WEBVTT 1 00:00:00.790 --> 00:00:03.970 Egun on guztioi eta eskerrik asko gaurko prentsaurrekoa atravesar dudalako eta 2 00:00:04.000 --> 00:00:06.161 horrelaxe jarraitzen ari zareten ahaide, egun on. 3 00:00:07.570 --> 00:00:12.431 Bueno gaurko gure helburua da ikusten duzuen bezala Gipuzkoa Living LAB 4 00:00:12.490 --> 00:00:17.590 proiektuaren edo gehiago esateko hiru proiektuen aurkezpena egiteko. Ez 5 00:00:18.250 --> 00:00:23.110 da gaurkoa eta nirekin daude. Bistan da bere arduradun nagusia, Aintzane 6 00:00:23.110 --> 00:00:27.930 Oiarbide, Bide Azpiegituretako diputatua eta gero ere gurekin dago Zenit VE erraterako 7 00:00:27.940 --> 00:00:31.720 garraio eta mugikortasun jasangarriko taldearen arduraduna. 8 00:00:31.750 --> 00:00:37.000 Alfonso Brazalez eta hirurok hartuko dugu hitza. Nire parte-hartzea batipat 9 00:00:37.000 --> 00:00:43.570 sarrera moduan izango da pixka bat kontestu bat emateko. Gaurko Living LAB 10 00:00:43.930 --> 00:00:47.110 proiektuen aurkezpenaren planteamendu egonez. 11 00:00:48.880 --> 00:00:54.790 Beno nik esango nuke 2016an jarri genuenean martxan Etorkizuna eraikiz, 12 00:00:54.790 --> 00:00:58.840 dakizuen bezala, ba gure lurraldeak dituen erronka nagusiei aurre egiteko, 13 00:00:58.840 --> 00:01:04.720 berrikuntza aktibatzeko eta ekosistema batzuk aktibatzeko. Ba ekimen orokorra 14 00:01:04.720 --> 00:01:08.890 martxan jarri genuen eta orduan horrek esan nahi dudana da ba etxe barruan 15 00:01:08.890 --> 00:01:12.040 departamentu bakoitzak sail bakoitzak bere ejerzizio egin zuela, ez. 16 00:01:12.041 --> 00:01:16.360 Etorkizunari begira zeintzuk diren gure proiektu berritzaileak eta erronka 17 00:01:16.360 --> 00:01:20.111 berriei erantzuteko ba zein izan behar da gure enfokea. Eta orduan ba nik uste 18 00:01:20.110 --> 00:01:25.271 dut bide azpiegituretako departamentuaren ba planteamendu nagusia 19 00:01:25.270 --> 00:01:29.590 izan zela Living labanen inguruan apustua egitea. Ez dakit ze hots 20 00:01:29.590 --> 00:01:30.160 entzuten den. 21 00:01:32.260 --> 00:01:33.790 Zerbait entzuten da ahots bat bezala. 22 00:01:35.890 --> 00:01:36.550 Jabetzeko dute. 23 00:01:37.780 --> 00:01:42.880 Eta orduan ba besteak, hau izan zen Living Labaren proiektu honek ba zentratu 24 00:01:42.940 --> 00:01:48.100 zuen pixka bat etorkizunari begira ba errepide sarean izan beharreko 25 00:01:48.130 --> 00:01:53.050 berrikuntzaren enfoque inportanteena. Hori Etorkizuna eraikiz-en egiten den 26 00:01:53.050 --> 00:01:58.030 bezala, esperientzia pilotuen bidez bultzatu du. Kasu honetan hiru 27 00:01:58.060 --> 00:02:03.790 esperientzi pilotu nagusi dauzkagu esku eskuartean LIVI lanaren baitan, eta hiru 28 00:02:03.790 --> 00:02:07.870 esperientzia horiek daukate zerikusia alde batek errepide adimendunekin, 29 00:02:08.590 --> 00:02:11.950 beste aldetik baita errepideak konektatu ekinekin eta gero ere errepide 30 00:02:11.980 --> 00:02:17.801 jasangarriekin eta hiru kontzeptu nagusi horietan adimendunak 31 00:02:17.800 --> 00:02:22.910 honeta jasangarriak. Bakoitzean proiektu pilotu bat martxan jartzeko egitasmoa 32 00:02:22.910 --> 00:02:27.670 baduzue Gipuzkoa Living Lab bueno azkenean bere gain hartzen ditu hainbat lehentasun, 33 00:02:28.030 --> 00:02:31.420 baina horiek izango dira datoz gaurko eduki inportanteenak. 34 00:02:35.710 --> 00:02:41.200 Guk uste dugu Gipuzkoa dauzkala arlo horretan, etorkizuneko errepideetan 35 00:02:42.010 --> 00:02:45.580 eginbeharreko berrikuntzetan erreferentzia europar bat esateko aukera 36 00:02:45.581 --> 00:02:49.900 handiak dauzka Gipuzkoak. Zeintzuk dira bere baldintzak. Alde batetik, dakizuen 37 00:02:49.900 --> 00:02:54.760 bezala, Gipuzkoako ahalmen handiko errepideen biribilgune amaituta dago, 38 00:02:54.820 --> 00:03:00.040 Beraz, gure bide azpiegituretako eskema eginda dago. Ez da aurreikusten 39 00:03:00.940 --> 00:03:04.930 bide azpiegitura ikuspegitik errepide ahalmen handiko errepide berririk egingo 40 00:03:04.930 --> 00:03:09.520 dugunik. Beraz, hor eskema bat jada ezarria dauzkagu. Eta gero ere esan 41 00:03:09.520 --> 00:03:14.860 beharra daukagu bere mantenurako eta egin behar diren berrikuntzetarako finantzaketa 42 00:03:15.460 --> 00:03:21.100 ere bermatua daukagula bidesarien sistemaren bitartez eta bueno 43 00:03:21.100 --> 00:03:27.670 ba azken asteetan ya behin betiko ba hori daukana, ezartze bat daukana. Eta 44 00:03:27.700 --> 00:03:34.090 orain uste genuen inportantea zela horren ba bueno ba Berrikuntzako proiektua 45 00:03:34.090 --> 00:03:37.300 martxan jartzea, besteak beste, esaten nuen bezala, baldintzak 46 00:03:37.300 --> 00:03:38.950 dira, jada badugu. 47 00:03:40.620 --> 00:03:45.940 Azpiegitura eginda daukagu, finantzaketa eskema ezarria eta gero ere badugu 48 00:03:45.940 --> 00:03:50.800 kokapen bat mugaz gaindiko perspektiban, horrek ere ahalbidetzen duena 49 00:03:50.800 --> 00:03:54.610 baita ere berrikuntzako urrats inportante batzuk ematea garela. 50 00:03:54.640 --> 00:03:58.450 Baldintza guzti horiek dauzkagularik, uste dugu esperientzia pilotu ohiak 51 00:03:58.510 --> 00:04:02.740 badaukatela benetan erreferentzia izateko aukera eta hori da ba 52 00:04:03.070 --> 00:04:11.830 ona ba gero Aintzane eta Alfonso que esango digutela aipatuko digutena. 53 00:04:12.940 --> 00:04:20.350 Niretzako niretzako behintzat gai horri guztiz inportantea da. Besteak 54 00:04:20.350 --> 00:04:23.650 beste, dakizuen bezala, Gipuzkoak egin du mugikortasun berriaren aldeko 55 00:04:23.650 --> 00:04:28.420 apustua. Mubil proiektuak bere gain hartzen du etorkizuneko mugikortasuna 56 00:04:28.630 --> 00:04:32.560 eta guk uste dugu azpiegiturak prestatu behar ditugula ere bai ba 57 00:04:32.560 --> 00:04:38.740 adibidez autoa autonomoaren ibilbideak errazteko bideratzekoa. Gero 58 00:04:38.740 --> 00:04:43.210 ere, dakizuen bezala, mugikortasuna gero eta jasangarriagoa izan 59 00:04:43.210 --> 00:04:47.110 behar da. Kutsadura gutxitzeko pausoak eman behar ditugu. Nahi dugu 60 00:04:47.110 --> 00:04:50.230 baita ere mugikortasuna gero eta seguruagoa izatera, geroz eta erosoago 61 00:04:50.230 --> 00:04:56.080 izatea ibilgailuetan doazen pertsona guztientzako. Orduan, bueno azkenean 62 00:04:56.080 --> 00:05:01.000 etorkizunari begira apustua handiak egiten ari gara lurralde arloan. Gure 63 00:05:01.060 --> 00:05:04.000 enpresak, gure zentro teknologikoak, gure ikerketa zentroak izugarrizko apustuak 64 00:05:04.000 --> 00:05:07.450 egiten ari gara eta guk uste dugu Living Lab honek emango duela diela 65 00:05:07.450 --> 00:05:11.800 enpresei, zentro teknologikoek, ikerketa zentroei, gune bat bere berrikuntza 66 00:05:11.800 --> 00:05:16.600 horiek abian jartzeko. Hemen daukagu Ceitek bere perspektiba jorratuko du, 67 00:05:16.600 --> 00:05:19.990 baina guk uste dugu azkenean hemen lantzen ari gara garena dela ekosistema 68 00:05:20.020 --> 00:05:24.370 bat eta ekosistema honek baldintza bereziak dauzka eta oportunitate berriak 69 00:05:24.370 --> 00:05:28.960 jartzen dizkiogu eta azken ideia hori garatzea besterik ez dut 70 00:05:29.320 --> 00:05:34.510 uste, funtsezkoa iruditzen baitzait Gipuzkoak gaitasun handiko egunen biribilgunea 71 00:05:34.870 --> 00:05:40.060 amaitu ondoren. Beraz, gaitasun handiko azpiegitura nagusiak 72 00:05:40.060 --> 00:05:43.270 eraikita daude kobrantza-eskema bat ezarri ondoren, 73 00:05:43.360 --> 00:05:48.551 Europako araudiari ere jarraituz. Beraz, dagoeneko finantzaketa 74 00:05:49.630 --> 00:05:53.620 bermatua dugu errepideak mantentzeko eta bakoitzak etorkizunean 75 00:05:53.620 --> 00:05:59.440 egiten dituen apustuetarako. Bada, Gipuzkoak ere, mugaz haraindiko 76 00:05:59.440 --> 00:06:05.470 izaerarekin, Europa mailan erreferentzia izango den proiektu berritzaileak 77 00:06:05.471 --> 00:06:09.850 garatzeko beharrezko baldintzak ditu. Eta pentsatzen dugu Living 78 00:06:09.880 --> 00:06:14.110 LABek ere bat egiten duela Gipuzkoan egiten ari den apustuarekin, Etorkizuna 79 00:06:14.380 --> 00:06:19.180 eraikiz-en eskutik, Mubil proiektu onarekin; izan ere, enpresen, zentro 80 00:06:19.180 --> 00:06:22.540 teknologikoen eta ikerketa-zentroen ekosistema osoa aktibatzen du mugikortasun 81 00:06:22.840 --> 00:06:26.590 berria, etorkizuneko mugikortasuna eta mugikortasun konektatu adimenduna 82 00:06:26.590 --> 00:06:28.090 jorratzeko orduan. 