidad en el territorio de Guipúzcoa, en todos 85 00:05:21.300 --> 00:05:21.660 los 86 00:05:22.740 --> 00:05:25.980 municipios de nuestro territorio. Y eso es lo que vamos a hacer 87 00:05:25.980 --> 00:05:28.680 precisamente mediante la colaboración, la experimentación en 88 00:05:28.680 --> 00:05:33.720 los próximos meses, bueno, pues se van a tomar información sobre cómo 89 00:05:33.720 --> 00:05:36.360 impacta el entorno en 90 00:05:36.860 --> 00:05:40.610 en la conducción de un vehículo autónomo, recoger toda esa serie de 91 00:05:40.610 --> 00:05:44.510 datos y luego poderlo implantar. En cuanto esto sea posible, 92 00:05:44.900 --> 00:05:48.110 lo vamos a hacer, por supuesto. primero vamos a ofrecer información a 93 00:05:48.110 --> 00:05:49.370 la ciudadanía para que sepa 94 00:05:49.720 --> 00:05:53.080 qué es lo que van a tener. A partir del mes de febrero. La primera 95 00:05:53.080 --> 00:05:55.870 experiencia será entre Amezketa, Abaltzisketa 96 00:05:56.300 --> 00:05:59.780 y la segunda entre Segura. Y será en los próximos 97 00:06:00.000 --> 00:06:03.750 meses, y lo haremos, por supuesto, de la mano, convencidas de que vamos a 98 00:06:03.750 --> 00:06:06.360 transformar la movilidad, de que vamos a 99 00:06:06.860 --> 00:06:10.100 hacer una aportación en la descarbonización y vamos a hacer una 100 00:06:10.100 --> 00:06:13.490 aportación también en el equilibrio de nuestro territorio, y una 101 00:06:13.490 --> 00:06:16.580 aportación en cuanto al servicio de movilidad que requieren los 102 00:06:16.580 --> 00:06:20.570 municipios pequeños de nuestro territorio. Horrelakorik ez dago 103 00:06:20.960 --> 00:06:24.860 munduan, guk dakigula, eta esperientzia hori egitera goaz. 104 00:06:25.140 --> 00:06:27.660 Eta guretzako, hasieran esaten nuen bezala, benetan 105 00:06:27.960 --> 00:06:32.640 sekulako ekimena da, ekarpen handia egingo diona gure lurraldeari, beraz, 106 00:06:33.000 --> 00:06:36.960 esperantza handirik ibilgailu autonomo honetan jarrita.