1 00:00:00,790 --> 00:00:03,970 Egun on guztioi eta eskerrik asko gaurko prentsaurrekoa atravesar dudalako eta 2 00:00:04,000 --> 00:00:06,161 horrelaxe jarraitzen ari zareten ahaide, egun on. 3 00:00:07,570 --> 00:00:12,431 Bueno gaurko gure helburua da ikusten duzuen bezala Gipuzkoa Living LAB 4 00:00:12,490 --> 00:00:17,590 proiektuaren edo gehiago esateko hiru proiektuen aurkezpena egiteko. Ez 5 00:00:18,250 --> 00:00:23,110 da gaurkoa eta nirekin daude. Bistan da bere arduradun nagusia, Aintzane 6 00:00:23,110 --> 00:00:27,930 Oiarbide, Bide Azpiegituretako diputatua eta gero ere gurekin dago Zenit VE erraterako 7 00:00:27,940 --> 00:00:31,720 garraio eta mugikortasun jasangarriko taldearen arduraduna. 8 00:00:31,750 --> 00:00:37,000 Alfonso Brazalez eta hirurok hartuko dugu hitza. Nire parte-hartzea batipat 9 00:00:37,000 --> 00:00:43,570 sarrera moduan izango da pixka bat kontestu bat emateko. Gaurko Living LAB 10 00:00:43,930 --> 00:00:47,110 proiektuen aurkezpenaren planteamendu egonez. 11 00:00:48,880 --> 00:00:54,790 Beno nik esango nuke 2016an jarri genuenean martxan Etorkizuna eraikiz, 12 00:00:54,790 --> 00:00:58,840 dakizuen bezala, ba gure lurraldeak dituen erronka nagusiei aurre egiteko, 13 00:00:58,840 --> 00:01:04,720 berrikuntza aktibatzeko eta ekosistema batzuk aktibatzeko. Ba ekimen orokorra 14 00:01:04,720 --> 00:01:08,890 martxan jarri genuen eta orduan horrek esan nahi dudana da ba etxe barruan 15 00:01:08,890 --> 00:01:12,040 departamentu bakoitzak sail bakoitzak bere ejerzizio egin zuela, ez. 16 00:01:12,041 --> 00:01:16,360 Etorkizunari begira zeintzuk diren gure proiektu berritzaileak eta erronka 17 00:01:16,360 --> 00:01:20,111 berriei erantzuteko ba zein izan behar da gure enfokea. Eta orduan ba nik uste 18 00:01:20,110 --> 00:01:25,271 dut bide azpiegituretako departamentuaren ba planteamendu nagusia 19 00:01:25,270 --> 00:01:29,590 izan zela Living labanen inguruan apustua egitea. Ez dakit ze hots 20 00:01:29,590 --> 00:01:30,160 entzuten den. 21 00:01:32,260 --> 00:01:33,790 Zerbait entzuten da ahots bat bezala. 22 00:01:35,890 --> 00:01:36,550 Jabetzeko dute. 23 00:01:37,780 --> 00:01:42,880 Eta orduan ba besteak, hau izan zen Living Labaren proiektu honek ba zentratu 24 00:01:42,940 --> 00:01:48,100 zuen pixka bat etorkizunari begira ba errepide sarean izan beharreko 25 00:01:48,130 --> 00:01:53,050 berrikuntzaren enfoque inportanteena. Hori Etorkizuna eraikiz-en egiten den 26 00:01:53,050 --> 00:01:58,030 bezala, esperientzia pilotuen bidez bultzatu du. Kasu honetan hiru 27 00:01:58,060 --> 00:02:03,790 esperientzi pilotu nagusi dauzkagu esku eskuartean LIVI lanaren baitan, eta hiru 28 00:02:03,790 --> 00:02:07,870 esperientzia horiek daukate zerikusia alde batek errepide adimendunekin, 29 00:02:08,590 --> 00:02:11,950 beste aldetik baita errepideak konektatu ekinekin eta gero ere errepide 30 00:02:11,980 --> 00:02:17,801 jasangarriekin eta hiru kontzeptu nagusi horietan adimendunak 31 00:02:17,800 --> 00:02:22,910 honeta jasangarriak. Bakoitzean proiektu pilotu bat martxan jartzeko egitasmoa 32 00:02:22,910 --> 00:02:27,670 baduzue Gipuzkoa Living Lab bueno azkenean bere gain hartzen ditu hainbat lehentasun, 33 00:02:28,030 --> 00:02:31,420 baina horiek izango dira datoz gaurko eduki inportanteenak. 