83 00:06:29.320 --> 00:06:35.680 Beno ba, jasangarria da, mundu osoan bultzatzen ari dena eta 84 00:06:35.680 --> 00:06:39.430 Europan, batez ere testuinguru horretan, Gipuzkoak lurralde 85 00:06:39.430 --> 00:06:43.931 berritzailea izateko baldintzak ditu. Esan bezala, proiektu esperimentalak 86 00:06:43.930 --> 00:06:50.230 garatzen ditu, azkenean ekosistema oso bat ahalbidetzeko. 87 00:06:50.890 --> 00:06:55.000 Ekosistema oso batek bere produktuak edo zerbitzuak probatzeko aukerak 88 00:06:55.000 --> 00:06:58.510 izatea bermatzen da. Eta zentro teknologikoez, ikerketa-zentroez 89 00:06:58.510 --> 00:07:02.350 eta enpresez ari gara, administrazio publikoekin batera. Administrazio 90 00:07:02.350 --> 00:07:06.070 horiek, lankidetzan, Gipuzkoan etorkizuneko mugikortasuna 91 00:07:06.070 --> 00:07:06.850 ahalbidetuko dute. 92 00:07:08.020 --> 00:07:10.780 ETA hori da pixka bat nire sarrera Hortik aurrera Aintzaneri ematen diodan 93 00:07:10.780 --> 00:07:11.320 hitza nintzenean. 94 00:07:12.610 --> 00:07:18.640 Bai, egun on eta eskerrik asko denoi hona etortzeagatik. Tira, sarrera. Nik 95 00:07:18.640 --> 00:07:24.610 uste dut nahiko zabala egin duela diputatu nagusiak gaurko gaia zein 96 00:07:24.610 --> 00:07:33.010 izango den kokatzeko eta bueno esan nahi dut alde batetik hau ez dela Gaur 97 00:07:33.190 --> 00:07:39.850 aurkeztuko ditugu bi pilotu, bat eginda dago, bestea datozen egunetan egingo da. 98 00:07:40.780 --> 00:07:41.710 Frogatuko da. 99 00:07:42.820 --> 00:07:49.450 Hau ez da egun batetik bestera sortutako proiektu bat. Guk Markelek esan bezala, 100 00:07:49.450 --> 00:07:57.670 gure Diputazioko estrategia barruan sartu genuen legealdi honetarako 101 00:07:58.000 --> 00:08:05.110 errepide adienteen adimendunen prestaketa eta beraz, guk jada daramagu 102 00:08:05.110 --> 00:08:11.560 hiru urte eta gehiago honetan lanean, legealdi hasieratik hasi 103 00:08:11.560 --> 00:08:12.820 ginen honetan lanean. 104 00:08:14.350 --> 00:08:19.240 Beno nik uste dut alde batetik, berak esan bezala, Markelek esan dudan bezala, 105 00:08:19.240 --> 00:08:25.390 ba nahi dugu gure errepideak jasangarriagoak izatea. Kutxari 106 00:08:25.450 --> 00:08:31.300 kutsadurari dagokionez, kutsaduraren kontrola eta kontzientziazioa baita ere 107 00:08:31.540 --> 00:08:38.710 hedatzea proiektu pilotu baten bitartez eta proiektu horren emaitzak ondo 108 00:08:38.710 --> 00:08:39.340 aztertuta, 109 00:08:40.510 --> 00:08:46.750 martxan jarriko genuke gure gaitasun handiko errepideetan. Esan bezala, 110 00:08:46.750 --> 00:08:52.060 kutsaduraren kontrola, kontzientziazioa eta baita ere honek eskeiniko liguke 111 00:08:52.700 --> 00:08:59.710 tarifa tarifikazio justuago bat egitea eta abarrez kutsaduraren kontrola ere 112 00:08:59.720 --> 00:09:07.420 bitartez. Alde batetik hori beste alde batetik, baita ere bueno ba mugaz gaindiko 113 00:09:07.420 --> 00:09:15.220 proiektua hasieratik lantzen ari gara iparraldeko eta Frantziako bueno 114 00:09:16.000 --> 00:09:23.110 ba autoritateekin eta aita agente desberdinekin eta beste alde batetik batetik eta 115 00:09:23.110 --> 00:09:29.110 guretzat oso inportantea izanik da Bazait inbestigazio zentroa hartuko dugu 116 00:09:29.110 --> 00:09:35.140 bidelagun guzti hau garatzeko. Alfonso Brazález egon da gurekin hasieratik eta 117 00:09:35.140 --> 00:09:41.980 baita ere egiteko azpiegitura osoa gure bidelagun ba ona proiektu hauek 118 00:09:42.040 --> 00:09:47.590 garatzeko, ez. Esan bezala, lehen aurkeztuko dizuet. Pilotu bat egin 119 00:09:47.590 --> 00:09:58.330 genuen otsailak seiean Orioko beharrean eta hau da, bueno ba zehazki eta 120 00:09:58.330 --> 00:10:02.650 momentuan kutsadura neurtzeko piloto bat. 121 00:10:03.821 --> 00:10:10.210 Hau da, Kapazak gara esateko une honetan teknologia honekin auto 122 00:10:10.210 --> 00:10:15.880 bakoitzak, kamioi bakoitzak, ibilgailu bakoitzak ze emisio botatzen ditu 123 00:10:15.941 --> 00:10:21.490 pasatzen den une horretan bertan, ba hor ere dagoen teknologia horretatik 124 00:10:21.490 --> 00:10:27.460 pasatzen den une horretan, zenbat kutsatzen duen eta zer kutsadura. 125 00:10:27.520 --> 00:10:34.240 Ez bakarrik zein cobi emisioak, baizik eta beste kutsatze kutsatzen duten beste elementu 126 00:10:34.240 --> 00:10:39.190 asko ere identifikatzen dituzte eta hau esan bezala, pilotu bat da. 127 00:10:39.250 --> 00:10:44.140 Oraindik erakutsiko dizuet. Beno hor ikusten dizut, dituzue irudi batzuk, 128 00:10:44.530 --> 00:10:51.340 pilotu hori egin genuen egunekoak baino bideo edo irudi batzuk jarri dizkizuet 129 00:10:51.340 --> 00:10:56.290 ikusteko nola funtzionatzen duten. Pilotu bat da, baina pilotu honen 130 00:10:56.350 --> 00:11:01.780 emaitzak aztertzen ari gara eta asmoa da gure gaitasun handiko errepide guztira 131 00:11:01.810 --> 00:11:08.470 zabaltzea eta jakitea ibilgailu bakoitzak guk etxean zaborrak eta abar 132 00:11:09.460 --> 00:11:13.930 banatzen ditugun bezala edo bereizten ditut, sailkatzen diot dugun bezala. Ba 133 00:11:13.930 --> 00:11:19.720 bueno jakitea ere norberaren ibilgailuak norberak zein kutsatzen duen eta hor bueno 134 00:11:21.071 --> 00:11:27.130 ba erabakiak hartu ahal izatea norberak ere alde batetik edo kotxe jasangarriago 135 00:11:27.130 --> 00:11:29.861 bat erosteko, beste alde batetik, 136 00:11:31.270 --> 00:11:35.350 mugikortasun jasangarriago batean ibiltzea, adibidez garraio publikoa 137 00:11:35.620 --> 00:11:40.870 aukeratzeko eta abar. Baina informazio guzti hori teknologia honek ematen digu 138 00:11:40.930 --> 00:11:46.000 eta esan bezala, tarifikazioa ere justuago izateko bidea emango diogu. 139 00:11:46.420 --> 00:11:51.390 Ikusiko dugu oraintxe bideo bat. Gipuzkoa, Libélula kutsagarrien 140 00:11:51.390 --> 00:11:51.940 neurketa. 141 00:11:54.191 --> 00:11:57.040 Errepide adimendunek neurketak egin ditzakete. 142 00:11:58.990 --> 00:12:03.760 Antzeman ditzakete ditzakete ibilgailu baten isurketak eta kutsadura-maila denbora 143 00:12:03.760 --> 00:12:04.390 errealean. 144 00:12:07.660 --> 00:12:10.450 Errepideetan jartzen diren zentsore batzuen bidez. 145 00:12:11.530 --> 00:12:15.130 Zein obi eta bestelako kutsagarrien isurketak detektatzen dira. 146 00:12:20.321 --> 00:12:24.670 Une eta leku zehatz batean zein ibilgailu igartzen den eta zenbat 147 00:12:24.670 --> 00:12:26.380 kutsatzen duen jakin dezakegu. 148 00:12:29.260 --> 00:12:34.030 Sistema honen bidez kutsadura kontrola daiteke. Gipuzkoako emisio baxuko 149 00:12:34.030 --> 00:12:39.070 eremuak erregulatu eta baita ere ibilgailuetako matxurak antzeman 150 00:12:39.071 --> 00:12:42.760 daitezke. Gipuzkoa etorkizuna orain. 151 00:12:44.380 --> 00:12:47.830 Gipuzkoa. Eta kutsatzaileen neurketa. 152 00:12:50.170 --> 00:12:55.900 Errepide adimendunak gai izan daitezke ibilgailuak zenbat kutsatzen duen eta 153 00:12:55.900 --> 00:12:58.720 kutsadura-maila denbora errealean detektatzeko. 154 00:13:02.950 --> 00:13:08.260 Errepidean jartzen diren sentsore batzuek co dos isuriak eta substantzia 155 00:13:08.290 --> 00:13:10.930 kutsatzaileak detektatzen dituzte. 156 00:13:15.460 --> 00:13:20.020 Leku eta une zehatzetan jakin dezakegu ibilgailuek zer pasatzen duten eta zenbat kutsatzen 157 00:13:20.020 --> 00:13:20.650 duten. 158 00:13:24.460 --> 00:13:28.810 Sistema horrekin kutsadura kontrola daiteke, Gipuzkoako emisio txikiko eremuak 159 00:13:28.840 --> 00:13:33.370 erregulatu daitezke edo ibilgailuetan matxurak detektatu daitezke. 160 00:13:35.680 --> 00:13:37.930 Gipuzkoa, etorkizuna orain. 161 00:13:40.210 --> 00:13:47.380 Beno ikusi duzue oso modu sinplean zertan datzan pilotu hau eta bai esan 162 00:13:47.380 --> 00:13:53.710 nahi dizuet Europan kasu bakarra dela, lehen kasua dela errepideetan autopista 163 00:13:53.710 --> 00:14:00.190 batean neurtzen Neurketa hauek egiten. Gu gara lehenengoak Europa 164 00:14:00.191 --> 00:14:07.330 osoan. Eta beno ba beste pilotura pasako naiz. Esan dizuet baita mugaz gaindiko 165 00:14:07.330 --> 00:14:13.540 korridorearen inguruan lanean gabiltzala eta hor zabaltzen garela egingo dugu, 166 00:14:13.540 --> 00:14:19.600 egiten hasiko gara. Ikusten duzue, Ap-zortzian eta AP bat osoan, 25 lista 167 00:14:20.170 --> 00:14:26.560 jarriko dira guztira eta jada dagoeneko batzuk jarrita ditugu horretarako. 168 00:14:26.650 --> 00:14:31.870 Geroago Alfonsok pixka bat esplikatu digu zein momentutan dagoen orain. 169 00:14:33.760 --> 00:14:40.210 Zera sistema teknologikoa. Baina horretarako nik esango nuke Gipuzkoa ia 170 00:14:40.210 --> 00:14:45.670 prest dagoela mugaz gaindiko proiektu desberdinak egiteko eta Living Lab bat 171 00:14:45.700 --> 00:14:51.220 izateko. Hau da, Markelek esan bezala, bertako eta kanpoko enpresak, bai 172 00:14:51.220 --> 00:15:00.550 automobilen ere, eraikuntzako enpresak, bai enpresa teknologikoak, 173 00:15:00.550 --> 00:15:05.620 bertako enpresa, Euskadin enpresa teknologiko asko daude tapak eta horiek 174 00:15:05.680 --> 00:15:11.500 denek erabili ahal izango dute gure Living Laba. Beno, proiektu hau 175 00:15:11.980 --> 00:15:18.100 beraien esperimentuak eta beraien proiektuak garatzeko, ez. Horretarako 176 00:15:18.400 --> 00:15:23.800 pixka bat gero teknologikoki eta zuek ulertzeko zer posibilitate duten aukera 177 00:15:23.800 --> 00:15:29.200 asko baititu azpiegitura adimendun honek. Horretarako esan bezala, eginda 178 00:15:29.200 --> 00:15:34.480 dago eta gero Alfonsok pixka bat zehatzago esplikatuko ditu eta 179 00:15:36.070 --> 00:15:41.980 hirugarrenez daukagu esperientzi pilotu bat egingo duguna. Datozen datozen 180 00:15:42.010 --> 00:15:50.410 asteetan falta zaizkigu zaizkigu bakarrik seinale batzuk ipintzea, baina daukagun pilotua 181 00:15:50.410 --> 00:15:57.610 da Living Lab edo errepide inteligente hauen. Nik esango nuke pilotu oso 182 00:15:57.970 --> 00:16:05.260 proiektu oso erakargarria, beharrezkoa eta interesgarria da ikusteko nola 183 00:16:05.260 --> 00:16:10.300 funtzionatzen duen inteligentziak errepideetan egingo dugun proiektu 184 00:16:10.300 --> 00:16:17.170 honetan. Sortu zaigun lehen helen beharretako bat izan da bide segurtasuna 185 00:16:17.230 --> 00:16:22.210 noski. Eta bide-segurtasun horren barruan txirrindularien bide-segurtasuna 186 00:16:22.240 --> 00:16:28.690 badakizue askotan ez dela erraza gure errepideetan. Txirrindulariak, moto 187 00:16:28.690 --> 00:16:34.720 zaleak eta oinezkoak. Konbibentzia hori ez da oso erraza izaten. Eta pilotu 188 00:16:34.720 --> 00:16:40.750 bat egingo dugu, pilotu bat, proiektu bat prestatuta dago eta datozen asteetan 189 00:16:40.750 --> 00:16:47.740 martxan jarriko gara. Txirrindulariekin. Eta non ba oso leku 190 00:16:49.000 --> 00:16:53.050 konplikatu batean eta aina istripu larriak egon diren leku batean, Hau da 191 00:16:53.050 --> 00:16:53.890 Gaintxurizketan. 192 00:16:55.360 --> 00:17:00.400 Diputaziora etortzen dira desberdinak, leku desberdinetako eskaerak 193 00:17:00.670 --> 00:17:05.440 eta txirrindularien elkartearekin ere egon gara beraiek bueno 194 00:17:06.160 --> 00:17:11.440 ba kezka azaldu ziguten gai honetan. Badakizue zikloturistak eta 195 00:17:11.440 --> 00:17:17.440 txirrindulari profesionalak eta abar ez dela bide gorrietan ibiltzen eta beraz guk 196 00:17:17.500 --> 00:17:22.840 sortu dugun pilotu hau, Alfonsok orain esplikatuko dioguna irudiak ikusi 197 00:17:22.840 --> 00:17:29.140 ondoren, ba da hain zuzen ere, bide segurtasun hori bermatzeko eta batez ere 198 00:17:29.410 --> 00:17:35.560 txirrindularien segurtasuna bermatzeko. Eta besterik ezean, Alfonsori emango 199 00:17:35.560 --> 00:17:38.440 diot hitza. Berak esplikatu du. 200 00:17:39.520 --> 00:17:44.981 Bai, ados. Orion egin dugun esperientzia pilotua, CO bi eta beste 201 00:17:44.980 --> 00:17:49.930 osagai batzuen isurketen benetako neurketari eta uneari buruzkoa, 202 00:17:50.620 --> 00:17:55.510 Europan autobide batean egiten den lehena da, lehen esan dudan bezala. 203 00:17:56.560 --> 00:18:03.010 Zenbait esperientzia izan dira hirien sarreretan, baina 204 00:18:03.010 --> 00:18:08.200 autobide batean, lehen kasua da. Gipuzkoa berriro da, gai adimendunen 205 00:18:08.200 --> 00:18:14.800 abangoardian dago berriro, errepide adimendunen abangoardian. 206 00:18:15.881 --> 00:18:23.950 Eta, gainera, aitzindariak gara, bai free flow sistemarekin, 207 00:18:24.100 --> 00:18:29.320 bai, adibidez, Orion egin dugun beste pilotu honekin. Bestalde, 208 00:18:29.320 --> 00:18:35.680 laster Gaintxurizketan egingo dugun pilotua errepideko txirrindularien 209 00:18:35.680 --> 00:18:40.180 bide-segurtasuna hobetzeko da, eta, horretarako, 210 00:18:40.190 --> 00:18:45.401 gure sistema adimendunak unean uneko informazio irerreala 211 00:18:45.400 --> 00:18:50.350 bidaliko die gidariei. Gipuzkoako errepide-sarea prest dago Frantziarekiko 212 00:18:50.680 --> 00:18:56.260 mugaz gaindiko proiektuari bandera emateko, gure sarean benetako laborategi 213 00:18:56.260 --> 00:19:02.110 bat izan dadin autonomiaz eta ingurumenaren aldetik bidezkoagoa den 214 00:19:02.200 --> 00:19:07.511 konektatutako mugikortasunerako. Gaur egun, Gipuzkoa abangoardian dago, 215 00:19:07.510 --> 00:19:13.840 teknologia horiei guztiei buruz esango genuke. Eta besterik gabe, Alfonso 216 00:19:13.840 --> 00:19:18.550 brazalez ezer egiteko, Esan dudan bezala, guk bada aukeratu, aukeratu 217 00:19:18.550 --> 00:19:23.560 genuen bidelagun, beraien lan egiteko moduagatik, beraien prestigio zeagatik 218 00:19:23.560 --> 00:19:28.990 eta bueno ba ikur bat direlako inbestigazio mailan eta Alfonso, esan bezala, 219 00:19:28.990 --> 00:19:34.990 Markelek esan bezala, da zer egiteko Mugikortasun eta garraioen 220 00:19:35.020 --> 00:19:40.390 garraio jasangarriaren zuzendaria Ceiten eta berari emango diot hitza. Beraz. 