34 00:02:35,710 --> 00:02:41,200 Guk uste dugu Gipuzkoa dauzkala arlo horretan, etorkizuneko errepideetan 35 00:02:42,010 --> 00:02:45,580 eginbeharreko berrikuntzetan erreferentzia europar bat esateko aukera 36 00:02:45,581 --> 00:02:49,900 handiak dauzka Gipuzkoak. Zeintzuk dira bere baldintzak. Alde batetik, dakizuen 37 00:02:49,900 --> 00:02:54,760 bezala, Gipuzkoako ahalmen handiko errepideen biribilgune amaituta dago, 38 00:02:54,820 --> 00:03:00,040 Beraz, gure bide azpiegituretako eskema eginda dago. Ez da aurreikusten 39 00:03:00,940 --> 00:03:04,930 bide azpiegitura ikuspegitik errepide ahalmen handiko errepide berririk egingo 40 00:03:04,930 --> 00:03:09,520 dugunik. Beraz, hor eskema bat jada ezarria dauzkagu. Eta gero ere esan 41 00:03:09,520 --> 00:03:14,860 beharra daukagu bere mantenurako eta egin behar diren berrikuntzetarako finantzaketa 42 00:03:15,460 --> 00:03:21,100 ere bermatua daukagula bidesarien sistemaren bitartez eta bueno 43 00:03:21,100 --> 00:03:27,670 ba azken asteetan ya behin betiko ba hori daukana, ezartze bat daukana. Eta 44 00:03:27,700 --> 00:03:34,090 orain uste genuen inportantea zela horren ba bueno ba Berrikuntzako proiektua 45 00:03:34,090 --> 00:03:37,300 martxan jartzea, besteak beste, esaten nuen bezala, baldintzak 46 00:03:37,300 --> 00:03:38,950 dira, jada badugu. 47 00:03:40,620 --> 00:03:45,940 Azpiegitura eginda daukagu, finantzaketa eskema ezarria eta gero ere badugu 48 00:03:45,940 --> 00:03:50,800 kokapen bat mugaz gaindiko perspektiban, horrek ere ahalbidetzen duena 49 00:03:50,800 --> 00:03:54,610 baita ere berrikuntzako urrats inportante batzuk ematea garela. 50 00:03:54,640 --> 00:03:58,450 Baldintza guzti horiek dauzkagularik, uste dugu esperientzia pilotu ohiak 51 00:03:58,510 --> 00:04:02,740 badaukatela benetan erreferentzia izateko aukera eta hori da ba 52 00:04:03,070 --> 00:04:11,830 ona ba gero Aintzane eta Alfonso que esango digutela aipatuko digutena. 53 00:04:12,940 --> 00:04:20,350 Niretzako niretzako behintzat gai horri guztiz inportantea da. Besteak 54 00:04:20,350 --> 00:04:23,650 beste, dakizuen bezala, Gipuzkoak egin du mugikortasun berriaren aldeko 55 00:04:23,650 --> 00:04:28,420 apustua. Mubil proiektuak bere gain hartzen du etorkizuneko mugikortasuna 56 00:04:28,630 --> 00:04:32,560 eta guk uste dugu azpiegiturak prestatu behar ditugula ere bai ba 57 00:04:32,560 --> 00:04:38,740 adibidez autoa autonomoaren ibilbideak errazteko bideratzekoa. Gero 58 00:04:38,740 --> 00:04:43,210 ere, dakizuen bezala, mugikortasuna gero eta jasangarriagoa izan 59 00:04:43,210 --> 00:04:47,110 behar da. Kutsadura gutxitzeko pausoak eman behar ditugu. Nahi dugu 60 