221 00:19:42.490 --> 00:19:48.670 Eskerrik asko Aintzane. Bai. Beno, nik azalduko dut orain zertan datza hau 222 00:19:49.120 --> 00:19:58.000 Living Lab eta proiektu edo pilotu berezi hau martxan jartzen ari da garena, 223 00:19:58.000 --> 00:20:06.521 ezta. Esan duzun moduan, ia lau urte daramagu proiektu batzuk aurrera 224 00:20:06.520 --> 00:20:14.530 eramaten edo ez. Hasi ginen Tex, datuak estandar, Europako estandar batean 225 00:20:14.530 --> 00:20:21.880 ipintzen, datu guztiak Living lapen estudioa egiten eta Silvia 226 00:20:21.881 --> 00:20:29.080 Perezekin batera egon gara lau urte hauetan. Silvia Perez zuzendari, ezta 227 00:20:29.530 --> 00:20:35.590 errepide errepideetako zuzendari nagusiak ere. Barkatu. Bere izena aipatu 228 00:20:35.590 --> 00:20:39.850 nahi nuen, bera ibili baina proiektu honekin buru-belarri Alonsorekin batera 229 00:20:39.910 --> 00:20:44.410 eta Silvia ari hemendik paperean ere eskerrak eman nahi dizkiet baita ere. 230 00:20:45.460 --> 00:20:45.790 Eta tira, 231 00:20:47.350 --> 00:20:48.460 hobeto ez. 232 00:20:50.381 --> 00:20:56.830 Niretzat askoz errazagoa da azaltzea hau erdaraz eta orduan erdaraz prestatuko 233 00:20:56.830 --> 00:21:02.470 naiz, zeren hitz konkretu batzuk horton menperatzen dituzte erdaraz euskaraz 234 00:21:02.470 --> 00:21:02.740 baino. 235 00:21:03.850 --> 00:21:04.090 Bai. 236 00:21:05.381 --> 00:21:13.120 Orduan, esan bezala, etorkizuneko mugikortasuna, Europan egiten den 237 00:21:13.120 --> 00:21:17.260 bezala, zuzentzen ari da, eta bi drive nagusi daude. Bata neutraltasun 238 00:21:17.260 --> 00:21:22.720 klimatikoa da 2050erako, eta zero istripu ikusten da 2050erako. Hau 239 00:21:22.720 --> 00:21:30.100 da, mugikortasun segurua izan behar dugu, eta, gainera, emisiorik gabea izan 240 00:21:30.100 --> 00:21:34.870 behar du. Esan dezagun hori, nora garamatzan Europak Drive bertso gisa erabaki 241 00:21:35.500 --> 00:21:39.550 duenarengana. Egungo joerak, alde batetik Kooperatiba mugikortasun konektatua eta 242 00:21:39.550 --> 00:21:40.181 autonomoa. 243 00:21:41.590 --> 00:21:46.600 Eta bestetik, istripurik ez izatea. Eta istripurik handienetako 244 00:21:46.600 --> 00:21:49.810 bat, lehen esan bezala, Aintzalek esaten zuen bezala, izaten diren 245 00:21:50.260 --> 00:21:53.590 istripu nagusiak ere erabiltzaile ahulak izaten dituzte: txirrindulariak, 246 00:21:55.270 --> 00:22:01.300 oinezkoak eta motoziklistak. Orduan, hemen martxan jartzen duguna 247 00:22:01.660 --> 00:22:08.321 Gipuzkoa jartzen ari gara, oi Gipuzkoa honekin dago buru. Ekimen 248 00:22:08.320 --> 00:22:12.310 honekin Europan egiten ari diren joeren buru 249 00:22:12.310 --> 00:22:12.760 da. 250 00:22:13.870 --> 00:22:17.080 Gainera, Europatik eskatzen ari zaigu zerbitzuek, Kooperatiba Mugikortasun 251 00:22:17.080 --> 00:22:21.700 konektatu eta autonomo hori esaten genuenean, esan nahi duela komunikatu 252 00:22:21.700 --> 00:22:25.000 egin behar dugula. Ibilgailuak elkarren artean komunikatu behar dira. Ez du 253 00:22:25.000 --> 00:22:28.510 balio ibilgailu autonomo bat errepidetik bakarrik joatea, beste ibilgailu batzuekin, 254 00:22:28.510 --> 00:22:34.810 azpiegiturako beste elementu batzuekin eta beste erabiltzaile batzuekin komunikatu 255 00:22:35.050 --> 00:22:40.060 behar da, besteak beste, txirrindulariekin, oinezkoekin, 256 00:22:40.060 --> 00:22:43.210 motoziklistekin, erabiltzaile kalteberekin. Orduan. 257 00:22:45.190 --> 00:22:48.490 Bestalde, martxan jarri behar diren zerbitzu kooperatibo horiek guztiek 258 00:22:48.490 --> 00:22:55.360 jarraituak izan behar dute Europa osoan, eta ildo horretan, 259 00:22:55.360 --> 00:23:00.520 Gipuzkoa estrategikoki kokatuta dago. Hau da, nahi dugun Transfrond de 260 00:23:00.520 --> 00:23:04.540 Erizo plan hori, Gipuzkoan eta Frantzian funtzionatzen ari diren zerbitzuek 261 00:23:04.540 --> 00:23:08.920 martxan jarraitzea. Beste aldean, muga, horretan ari 262 00:23:08.920 --> 00:23:09.730 baikara lanean. 263 00:23:12.280 --> 00:23:20.090 Puntan egonda eta erabiltzaile kalteberak babestu nahian. Egin genuen 264 00:23:21.141 --> 00:23:26.470 analisietako bat txirrindulariek non edo zein egoeratan babes 265 00:23:26.740 --> 00:23:31.300 genezakeen ikustea izan zen. Gaintxurizketako lezio hori, Aintzanek zioen 266 00:23:31.300 --> 00:23:35.950 bezala, ez da kasualitatea, eta esan nahi dut, halaber, eremu horretako proiektu 267 00:23:36.010 --> 00:23:40.720 pilotu bat dela, beste eremu askotara eraman daitekeena. Zergatik Gaintxurizketan, 268 00:23:40.720 --> 00:23:45.281 egoera horretan txirrindulariak zirkulatzen ari direlako eta 269 00:23:45.280 --> 00:23:48.940 autoak ezkerretik agertzen zaizkielako, eskuinetik autoak agertzen dira, 270 00:23:48.940 --> 00:23:52.810 ezkerretik eskuinerantz gurutzatzen duten autoak, arrisku handiko 271 00:23:52.810 --> 00:23:53.501 egoerak sortuz. 272 00:23:54.520 --> 00:23:58.120 Zer egin dezakegu zentzu horretan? Bada, alde batetik, 273 00:23:59.290 --> 00:24:02.830 eskuragarri dagoen teknologia guztia erabiltzea, Living Laben zabaldu 274 00:24:02.830 --> 00:24:08.410 dugun teknologia guztia, gainerako ibilgailuei teknologia adimendunen bidez 275 00:24:08.440 --> 00:24:13.090 eta teknologia estandarragoen bidez komunikatu ahal izateko, hala nola 276 00:24:13.090 --> 00:24:17.050 seinaleak. Horretarako, txirrindulariak detektatu behar ditugu, eta hori anzora 277 00:24:17.141 --> 00:24:20.440 desberdinekin, kamerak liderrarekin eta abarrekin egiten ari gara, 278 00:24:20.440 --> 00:24:24.730 txirrindulariak detektatuko ditugu. Gainera, txirrindularien ibilbideak 279 00:24:24.730 --> 00:24:29.500 zehaztu eta nora mugi daitezkeen aurreikusteko azterketak egin ahal izango ditugu, 280 00:24:29.500 --> 00:24:34.080 eta gainerako bide-erabiltzaileei txirrindulariak babesteko abisatu ahal 281 00:24:34.250 --> 00:24:39.520 izango diegu. Proiektu bat da, oso pilotu anbiziotsua, propilotu bat 282 00:24:39.520 --> 00:24:43.930 da, teknologikoki aurreratua, gaur egun Living Laben komunikazio arloan 283 00:24:43.930 --> 00:24:49.990 muntatuta dugun azpiegiturarekin gauza daitekeena eta, gainera, Gipuzkoako 284 00:24:49.990 --> 00:24:53.980 beste puntu askotara eta lurraldetik kanpo esporta daitekeena. 285 00:24:53.980 --> 00:25:01.450 Gipuzkoa Handi Vilda ziklista perfektuaren irudiak ere 286 00:25:01.450 --> 00:25:02.831 ikusiko ditugu. 287 00:25:04.510 --> 00:25:08.380 Errepide adimendun bat gai da gidariei txirrindularien presentzia 288 00:25:08.381 --> 00:25:09.251 jakinarazteko. 289 00:25:10.330 --> 00:25:14.470 Adibidez, bihurgune estuetan edo ikuspen gutxiko bide tarteetan. 290 00:25:16.420 --> 00:25:21.371 Balizak, ikusmen artifizialeko kamera eta sentsoreak batzen dira. 291 00:25:22.540 --> 00:25:25.300 Hauek txirrindulariak daudela informatzen dute. 292 00:25:30.280 --> 00:25:34.270 Gailuek haien kokapenaren eta errepidearen egoeraren berri emango 293 00:25:34.270 --> 00:25:34.510 dute. 294 00:25:38.080 --> 00:25:42.730 Informazioa datu hodeira heltzen da eta balizei itzultzen dien datua. 295 00:25:45.190 --> 00:25:49.720 Balizak puntu horretatik igarotzen diren ibilgailuekin komunikatzen dira. 296 00:25:54.010 --> 00:25:57.850 Eta baita ere errepidea dagoen seinale harekin. 297 00:26:04.960 --> 00:26:07.150 Gipuzkoa Etorkizuna orain. 298 00:26:09.370 --> 00:26:12.040 Gipuzkoa Divine Txirrindulariak. 299 00:26:13.810 --> 00:26:17.890 Horrela funtzionatzen du Errepide adimentsua da, bihurgune zailetan edo ikuspen 300 00:26:17.891 --> 00:26:22.810 gutxiko zatietan txirrindulariak daudela ohartarazteko gai dena. 301 00:26:25.870 --> 00:26:30.100 Balizak, kamerak, zatiketa artifiziala eta sentsoreak jartzen dira. 302 00:26:31.960 --> 00:26:34.570 Horiek txirrindularien presentziaren berri ematen dute. 303 00:26:39.730 --> 00:26:43.960 Gailuek beren egoeraren eta errepidearen baldintzen berri ematen 304 00:26:43.960 --> 00:26:44.440 dute. 305 00:26:47.620 --> 00:26:51.910 Informazioa datu-hodeira iristen da eta informazioa balizetara itzultzen 306 00:26:51.910 --> 00:26:52.450 dute. 307 00:26:55.000 --> 00:26:58.780 Balizak puntu horretatik igaroko diren ibilgailuen sistemekin 308 00:26:58.780 --> 00:26:59.920 komunikatzen dira. 309 00:27:03.610 --> 00:27:07.270 Eta errepidean jarritako seinalearekin ere komunikatzen da. 310 00:27:14.410 --> 00:27:16.691 Gipuzkoa Etorkizuna orain. 