00:04:47,110 --> 00:04:50,230 baita ere mugikortasuna gero eta seguruagoa izatera, geroz eta erosoago 61 00:04:50,230 --> 00:04:56,080 izatea ibilgailuetan doazen pertsona guztientzako. Orduan, bueno azkenean 62 00:04:56,080 --> 00:05:01,000 etorkizunari begira apustua handiak egiten ari gara lurralde arloan. Gure 63 00:05:01,060 --> 00:05:04,000 enpresak, gure zentro teknologikoak, gure ikerketa zentroak izugarrizko apustuak 64 00:05:04,000 --> 00:05:07,450 egiten ari gara eta guk uste dugu Living Lab honek emango duela diela 65 00:05:07,450 --> 00:05:11,800 enpresei, zentro teknologikoek, ikerketa zentroei, gune bat bere berrikuntza 66 00:05:11,800 --> 00:05:16,600 horiek abian jartzeko. Hemen daukagu Ceitek bere perspektiba jorratuko du, 67 00:05:16,600 --> 00:05:19,990 baina guk uste dugu azkenean hemen lantzen ari gara garena dela ekosistema 68 00:05:20,020 --> 00:05:24,370 bat eta ekosistema honek baldintza bereziak dauzka eta oportunitate berriak 69 00:05:24,370 --> 00:05:28,960 jartzen dizkiogu eta azken ideia hori garatzea besterik ez dut 70 00:05:29,320 --> 00:05:34,510 uste, funtsezkoa iruditzen baitzait Gipuzkoak gaitasun handiko egunen biribilgunea 71 00:05:34,870 --> 00:05:40,060 amaitu ondoren. Beraz, gaitasun handiko azpiegitura nagusiak 72 00:05:40,060 --> 00:05:43,270 eraikita daude kobrantza-eskema bat ezarri ondoren, 73 00:05:43,360 --> 00:05:48,551 Europako araudiari ere jarraituz. Beraz, dagoeneko finantzaketa 74 00:05:49,630 --> 00:05:53,620 bermatua dugu errepideak mantentzeko eta bakoitzak etorkizunean 75 00:05:53,620 --> 00:05:59,440 egiten dituen apustuetarako. Bada, Gipuzkoak ere, mugaz haraindiko 76 00:05:59,440 --> 00:06:05,470 izaerarekin, Europa mailan erreferentzia izango den proiektu berritzaileak 77 00:06:05,471 --> 00:06:09,850 garatzeko beharrezko baldintzak ditu. Eta pentsatzen dugu Living 78 00:06:09,880 --> 00:06:14,110 LABek ere bat egiten duela Gipuzkoan egiten ari den apustuarekin, Etorkizuna 79 00:06:14,380 --> 00:06:19,180 eraikiz-en eskutik, Mubil proiektu onarekin; izan ere, enpresen, zentro 80 00:06:19,180 --> 00:06:22,540 teknologikoen eta ikerketa-zentroen ekosistema osoa aktibatzen du mugikortasun 81 00:06:22,840 --> 00:06:26,590 berria, etorkizuneko mugikortasuna eta mugikortasun konektatu adimenduna 82 00:06:26,590 --> 00:06:28,090 jorratzeko orduan. 83 00:06:29,320 --> 00:06:35,680 Beno ba, jasangarria da, mundu osoan bultzatzen ari dena eta 84 00:06:35,680 --> 00:06:39,430 Europan, batez ere testuinguru horretan, Gipuzkoak lurralde 85 00:06:39,430 --> 00:06:43,931 berritzailea izateko baldintzak ditu. Esan bezala, proiektu esperimentalak 86 00:06:43,930 --> 00:06:50,230 garatzen ditu, azkenean ekosistema oso bat ahalbidetzeko. 