311 00:27:20.740 --> 00:27:23.050 Bai. Alfontso, berdin, ez dakit. 312 00:27:25.000 --> 00:27:31.780 Teknologiari buruzko azalpen labur bat, saiatzen ari garena 313 00:27:31.900 --> 00:27:33.270 bezalaxe. Bai, 314 00:27:34.600 --> 00:27:35.660 bai, bai, bai. 315 00:27:37.990 --> 00:27:38.320 Bai. 316 00:27:39.670 --> 00:27:40.150 Goazen ikustera. 317 00:27:44.350 --> 00:27:49.750 Living Lab-ek, pentsatu dugun bezala, azpiegitura 318 00:27:49.750 --> 00:27:53.740 fisiko eta digitala du. Azpiegitura horretan. 319 00:27:56.340 --> 00:28:02.200 Ditugun informazio eta gertaera guztiak bi modutan transmititzen 320 00:28:02.200 --> 00:28:08.560 ditugu, bata ibilgailu adimendunetara irits daitezkeen balizen 321 00:28:08.560 --> 00:28:12.460 bidez. Oraingoz, ez dago asko, gutxi daude. 322 00:28:14.020 --> 00:28:20.460 25. urterako nahitaezkoa izango da ibilgailu guztiek komunikazioekin 323 00:28:20.530 --> 00:28:21.640 etortzea. 324 00:28:24.340 --> 00:28:27.100 Gainera, esan beharra daukat komunikazio mota horiek estandarrak direla 325 00:28:27.100 --> 00:28:27.910 Europa mailan. 326 00:28:29.410 --> 00:28:35.831 Eta, alde batetik, hortik komunikatu dezakegu. Eta Living Lab aplikazio bat 327 00:28:35.920 --> 00:28:43.840 ere garatzen ari gara, erabiltzaileek telefono mugikorretan 328 00:28:43.840 --> 00:28:51.580 (Ios, Android) jaso dezaketena. Badakigu horrek sor dezakeela. 329 00:28:53.350 --> 00:28:55.660 Beno, aplikazioa diseinatuta dagoen bezala Ezin dute distrakziorik 330 00:28:55.870 --> 00:29:00.550 sortu, nabigatzaile baten gainean muntatuta doalako edo ezin 331 00:29:00.550 --> 00:29:03.880 duelako edozein nabigatzaile erabili. Gainetik ateratzen zaizkio errepideko 332 00:29:04.720 --> 00:29:09.490 pago-gertakarien mezuak. Baina, gainera, hala gaude. Aplikazioak 333 00:29:09.490 --> 00:29:14.380 garatzen ari gara, ibilgailuan bertan, Apple Car Playn edo Android 334 00:29:14.560 --> 00:29:19.240 auton joan ahal izateko, ibilgailuen barruan doazen aplikazioak 335 00:29:19.240 --> 00:29:19.960 izan daitezen. 336 00:29:21.130 --> 00:29:26.230 Beraz, informazioa jasotzeko bi modu horiek ditugu, kasu honetan txirrindularien 337 00:29:26.230 --> 00:29:29.860 pilotuarenak, txirrindulari bat daukagulako, antzeman dugulako, badakigu 338 00:29:29.860 --> 00:29:37.240 nondik doan eta erantzun. Baina, era berean, itzalita dauden eta 339 00:29:37.240 --> 00:29:42.670 inguru horretan txirrindulari bat agertzen denean soilik pizten 340 00:29:42.670 --> 00:29:45.400 eta igortzen diren seinale mamuak sortu ditugu, 341 00:29:46.420 --> 00:29:53.620 inguru horretan txirrindularien presentzia indartzeko. Ez dakit ondo azaldu 342 00:29:53.620 --> 00:30:00.850 dizudan hori. Bai. Ongi. Alfontso, orain aipatu du, baina noski. 343 00:30:02.680 --> 00:30:07.930 Ez da Egun batetik bestera ez dute ibilgailu guztiek edukiko teknologia 344 00:30:08.020 --> 00:30:14.350 guzti hau, baina bai bada. Prestatzen ari gara bertan telefono mugikorraren 345 00:30:14.350 --> 00:30:19.030 bitartez auto barruan, hau dena jasotzeko. Beraz, egongo da hor. 346 00:30:20.110 --> 00:30:27.010 Hara. Nola esaten da epe iragankor hori. Trantsizio epe bat, 347 00:30:28.300 --> 00:30:33.190 kotxeek berek dagoeneko batuta ekarri artea. Trantsizio horretan, 348 00:30:33.460 --> 00:30:37.210 mugikorrekin, baten mugikorrekin, aplikazio horiekin eta baita ere 349 00:30:37.270 --> 00:30:42.760 errepideetan bertan edukiko dugu seinaleekin ya gaur egun errealitate bat 350 00:30:42.760 --> 00:30:46.540 izateko Hemendik aste gutxi barru. Maite pixka bat hori. Eta hemendik aurrera 351 00:30:46.540 --> 00:30:50.380 jada beren galderei erantzunak emateko prest gaude. 352 00:30:54.370 --> 00:30:54.550 Bat. 353 00:30:57.010 --> 00:31:02.680 Bueno egingo da. Datozen asteetan gaude pixkat seinaleen zain, seinale batzuen 354 00:31:02.920 --> 00:31:04.570 zain. Hornitzailea. 355 00:31:05.830 --> 00:31:09.970 Zain gaude, abisatuko dizugu noiz egingo dugun froga hori, baino izango da. 356 00:31:10.210 --> 00:31:13.300 Datozen asteetan esango dugu zehazki noiz. 357 00:31:15.470 --> 00:31:20.350 Lehendabiziko egunean lehendabiziko froga pilotua, lortutako datuekin zer egingo 358 00:31:20.350 --> 00:31:23.800 da duzuena. Hau da, ibilgailu bakoitzak zenbat kutsatzen duen jakingo 359 00:31:23.800 --> 00:31:27.820 duzue horrekin, Zer egingo duzue modu praktikoan. Lehen galdera hori, bigarrengoa, 360 00:31:27.850 --> 00:31:32.950 bigarren froga pilotua. Ez dut ulertzen. Hogeitabost baliza zortzian. 361 00:31:33.220 --> 00:31:33.760 Zertarako. 362 00:31:35.860 --> 00:31:41.440 Bai. Ezer egingo dugu. Ari aztertzen baditugu konklusioak, frogatik lotto 363 00:31:41.470 --> 00:31:46.180 horretako konklusioak, eta hor azterketa egin behar da egoera 364 00:31:46.180 --> 00:31:47.020 guztietan. 365 00:31:49.330 --> 00:31:55.000 Detektatzeko moduko teknologia den edo euria dagoenean, non jarri beharko liratekeen 366 00:31:55.000 --> 00:32:00.370 liratekeen, euriak pantaila bezala egiten dutelako. Pixka bat ikusi behar da non 367 00:32:00.370 --> 00:32:05.650 jarri beharko liratekeen detektagailua edo horiek. Pixka bat garatu behar da 368 00:32:05.650 --> 00:32:13.150 orain piloto horretan azaldu diren arazoak eta alde onak. Hori aztertu eta 369 00:32:13.180 --> 00:32:17.920 garatu behar da jada errealitate bat izateko, baina guk aurreikusten dugu hori 370 00:32:18.310 --> 00:32:24.160 jada aurten errealitate bat izan daitekeela gure gaitasun handiko 371 00:32:24.160 --> 00:32:32.530 errepideetan. Eta gero beste alde batetik, 20 baliza horien kontua, 25 372 00:32:32.530 --> 00:32:39.610 baliza horien kontua. Hau sartu dut mugaz gaindiko proiektuaren barruan, 373 00:32:39.610 --> 00:32:44.560 baina kontuan hartu behar dituzue gure errepide sarea batez ere AP bat eta 374 00:32:44.560 --> 00:32:49.660 AP-ZORTZIA izango dela, laborategi antzeko batez. 375 00:32:50.680 --> 00:32:55.690 Honekin ez dut nahi beste ibilgailuak egunero ibiltzen direnak molestatuko 376 00:32:55.690 --> 00:33:00.880 ditugunik eta horrelako ezer, baina ulertzeko enpresek egingo dituzte 377 00:33:00.880 --> 00:33:07.300 inguru erreal batean, leku erreal batean gure errepideak horiek 378 00:33:07.300 --> 00:33:08.650 izango dira eta hori izango da. 379 00:33:10.330 --> 00:33:15.310 Hartu dugun ardatza da Ap-bat eta Ap-zortzian eta hori joango da mugaz 380 00:33:15.310 --> 00:33:20.080 gaindiko haraino. Mugaz gaindiko proiektu horretan korridore bat sortuko 381 00:33:20.080 --> 00:33:27.370 da korredore oso bat Ap-zortzi eta AP batekin hartuta eta hor jada batzuk eginda 382 00:33:27.400 --> 00:33:28.990 baliza batzuk jarrita daude. 