87 00:06:50,890 --> 00:06:55,000 Ekosistema oso batek bere produktuak edo zerbitzuak probatzeko aukerak 88 00:06:55,000 --> 00:06:58,510 izatea bermatzen da. Eta zentro teknologikoez, ikerketa-zentroez 89 00:06:58,510 --> 00:07:02,350 eta enpresez ari gara, administrazio publikoekin batera. Administrazio 90 00:07:02,350 --> 00:07:06,070 horiek, lankidetzan, Gipuzkoan etorkizuneko mugikortasuna 91 00:07:06,070 --> 00:07:06,850 ahalbidetuko dute. 92 00:07:08,020 --> 00:07:10,780 ETA hori da pixka bat nire sarrera Hortik aurrera Aintzaneri ematen diodan 93 00:07:10,780 --> 00:07:11,320 hitza nintzenean. 94 00:07:12,610 --> 00:07:18,640 Bai, egun on eta eskerrik asko denoi hona etortzeagatik. Tira, sarrera. Nik 95 00:07:18,640 --> 00:07:24,610 uste dut nahiko zabala egin duela diputatu nagusiak gaurko gaia zein 96 00:07:24,610 --> 00:07:33,010 izango den kokatzeko eta bueno esan nahi dut alde batetik hau ez dela Gaur 97 00:07:33,190 --> 00:07:39,850 aurkeztuko ditugu bi pilotu, bat eginda dago, bestea datozen egunetan egingo da. 98 00:07:40,780 --> 00:07:41,710 Frogatuko da. 99 00:07:42,820 --> 00:07:49,450 Hau ez da egun batetik bestera sortutako proiektu bat. Guk Markelek esan bezala, 100 00:07:49,450 --> 00:07:57,670 gure Diputazioko estrategia barruan sartu genuen legealdi honetarako 101 00:07:58,000 --> 00:08:05,110 errepide adienteen adimendunen prestaketa eta beraz, guk jada daramagu 102 00:08:05,110 --> 00:08:11,560 hiru urte eta gehiago honetan lanean, legealdi hasieratik hasi 103 00:08:11,560 --> 00:08:12,820 ginen honetan lanean. 104 00:08:14,350 --> 00:08:19,240 Beno nik uste dut alde batetik, berak esan bezala, Markelek esan dudan bezala, 105 00:08:19,240 --> 00:08:25,390 ba nahi dugu gure errepideak jasangarriagoak izatea. Kutxari 106 00:08:25,450 --> 00:08:31,300 kutsadurari dagokionez, kutsaduraren kontrola eta kontzientziazioa baita ere 107 00:08:31,540 --> 00:08:38,710 hedatzea proiektu pilotu baten bitartez eta proiektu horren emaitzak ondo 108 00:08:38,710 --> 00:08:39,340 aztertuta, 109 00:08:40,510 --> 00:08:46,750 martxan jarriko genuke gure gaitasun handiko errepideetan. Esan bezala, 110 00:08:46,750 --> 00:08:52,060 kutsaduraren kontrola, kontzientziazioa eta baita ere honek eskeiniko liguke 111 00:08:52,700 --> 00:08:59,710 tarifa tarifikazio justuago bat egitea eta abarrez kutsaduraren kontrola ere 112 00:08:59,720 --> 00:09:07,420 bitartez. Alde batetik hori beste alde batetik, baita ere bueno ba mugaz gaindiko 113 00:09:07,420 --> 00:09:15,220 proiektua hasieratik lantzen ari gara iparraldeko eta Frantziako bueno 114 00:09:16,000 --> 00:09:23,110 ba autoritateekin eta aita agente desberdinekin eta beste alde batetik batetik eta 115 00:09:23,110 --> 00:09:29,110 guretzat oso inportantea izanik da Bazait inbestigazio zentroa hartuko dugu 116 00:09:29,110 --> 00:09:35,140 bidelagun guzti hau garatzeko. Alfonso Brazález egon da gurekin hasieratik eta 117 00:09:35,140 --> 00:09:41,980 baita ere egiteko azpiegitura osoa gure bidelagun ba ona proiektu hauek 118 00:09:42,040 --> 00:09:47,590 garatzeko, ez. Esan bezala, lehen aurkeztuko dizuet. Pilotu bat egin 119 00:09:47,590 --> 00:09:58,330 genuen otsailak seiean Orioko beharrean eta hau da, bueno ba zehazki eta 120 00:09:58,330 --> 00:10:02,650 momentuan kutsadura neurtzeko piloto bat. 121 00:10:03,821 --> 00:10:10,210 Hau da, Kapazak gara esateko une honetan teknologia honekin auto 122 00:10:10,210 --> 00:10:15,880 bakoitzak, kamioi bakoitzak, ibilgailu bakoitzak ze emisio botatzen ditu 123 00:10:15,941 --> 00:10:21,490 pasatzen den une horretan bertan, ba hor ere dagoen teknologia horretatik 124 00:10:21,490 --> 00:10:27,460 pasatzen den une horretan, zenbat kutsatzen duen eta zer kutsadura. 125 00:10:27,520 --> 00:10:34,240 Ez bakarrik zein cobi emisioak, baizik eta beste kutsatze kutsatzen duten beste elementu 126 00:10:34,240 --> 00:10:39,190 asko ere identifikatzen dituzte eta hau esan bezala, pilotu bat da. 127 00:10:39,250 --> 00:10:44,140 Oraindik erakutsiko dizuet. Beno hor ikusten dizut, dituzue irudi batzuk, 128 00:10:44,530 --> 00:10:51,340 pilotu hori egin genuen egunekoak baino bideo edo irudi batzuk jarri dizkizuet 129 00:10:51,340 --> 00:10:56,290 ikusteko nola funtzionatzen duten. Pilotu bat da, baina pilotu honen 130 00:10:56,350 --> 00:11:01,780 emaitzak aztertzen ari gara eta asmoa da gure gaitasun handiko errepide guztira 131 00:11:01,810 --> 00:11:08,470 zabaltzea eta jakitea ibilgailu bakoitzak guk etxean zaborrak eta abar 132 00:11:09,460 --> 00:11:13,930 banatzen ditugun bezala edo bereizten ditut, sailkatzen diot dugun bezala. Ba 133 00:11:13,930 --> 00:11:19,720 bueno jakitea ere norberaren ibilgailuak norberak zein kutsatzen duen eta hor bueno 134 00:11:21,071 --> 00:11:27,130 ba erabakiak hartu ahal izatea norberak ere alde batetik edo kotxe jasangarriago 135 00:11:27,130 --> 00:11:29,861 bat erosteko, beste alde batetik, 136 00:11:31,270 --> 00:11:35,350 mugikortasun jasangarriago batean ibiltzea, adibidez garraio publikoa 137 00:11:35,620 --> 00:11:40,870 aukeratzeko eta abar. Baina informazio guzti hori teknologia honek ematen digu 138 00:11:40,930 --> 00:11:46,000 eta esan bezala, tarifikazioa ere justuago izateko bidea emango diogu. 139 00:11:46,420 --> 00:11:51,390 Ikusiko dugu oraintxe bideo bat. Gipuzkoa, Libélula kutsagarrien 140 00:11:51,390 --> 00:11:51,940 neurketa. 141 00:11:54,191 --> 00:11:57,040 Errepide adimendunek neurketak egin ditzakete. 142 00:11:58,990 --> 00:12:03,760 Antzeman ditzakete ditzakete ibilgailu baten isurketak eta kutsadura-maila denbora 143 00:12:03,760 --> 00:12:04,390 errealean. 144 00:12:07,660 --> 00:12:10,450 Errepideetan jartzen diren zentsore batzuen bidez. 145 00:12:11,530 --> 00:12:15,130 Zein obi eta bestelako kutsagarrien isurketak detektatzen dira. 146 00:12:20,321 --> 00:12:24,670 Une eta leku zehatz batean zein ibilgailu igartzen den eta zenbat 147 00:12:24,670 --> 00:12:26,380 kutsatzen duen jakin dezakegu. 148 00:12:29,260 --> 00:12:34,030 Sistema honen bidez kutsadura kontrola daiteke. Gipuzkoako emisio baxuko 149 00:12:34,030 --> 00:12:39,070 eremuak erregulatu eta baita ere ibilgailuetako matxurak antzeman 150 00:12:39,071 --> 00:12:42,760 daitezke. Gipuzkoa etorkizuna orain. 