383 00:33:30.910 --> 00:33:37.120 Hodei edo hodeia ere sortuta dago eta orain falta zaigu ba beste baliza batzuk 384 00:33:37.120 --> 00:33:42.340 guzti horiek errepide osoan zehar jartzea, puntu desberdinetan jartzea, Baina 385 00:33:42.340 --> 00:33:48.820 hori da mugaz gaindiko proiektuaren barruan eta gure Gipuzkoako korridore osoari 386 00:33:48.850 --> 00:33:53.110 diot litzatekeen proiektu horren barruan. Living Lab izango da baita proiektu 387 00:33:53.110 --> 00:33:57.700 desberdinak egingo ditugu. Hemen aurkeztu dugu txirrindulariena, 388 00:33:57.760 --> 00:34:00.850 baina honek emango ditu izugarrizko aukerak, 389 00:34:02.050 --> 00:34:06.850 milaka eta milioika aukera frogak egiteko eta proiektu desberdinak 390 00:34:06.850 --> 00:34:11.350 egiteko. Ez dakit, Alfonso, Igual ez bakarrik gauza bat esango nuke. 391 00:34:11.350 --> 00:34:17.050 Hori, baliza horiek diga komunikatzeko mezuak bidaltzeko, kotxeei, 392 00:34:17.140 --> 00:34:17.650 393 00:34:19.090 --> 00:34:26.410 mezu konkretuak, hartz ondo definituak. Europaz maila estandar bat jarraitzen 394 00:34:26.410 --> 00:34:29.760 dutena eta mezuak bidaltzeko. 395 00:34:31.300 --> 00:34:38.020 Ez bakarrik, ez dute izango proiektuak bakarrik, baizik eta tratatutako mezuak, 396 00:34:38.020 --> 00:34:43.301 inteligentzia artifiziala, artifizialarekin tratatutako mezuak. Eta 397 00:34:43.600 --> 00:34:51.700 ibilgailu bakoitza gidatzen ari denak behar duen informazioa izango du, ez 398 00:34:51.940 --> 00:34:56.350 iristen dion informazio guztia, baizik eta iritsiko zaio berari behar duen 399 00:34:56.680 --> 00:35:03.130 informazioa hori orain ulertzea berdin nahiko konplikatua da, baina bai, 400 00:35:03.460 --> 00:35:10.540 adibidez, auto-pilaketak daudela peajea batean, ez. Ba hori, zuk jakin nahi 401 00:35:10.540 --> 00:35:19.300 duzu, zu zoaz ba Baionara eta jakin nahi duzu Irungo peajea nola dagoen. Zuk 402 00:35:19.450 --> 00:35:24.700 bakarrik hori jaso dezakezu, informazio hori, ez. Eta auto-pilaketak hor baldin 403 00:35:24.700 --> 00:35:29.140 badaude nondik joan zaitezten edo zer egingo duten gasolindegi batean sartu 404 00:35:29.770 --> 00:35:35.110 litezkeen edo bueno hor auto-pilaketa Nada Argiena erraza, errazena 405 00:35:36.160 --> 00:35:42.370 ikusteko ezagutzen dugulako gaur egun. Baina horrelako proiektu asko 406 00:35:42.370 --> 00:35:48.670 egon liteke txirrindulariena, gaur aurkeztu dugun bezala, beste kamioiekin. 407 00:35:48.670 --> 00:35:54.550 Eta eguraldiari dagozkion dagokionez ere, adibidez txingorra egiten duenean, txingorra 408 00:35:54.850 --> 00:35:58.900 dakizue bat-batean etortzen dela eta leku jakin batean egiten duela eta 409 00:35:58.900 --> 00:36:06.580 hori ezin dela aurreikusi. Berehala. Teknologia hauekin momentuan jakingo 410 00:36:06.580 --> 00:36:11.560 dugu non dagoen, non ari den erortzen txingorra, tza non dagoen oso arriskutsu 411 00:36:11.560 --> 00:36:16.810 errepide hori. Adibidez. Ze hori esaten da gure neguko planetan elur ratori 412 00:36:16.930 --> 00:36:22.450 makinek kentzen dute, baina txingorra dagoenean. Hori oso inportantea da, 413 00:36:22.480 --> 00:36:27.101 adibidez, horrelako teknologiekin informazio hori edukitzea bakoitzak 414 00:36:28.390 --> 00:36:34.330 errepidean. Goazen ibilgailu bakoitza edo behar baino edo behe-lainoa baita 415 00:36:34.330 --> 00:36:41.890 ere. Beno ba gauza asko egingo ditut eta gehienak bideratuko ditugu guk 416 00:36:41.920 --> 00:36:46.960 errepideetatik bide segurtasunera. Baina gero kontutan hartu hau izango da Living 417 00:36:46.960 --> 00:36:52.990 bat, hau da laborategi bat gure enpresa askorentzat, hau da enpresa 418 00:36:53.290 --> 00:36:58.380 teknologikoentzat, ibilgailuak egiten dituzten enpresentzat. Bai, Lizarragako 419 00:36:58.380 --> 00:37:03.430 urritzen zaitez. Adibidez. Eta ez bakarrik hemengoak, baizik eta adibidez 420 00:37:03.520 --> 00:37:08.950 Mercedes oso interesatuta dago gure Living Lab. Mugaz gaindiko Living Lab 421 00:37:09.220 --> 00:37:17.710 horretan bere pilotuak egiteko. Etorri daiteke ba Hyundai edo Renon edo edozein 422 00:37:17.710 --> 00:37:24.220 ez, munduko edozein. Kontutan hartu gainera Europa mailan gure kokapena, 423 00:37:25.360 --> 00:37:34.000 Irun, Hendaia, kokapen horrek dauzkala oso ezaugarri jakinak, Europa mailan ez 424 00:37:34.000 --> 00:37:38.650 daudenak, hor daukagu, dauzkagu, hiri handiak, dauzkagu, mugikortasun oso 425 00:37:38.650 --> 00:37:44.350 desberdina trenez, errepidez, autopistak. Horrelako kontzentrazio bat 426 00:37:44.350 --> 00:37:50.710 mugikortasunean, Europako Europa osoan ez da ematen. Ez da ematen da kokagune 427 00:37:50.770 --> 00:37:56.410 oso-oso berezi bat. Orduan, bueno ba nik uste dut nik nik ere berezi egiten duela 428 00:37:56.830 --> 00:38:01.840 enpresa horientzat, enpresa teknologiko ohientzat, eta baita ere ba coche 429 00:38:01.870 --> 00:38:04.510 ekoizle, enpresa horientzat ere ez. 430 00:38:05.560 --> 00:38:09.310 Mesedez, diputatuari eskatuko nioke apur bat sakontzeko kutsatzaileak 431 00:38:09.310 --> 00:38:13.060 neurtzeko esperientzia pilotuan, eta, batez ere, tarifaren gaian, zer 432 00:38:13.060 --> 00:38:14.710 ahalbidetuko duen. Zer. 433 00:38:16.000 --> 00:38:23.260 Beno, gaur egun dagoeneko tarifa batzuk daude indarrean. Batez ere, 434 00:38:23.261 --> 00:38:25.000 ona kamioientzat, 435 00:38:26.470 --> 00:38:30.910 euroaren kategoriaren arabera, hau da, CO bi kutsatzaileen isurketen 436 00:38:30.970 --> 00:38:37.121 arabera, kasu honetan isurtzen dutena. Baina tira horrelako proiektuekin, 437 00:38:37.200 --> 00:38:42.730 eta hori da lortu nahi duguna. Alde batetik, nik uste dut 438 00:38:44.080 --> 00:38:48.550 tarifa hori are errealagoa izango dela. Kontuan izan behar dugu gaur 439 00:38:48.550 --> 00:38:53.380 egun euroaren kategorizazioa daukagula, baina dagoeneko Europako 440 00:38:53.380 --> 00:38:59.350 zuzentarauak aldatu egin dira CO bi isurketetara. Kategorizazio 441 00:38:59.350 --> 00:39:05.770 horretan, gero eta zehatzagoa eta gero eta murriztaileagoa izango da Europako 442 00:39:06.910 --> 00:39:11.890 zuzentarauen kategorizazioaren aldetik. Eta guri aukera emango digu 443 00:39:11.980 --> 00:39:19.571 teknologia horrek, eta Europatik gai zehatz horiei buruzko legeak 444 00:39:19.570 --> 00:39:24.910 egiten hasi aurretik egingo ditugu lanak, lehen esan bezala. 445 00:39:25.210 --> 00:39:31.180 Alfonso, Europako politikekin guztiz lerrokatuta gaude. Teknologia 446 00:39:31.180 --> 00:39:38.260 horri esker, kutsatzaileen mapa zehatza izango 447 00:39:38.261 --> 00:39:43.901 dugu errepideetan, gure errepideetan. Mapa zehatza. Eta 448 00:39:43.900 --> 00:39:48.520 jendea kontzientziatzeko aukera ere emango digu, jakitean. 449 00:39:49.781 --> 00:39:54.400 Orduan kutsadura mota. Kutsadura kontatzen du, eta gehiago kutsatzen 450 00:39:54.400 --> 00:39:59.020 dugu zer ingurunetan. Informazio hori guztia dugunez, sentsibilizazio- eta kontzientziazio-kanpainak 451 00:39:59.080 --> 00:40:05.350 egiteko aukera ere ematen digu. Nik uste dut lehen adibide 452 00:40:05.350 --> 00:40:11.710 bat jarri dudala, ez. Etxean zaborrak, eduki beharrekoak, bereizten 453 00:40:11.740 --> 00:40:18.940 ohituta gauden bezala. Badakigu zer den gai hori guztia; 454 00:40:18.940 --> 00:40:26.620 izan ere, informazioa teknologia horien bidez lortzen badugu, zure 455 00:40:26.620 --> 00:40:33.520 autoa gehien kutsatzen duena den aldetik, horrek kutsatzen baitu. Izan 456 00:40:33.520 --> 00:40:38.680 ere, erabakiak har ditzakegu, hala nola zer auto mota erosi edo 457 00:40:38.680 --> 00:40:44.650 zer garraio mota erabili edo Buenoren erabakia hartu. Ni gehiegi 458 00:40:45.550 --> 00:40:50.950 kutsatzen ari naiz auto horrekin, eta mugikortasun iraunkorraren 459 00:40:52.511 --> 00:40:58.330 alde egingo dut, adibidez, garraio publikoarekin. Beno, bakoitzak 460 00:40:58.330 --> 00:41:02.830 bere erabakiak hartu ahal izango ditu. Gaur egun hartzen ditu. Etxean. Gaiarekin, 461 00:41:02.830 --> 00:41:06.520 adibidez, nik uste dut denok ulertzen dugula zaborren gaiarekin. 