151 00:12:44,380 --> 00:12:47,830 Gipuzkoa. Eta kutsatzaileen neurketa. 152 00:12:50,170 --> 00:12:55,900 Errepide adimendunak gai izan daitezke ibilgailuak zenbat kutsatzen duen eta 153 00:12:55,900 --> 00:12:58,720 kutsadura-maila denbora errealean detektatzeko. 154 00:13:02,950 --> 00:13:08,260 Errepidean jartzen diren sentsore batzuek co dos isuriak eta substantzia 155 00:13:08,290 --> 00:13:10,930 kutsatzaileak detektatzen dituzte. 156 00:13:15,460 --> 00:13:20,020 Leku eta une zehatzetan jakin dezakegu ibilgailuek zer pasatzen duten eta zenbat kutsatzen 157 00:13:20,020 --> 00:13:20,650 duten. 158 00:13:24,460 --> 00:13:28,810 Sistema horrekin kutsadura kontrola daiteke, Gipuzkoako emisio txikiko eremuak 159 00:13:28,840 --> 00:13:33,370 erregulatu daitezke edo ibilgailuetan matxurak detektatu daitezke. 160 00:13:35,680 --> 00:13:37,930 Gipuzkoa, etorkizuna orain. 161 00:13:40,210 --> 00:13:47,380 Beno ikusi duzue oso modu sinplean zertan datzan pilotu hau eta bai esan 162 00:13:47,380 --> 00:13:53,710 nahi dizuet Europan kasu bakarra dela, lehen kasua dela errepideetan autopista 163 00:13:53,710 --> 00:14:00,190 batean neurtzen Neurketa hauek egiten. Gu gara lehenengoak Europa 164 00:14:00,191 --> 00:14:07,330 osoan. Eta beno ba beste pilotura pasako naiz. Esan dizuet baita mugaz gaindiko 165 00:14:07,330 --> 00:14:13,540 korridorearen inguruan lanean gabiltzala eta hor zabaltzen garela egingo dugu, 166 00:14:13,540 --> 00:14:19,600 egiten hasiko gara. Ikusten duzue, Ap-zortzian eta AP bat osoan, 25 lista 167 00:14:20,170 --> 00:14:26,560 jarriko dira guztira eta jada dagoeneko batzuk jarrita ditugu horretarako. 168 00:14:26,650 --> 00:14:31,870 Geroago Alfonsok pixka bat esplikatu digu zein momentutan dagoen orain. 169 00:14:33,760 --> 00:14:40,210 Zera sistema teknologikoa. Baina horretarako nik esango nuke Gipuzkoa ia 170 00:14:40,210 --> 00:14:45,670 prest dagoela mugaz gaindiko proiektu desberdinak egiteko eta Living Lab bat 171 00:14:45,700 --> 00:14:51,220 izateko. Hau da, Markelek esan bezala, bertako eta kanpoko enpresak, bai 172 00:14:51,220 --> 00:15:00,550 automobilen ere, eraikuntzako enpresak, bai enpresa teknologikoak, 173 00:15:00,550 --> 00:15:05,620 bertako enpresa, Euskadin enpresa teknologiko asko daude tapak eta horiek 174 00:15:05,680 --> 00:15:11,500 denek erabili ahal izango dute gure Living Laba. Beno, proiektu hau 175 00:15:11,980 --> 00:15:18,100 beraien esperimentuak eta beraien proiektuak garatzeko, ez. Horretarako 176 00:15:18,400 --> 00:15:23,800 pixka bat gero teknologikoki eta zuek ulertzeko zer posibilitate duten aukera 177 00:15:23,800 --> 00:15:29,200 asko baititu azpiegitura adimendun honek. Horretarako esan bezala, eginda 178 00:15:29,200 --> 00:15:34,480 dago eta gero Alfonsok pixka bat zehatzago esplikatuko ditu eta 179 00:15:36,070 --> 00:15:41,980 hirugarrenez daukagu esperientzi pilotu bat egingo duguna. Datozen datozen 180 00:15:42,010 --> 00:15:50,410 asteetan falta zaizkigu zaizkigu bakarrik seinale batzuk ipintzea, baina daukagun pilotua 181 00:15:50,410 --> 00:15:57,610 da Living Lab edo errepide inteligente hauen. Nik esango nuke pilotu oso 182 00:15:57,970 --> 00:16:05,260 proiektu oso erakargarria, beharrezkoa eta interesgarria da ikusteko nola 183 00:16:05,260 --> 00:16:10,300 funtzionatzen duen inteligentziak errepideetan egingo dugun proiektu 184 00:16:10,300 --> 00:16:17,170 honetan. Sortu zaigun lehen helen beharretako bat izan da bide segurtasuna 185 00:16:17,230 --> 00:16:22,210 noski. Eta bide-segurtasun horren barruan txirrindularien bide-segurtasuna 186 00:16:22,240 --> 00:16:28,690 badakizue askotan ez dela erraza gure errepideetan. Txirrindulariak, moto 187 00:16:28,690 --> 00:16:34,720 zaleak eta oinezkoak. Konbibentzia hori ez da oso erraza izaten. Eta pilotu 188 00:16:34,720 --> 00:16:40,750 bat egingo dugu, pilotu bat, proiektu bat prestatuta dago eta datozen asteetan 189 00:16:40,750 --> 00:16:47,740 martxan jarriko gara. Txirrindulariekin. Eta non ba oso leku 190 00:16:49,000 --> 00:16:53,050 konplikatu batean eta aina istripu larriak egon diren leku batean, Hau da 191 00:16:53,050 --> 00:16:53,890 Gaintxurizketan. 192 00:16:55,360 --> 00:17:00,400 Diputaziora etortzen dira desberdinak, leku desberdinetako eskaerak 193 00:17:00,670 --> 00:17:05,440 eta txirrindularien elkartearekin ere egon gara beraiek bueno 194 00:17:06,160 --> 00:17:11,440 ba kezka azaldu ziguten gai honetan. Badakizue zikloturistak eta 195 00:17:11,440 --> 00:17:17,440 txirrindulari profesionalak eta abar ez dela bide gorrietan ibiltzen eta beraz guk 196 00:17:17,500 --> 00:17:22,840 sortu dugun pilotu hau, Alfonsok orain esplikatuko dioguna irudiak ikusi 197 00:17:22,840 --> 00:17:29,140 ondoren, ba da hain zuzen ere, bide segurtasun hori bermatzeko eta batez ere 198 00:17:29,410 --> 00:17:35,560 txirrindularien segurtasuna bermatzeko. Eta besterik ezean, Alfonsori emango 199 00:17:35,560 --> 00:17:38,440 diot hitza. Berak esplikatu du. 200 00:17:39,520 --> 00:17:44,981 Bai, ados. Orion egin dugun esperientzia pilotua, CO bi eta beste 201 00:17:44,980 --> 00:17:49,930 osagai batzuen isurketen benetako neurketari eta uneari buruzkoa, 202 00:17:50,620 --> 00:17:55,510 Europan autobide batean egiten den lehena da, lehen esan dudan bezala. 203 00:17:56,560 --> 00:18:03,010 Zenbait esperientzia izan dira hirien sarreretan, baina 204 00:18:03,010 --> 00:18:08,200 autobide batean, lehen kasua da. Gipuzkoa berriro da, gai adimendunen 205 00:18:08,200 --> 00:18:14,800 abangoardian dago berriro, errepide adimendunen abangoardian. 