462 00:41:06.520 --> 00:41:13.480 Ez dira aldaketa handirik ekarriko duten teknologiak 463 00:41:13.480 --> 00:41:20.200 isurien neurketei, erabakiei, eraikitzaileei, autoei 464 00:41:21.100 --> 00:41:26.500 eta gainerakoei dagokienez. 465 00:41:29.230 --> 00:41:31.120 Komentatzen ari nintzena. 466 00:41:33.430 --> 00:41:36.851 Autoa zer kutsatzen duen banaka jakiteko, maskor bakoitzak aplikazio hori 467 00:41:36.850 --> 00:41:43.780 begi baten barruan eraman behar du. Auto bakoitzak badaki zerk kutsatzen duen. Eta 468 00:41:43.781 --> 00:41:49.151 gero, horrek ekar badezake, adibidez, tarifen igoerez 469 00:41:49.150 --> 00:41:52.990 esan duena, edo gerta liteke urte asko dituen eta asko kutsatzen 470 00:41:52.990 --> 00:41:58.750 duen auto bat gelditzea eta errepidetik kortxoa kentzera behartzea. 471 00:41:58.750 --> 00:42:03.730 Eraikin hori asko esatea dela uste dut. 472 00:42:05.350 --> 00:42:10.510 Positiboki ari gara. Hasteko. Erabakiak modu positiboan hartuko 473 00:42:10.511 --> 00:42:18.520 dira, ez zigortzeko, ezta beste ezertarako ere, baizik eta kontzientziazio-hartze 474 00:42:18.520 --> 00:42:26.320 bat da, errepideen kudeaketari eta iraunkortasunaren 475 00:42:26.320 --> 00:42:33.520 kudeaketari buruzko datuak edukitzearena. Baina gaur egun pilotua 476 00:42:33.520 --> 00:42:36.610 egin dugu, baina autoek ez dute zertan ezer eduki. 477 00:42:38.320 --> 00:42:42.160 Guk neurtu egiten dugu, matrikulak ezagutzen ditugu, 478 00:42:44.110 --> 00:42:50.741 pasatzen diren matrikulak funtsean, eta informazio hori daukagu. Orain erabaki 479 00:42:50.740 --> 00:42:56.800 behar dugu zer egingo dugun informazio horrekin. Orain horixe da erabaki 480 00:42:57.490 --> 00:43:04.990 behar dugunean zertarako erabiltzen dugun, noski, datuen babesaren 481 00:43:04.990 --> 00:43:09.760 parametroen barruan, eta hori guztia zalantzarik gabe, gaur egun 482 00:43:09.761 --> 00:43:16.360 Bidegiko bidesariekin egiten ari garen bezala. Baina iritsiko 483 00:43:16.360 --> 00:43:21.670 da une bat autoek informazio hori izango duten aplikazio 484 00:43:22.060 --> 00:43:26.320 batzuk egongo direla. Lehen bezala, Alfonsori txirrindularien 485 00:43:26.320 --> 00:43:32.081 Living LABekin azaldu dio hori guztia. Datuak tratatzen dira, adimen 486 00:43:32.080 --> 00:43:36.700 artifizialarekin tratatuko dira eta hori guztia iritsiko zaigu. 487 00:43:38.320 --> 00:43:43.300 Orain esperientzia pilotua egiten ari gara, sistemak emisioak ondo neurtzen 488 00:43:43.300 --> 00:43:52.421 dituen ikusteko, eta hori da ingurune guztietarako baliozkoa den eta baldintza 489 00:43:53.440 --> 00:43:58.060 meteorologiko guztietarako baliagarria den neurtzen duena. Pixka bat 490 00:43:58.120 --> 00:44:04.210 egin da horretarako, baina argi dago proiektuak adimen artifiziala 491 00:44:04.210 --> 00:44:10.000 izango duela. Txirrindularien pilotuaren kasuan bezala. Datu horiek 492 00:44:10.000 --> 00:44:15.790 guztiak. Eta gero iragarri dute zer parametro neurtuko diren, zertarako 493 00:44:15.790 --> 00:44:21.220 balioko duen zehazki. Zer egin gidari bakoitzarentzat eta abar. 494 00:44:21.250 --> 00:44:23.320 Baina berriro diot positiboa. 495 00:44:25.690 --> 00:44:33.970 AP zortzi eta AP bateko balizen gainean. Pantailak iragartzeko 496 00:44:34.330 --> 00:44:39.820 moduko zerbait. Eki kilometro bakoitza, elurra eta izotza 497 00:44:39.880 --> 00:44:45.970 badago, istripu bat dago, benetako unean autoetan edukitzea da, edo horrelako zerbait, 498 00:44:45.970 --> 00:44:50.020 Nola eraman pantailetatik. Autoaren banakako pantaila. 499 00:44:52.090 --> 00:44:54.341 Bai, baina zehatzago. Hau da, 500 00:44:55.511 --> 00:44:58.960 duen funtzioetako bat informazioa ematea da. Ez zara ausartzen Komisio, 501 00:44:58.960 --> 00:45:04.180 mezu aldagarriko panel bat izango zenuke, baina ez duzu istripua dagoen 502 00:45:04.180 --> 00:45:07.000 tokitik 15 kilometrora, istripua 15 kilometrora dagoela esaten dizu, iritsi 503 00:45:07.031 --> 00:45:11.440 zarenerako istripu bat zegoela ahaztu zaizula, baizik eta denbora errealean 504 00:45:11.440 --> 00:45:15.070 daukazula, eta benetan esango dizu istripua duzun lekura gerturatzen 505 00:45:15.070 --> 00:45:18.520 zarenean, auto-ilarak edo gorabeherek denbora errealean 506 00:45:18.560 --> 00:45:23.500 eta gertu abisatuko dizutela. Hori da, Sylviek zioen bezala, informazio hori 507 00:45:23.500 --> 00:45:25.900 ibilgailuetara bidaltzeko eginkizunetako bat. 508 00:45:26.980 --> 00:45:29.800 Funtzionaltasun hori, informazio hori bidaltzea, ibilgailuak. 509 00:45:30.970 --> 00:45:35.980 Horrela ikus dezakegu. Mezu aldakorreko panel bat izatearen zatiak denboran zehar 510 00:45:35.980 --> 00:45:38.740 jarraitu zuen, eta hori ez da zuhurra errepidean posizio jakin 511 00:45:38.740 --> 00:45:39.160 batean. 512 00:45:45.460 --> 00:45:50.650 Baliza gai bada hainbat gauza neurtzeko, hau da, kutsatzen 513 00:45:50.650 --> 00:45:56.200 duen CO bi maila kalkulatzeko. Baliza bat behar da eta, adibidez, 514 00:45:56.200 --> 00:46:00.640 txirrindulariak detektatzeko, beste jipoi bat. Goazen ikustera. Pilotu 515 00:46:00.640 --> 00:46:05.200 ezberdinez ari gara, ez. Orduan, isuriak neurtzeko, ez dira baliza horiek 516 00:46:06.310 --> 00:46:10.321 erabiltzen, baliza horiek, zopa-neurketetan oinarritutako beste 517 00:46:10.330 --> 00:46:17.500 sentsore mota batzuk erabiltzen dira. Azkenean, isuriak neurtu behar dituzu 518 00:46:17.770 --> 00:46:24.010 eta neurketa-sistemak altueran jarri behar dituzu, esan dezagun nondik 519 00:46:24.011 --> 00:46:25.060 datozen ihes-hodiak. 520 00:46:26.110 --> 00:46:30.430 Balizak. Komunikazio hauek goian daude. Gauza pilotu desberdinak egiteko 521 00:46:30.430 --> 00:46:37.390 errepidean jar daitezkeen sentsore ezberdinak dira. Pilotua 522 00:46:37.390 --> 00:46:42.130 emisioena da. Emisio horiek egiteko behar ditudan sentsoreak jarri 523 00:46:42.130 --> 00:46:48.220 ditu. Datuak hartzen ditut. Aintzanek zioen bezala, alta eman dezaket. 524 00:46:48.220 --> 00:46:52.570 Imajinatu plataforma batean non nire emisioak zein diren jakin 525 00:46:52.570 --> 00:46:55.720 nahi dut, Aizu esan zein diren nire igorpenak, niri interesatzen zaidalako. 526 00:46:55.720 --> 00:47:02.080 Nire emisioak zeintzuk diren jakin nahi dut, eta eman nitzake. Hori isuriak 527 00:47:02.140 --> 00:47:05.380 neurtzeko sentsore espezifiko batzuekin da. 528 00:47:07.070 --> 00:47:12.460 Txirrindularien pilotuaren kasua. Sentsoreak jarri behar ditugu txirrindulariak 529 00:47:12.460 --> 00:47:17.050 non dauden jakiteko eta txirrindulari horiek neurtzeko kameran jartzen da eta 530 00:47:18.340 --> 00:47:23.470 beste kamera batzuk jartzen dira, liderra deitzen den txirrindularietatik hirutan 531 00:47:23.470 --> 00:47:27.251 ezagutzeko. Hainbat sentsore mota izan ditzakezu detektatzeko. 532 00:47:27.250 --> 00:47:32.950 Azkenean, informazioa detektatu eta tratatzea eta abisatzea da. Orduan, ondo 533 00:47:33.790 --> 00:47:37.810 antzematen dituzu kamerak lider dituztela txirrindulariak. Adimen artifiziala 534 00:47:37.810 --> 00:47:42.670 egin zenezake, Aintzane Paradak zioen bezala. Aurreko historikoetan 535 00:47:42.670 --> 00:47:47.890 oinarritutako ibilbideak zein izan daitezkeen identifikatzea edo txirrindularien 536 00:47:47.910 --> 00:47:54.370 mugimenduak iragartzea, eta, ondoren, txirrindulariei abisatzea komunikazio-balizen 537 00:47:55.420 --> 00:48:02.530 bidez, Appel karguko aplikazioen bidez, adibidez. 538 00:48:02.800 --> 00:48:07.330 Komunikazio hibridoak, horixe gomendatzen baita Europatik. Eta baita indarberrituta 539 00:48:07.330 --> 00:48:08.440 ere. 540 00:48:10.090 --> 00:48:13.301 Baina pilotu desberdinak dira. Garrantzitsuena da Living Laben ideia, 541 00:48:13.300 --> 00:48:19.210 Gipuzkoako errepideak irekita daudela enpresentzat eta zentroentzat. 542 00:48:19.900 --> 00:48:26.290 Testak, gailuen probak eta herritarrei zerbitzua emateko probak egin 543 00:48:26.290 --> 00:48:30.130 nahi dituen jendea da Aldundiak erabiltzen duena. Nahi duten enpresak 544 00:48:30.130 --> 00:48:33.670 ditugu. Nik balioztatuta dudan sistema bat daukat, laborategiko 545 00:48:33.670 --> 00:48:38.380 ingurunea, baina hemen jarri nahi nuke, ibilgailuak sailkatzeko sistema 546 00:48:38.380 --> 00:48:42.400 bat sartu nahi baitut, abiadurak identifikatu eta abar. Bada, errepideak 547 00:48:42.400 --> 00:48:46.570 irekita daude, eta esparru horretan enpresek teknologia gara 548 00:48:46.570 --> 00:48:51.550 dezakete. Living Lab baten garrantzitsuena da, halaber, baterako sorkuntza 549 00:48:51.730 --> 00:48:55.210 bultzatzen duen ekosistema bat sortzen dela. Hau da, 550 00:48:56.261 --> 00:49:00.070 gaur egun, mundu honetan, enpresa guztiek ez dute dena egiteko gaitasuna. 551 00:49:00.070 --> 00:49:05.560 Start komunikazioak eta adimen artifiziala egitea, eta 552 00:49:05.560 --> 00:49:08.680 ekosistema bat sortzea, non enpresa batek zati bat egiten duen, 553 00:49:08.680 --> 00:49:14.290 beste enpresa batek beste bat egiten duen eta enpresek 554 00:49:14.290 --> 00:49:19.300 balio erantsi hori ematen duten eta lehiatzen diren. Bakoitzak bere 555 00:49:19.660 --> 00:49:25.930 hankatxoa ekarriz egingo dugu. Askoz ere balio erantsi handiagoa duen gauza bat sortzen da. Hori 556 00:49:25.930 --> 00:49:27.280 Relive Lam bidez errazten da. 557 00:49:30.430 --> 00:49:37.270 Nik azalpen bat besterik ez nuen nahi. Izan ere, oharrak dioenez, kutsatzaileei 558 00:49:37.270 --> 00:49:40.810 dagokienez, teknologia mota horrek aukera ematen digu bidesarien tarifak 559 00:49:40.810 --> 00:49:46.391 doitzeko, ibilgailuek ematen duten bilakaera errealaren arabera, 560 00:49:46.570 --> 00:49:50.860 eta tarifazio bidezkoagoa izateko, gero eta zorrotzagoak diren Europako 561 00:49:50.860 --> 00:49:55.250 jarraibideekin bat etorriz. Hau da, igoera orokor 562 00:49:55.270 --> 00:50:01.450 bat edo ez. Lehen esan dut positiboan hitz egiten genuela. Adibidez, 563 00:50:01.720 --> 00:50:08.111 tarifikazioa. Isuriei dagokienez, gaur egun kamioien eta 564 00:50:08.470 --> 00:50:12.490 enpresa-autoen euro-kategoria hobarien bidezkoa da, 565 00:50:14.320 --> 00:50:19.751 hobarien bidezkoa. Orduan, esan dudan bezala, gaur egun, kamioi 566 00:50:19.750 --> 00:50:26.260 batek seigarren kategoria eman diezazuke, seigarren kategorian 567 00:50:26.320 --> 00:50:31.960 sailkatuta egon daiteke motorraren arabera, baina agian ez da benetako 568 00:50:32.020 --> 00:50:35.350 emisioa. Isuri errealak, Europako 569 00:50:36.610 --> 00:50:42.670 Zuzentarauaren azken eguneratzean esan dudan bezala, jada ez dira 570 00:50:43.000 --> 00:50:48.490 kategoriaren arabera gidatuko, baizik eta co dos errealen bidez. Eta zentzu 571 00:50:48.490 --> 00:50:55.510 horretan jakingo dugu, hobeto sailkatu ahal izango dugu tarifei hobariak emateko 572 00:50:55.511 --> 00:51:01.150 orduan, modu bidezkoagoan sailkatu ahal izango dugu, sailkapena modu bidezkoagoan eta 573 00:51:01.150 --> 00:51:03.521 errealagoan egin ahal izango diogu. 574 00:51:05.770 --> 00:51:07.000 Bai, horixe. 575 00:51:16.150 --> 00:51:21.070 Hor lau baliza instalatuta badaude eta 20 lizitazio prozesuan badaude. 576 00:51:23.380 --> 00:51:28.480 Instalatuta ditugun balizek nahikoa zerbitzu ematen digute txirrindularien 577 00:51:28.480 --> 00:51:33.040 proiektua martxan jartzeko. Nahikoa dira. 578 00:51:36.340 --> 00:51:37.570 Besterik Bai. Nik 579 00:51:44.500 --> 00:51:48.520 oso laster esan dut urte honetan instalatuta egon nintekeela. 580 00:51:48.820 --> 00:51:53.260 Kontuan izan behar duzu oraindik proiektu pilotua prozesatu 581 00:51:53.261 --> 00:51:57.280 behar dela. 582 00:51:59.320 --> 00:52:07.810 Agian teknologiarenetik gauza batzuk hobetu behar dira eta gero lizitazioetan 583 00:52:08.350 --> 00:52:13.660 sartu behar da, adibidez, autobideetan. Horrek denbora 584 00:52:13.660 --> 00:52:20.140 behar du, hilabete asko daramatza prozesuan. Espero dut aurten bertan, 585 00:52:21.040 --> 00:52:26.950 urte amaiera aldera, aplikazioren batekin sartu ahal izatea. 586 00:52:31.000 --> 00:52:34.361 Bai. Nik bestalde, diputatu nagusiari Finantzen Kontseiluan inguruan galdetuko 587 00:52:34.360 --> 00:52:38.890 nioke. Bankuei eta energia enpresei ezarriko zaien zergetatik eratorritako dirua 588 00:52:38.890 --> 00:52:43.360 nola banatuko den, ezer egingo den diru horrekin eta erakunde bakoitzari zenbat 589 00:52:43.360 --> 00:52:48.521 tokatuko litzaiekeen litzaiekeen eta beteko ote den 2022rako aurreikusita dagoen 590 00:52:48.520 --> 00:52:51.730 errekorreko diru diru-sarrera euskaraz eta gazteleraz, mesedez. 591 00:52:52.960 --> 00:52:56.260 Brand, Dakizuen bezala, gaur Euskal Finantza Kontseilua ospatu ondoren, komunikazio 592 00:52:56.261 --> 00:53:00.010 daukagu, ez hiru diputatu nagusiak sailburuarekin eta jo aurreratzearen 593 00:53:00.020 --> 00:53:05.830 komunikazio horren edukia. Errespetuz ez, baina garbi dagoena da guk 594 00:53:06.400 --> 00:53:10.870 egin genuen diru-kutxen diru-bilketen aurreikuspenaren emaitza positiboa 595 00:53:11.380 --> 00:53:15.400 da, oso positiboa dela eta beraz, ba guretzako funtsezkoa den erakunde 596 00:53:16.240 --> 00:53:22.180 publikoen diru baliabideen hori ba horri eusteko ahalbideak ematen dizkigula 597 00:53:22.180 --> 00:53:26.440 igula. Hartz erronka potoloa dauzkagu. Apustua duzu inportantea dauzkagu 598 00:53:26.440 --> 00:53:32.050 hainbat arlotan eta nik uste dut berri ona dela azkenean gure aktibitate 599 00:53:32.050 --> 00:53:37.030 ekonomikoak eta azkenean gure zerga-bilketak emaitza ona gure hiritarren 600 00:53:37.031 --> 00:53:41.650 mesederako direlako, ez. Azkenean baliabidea dauzkagulako 601 00:53:41.650 --> 00:53:45.610 erakunde publikoek eta gure lanak egiteko. Ez dakit, gaztelerazko hori, 602 00:53:45.670 --> 00:53:45.820 beno. 603 00:53:47.380 --> 00:53:51.850 Komunikazio espezifikoa izango dugula esatea. Gaurko 604 00:53:51.850 --> 00:53:56.320 Finantzen Euskal Kontseiluaren ondoren, ez ditut aurreratuko 605 00:53:56.320 --> 00:54:01.030 edukiak, baina Gipuzkoako lurraldearen ikuspegitik, jakina, 606 00:54:01.031 --> 00:54:05.230 ekitaldia oso ekitaldi positiboa eta ona izan da, Gipuzkoako 607 00:54:05.230 --> 00:54:10.840 finantzen ikuspegitik, izan ere, Gipuzkoako lurraldeko zerga-bilketak 608 00:54:10.840 --> 00:54:14.950 gora egin duenez, euskal erakundeek, oro har, finantza-nahikotasuna 609 00:54:14.950 --> 00:54:18.370 izango dute beren politika publikoak 610 00:54:18.370 --> 00:54:22.360 aurrera eramateko, eta hori da, azkenean, herritarrek eskatzen 611 00:54:22.990 --> 00:54:26.860 dutena garai benetan arazotsuetan, nazioartean, egoera 612 00:54:26.860 --> 00:54:33.221 zailean, euskal erakundeok dirua eta diru-sarrera eta finantza 613 00:54:33.281 --> 00:54:38.620 egokiak izango baititugu herritar guztien bizitza hobetzen 614 00:54:38.620 --> 00:54:42.370 laguntzen duten politika publikoei aurre egiteko, kasu 615 00:54:42.370 --> 00:54:43.360 honetan gipuzkoarrei. 616 00:54:50.620 --> 00:54:51.790 Mila esker etortzeagatik.