206 00:18:15,881 --> 00:18:23,950 Eta, gainera, aitzindariak gara, bai free flow sistemarekin, 207 00:18:24,100 --> 00:18:29,320 bai, adibidez, Orion egin dugun beste pilotu honekin. Bestalde, 208 00:18:29,320 --> 00:18:35,680 laster Gaintxurizketan egingo dugun pilotua errepideko txirrindularien 209 00:18:35,680 --> 00:18:40,180 bide-segurtasuna hobetzeko da, eta, horretarako, 210 00:18:40,190 --> 00:18:45,401 gure sistema adimendunak unean uneko informazio irerreala 211 00:18:45,400 --> 00:18:50,350 bidaliko die gidariei. Gipuzkoako errepide-sarea prest dago Frantziarekiko 212 00:18:50,680 --> 00:18:56,260 mugaz gaindiko proiektuari bandera emateko, gure sarean benetako laborategi 213 00:18:56,260 --> 00:19:02,110 bat izan dadin autonomiaz eta ingurumenaren aldetik bidezkoagoa den 214 00:19:02,200 --> 00:19:07,511 konektatutako mugikortasunerako. Gaur egun, Gipuzkoa abangoardian dago, 215 00:19:07,510 --> 00:19:13,840 teknologia horiei guztiei buruz esango genuke. Eta besterik gabe, Alfonso 216 00:19:13,840 --> 00:19:18,550 brazalez ezer egiteko, Esan dudan bezala, guk bada aukeratu, aukeratu 217 00:19:18,550 --> 00:19:23,560 genuen bidelagun, beraien lan egiteko moduagatik, beraien prestigio zeagatik 218 00:19:23,560 --> 00:19:28,990 eta bueno ba ikur bat direlako inbestigazio mailan eta Alfonso, esan bezala, 219 00:19:28,990 --> 00:19:34,990 Markelek esan bezala, da zer egiteko Mugikortasun eta garraioen 220 00:19:35,020 --> 00:19:40,390 garraio jasangarriaren zuzendaria Ceiten eta berari emango diot hitza. Beraz. 221 00:19:42,490 --> 00:19:48,670 Eskerrik asko Aintzane. Bai. Beno, nik azalduko dut orain zertan datza hau 222 00:19:49,120 --> 00:19:58,000 Living Lab eta proiektu edo pilotu berezi hau martxan jartzen ari da garena, 223 00:19:58,000 --> 00:20:06,521 ezta. Esan duzun moduan, ia lau urte daramagu proiektu batzuk aurrera 224 00:20:06,520 --> 00:20:14,530 eramaten edo ez. Hasi ginen Tex, datuak estandar, Europako estandar batean 225 00:20:14,530 --> 00:20:21,880 ipintzen, datu guztiak Living lapen estudioa egiten eta Silvia 226 00:20:21,881 --> 00:20:29,080 Perezekin batera egon gara lau urte hauetan. Silvia Perez zuzendari, ezta 227 00:20:29,530 --> 00:20:35,590 errepide errepideetako zuzendari nagusiak ere. Barkatu. Bere izena aipatu 228 00:20:35,590 --> 00:20:39,850 nahi nuen, bera ibili baina proiektu honekin buru-belarri Alonsorekin batera 229 00:20:39,910 --> 00:20:44,410 eta Silvia ari hemendik paperean ere eskerrak eman nahi dizkiet baita ere. 230 00:20:45,460 --> 00:20:45,790 Eta tira, 231 00:20:47,350 --> 00:20:48,460 hobeto ez. 232 00:20:50,381 --> 00:20:56,830 Niretzat askoz errazagoa da azaltzea hau erdaraz eta orduan erdaraz prestatuko 233 00:20:56,830 --> 00:21:02,470 naiz, zeren hitz konkretu batzuk horton menperatzen dituzte erdaraz euskaraz 234 00:21:02,470 --> 00:21:02,740 baino. 235 00:21:03,850 --> 00:21:04,090 Bai. 236 00:21:05,381 --> 00:21:13,120 Orduan, esan bezala, etorkizuneko mugikortasuna, Europan egiten den 237 00:21:13,120 --> 00:21:17,260 bezala, zuzentzen ari da, eta bi drive nagusi daude. Bata neutraltasun 238 00:21:17,260 --> 00:21:22,720 klimatikoa da 2050erako, eta zero istripu ikusten da 2050erako. Hau 239 00:21:22,720 --> 00:21:30,100 da, mugikortasun segurua izan behar dugu, eta, gainera, emisiorik gabea izan 240 00:21:30,100 --> 00:21:34,870 behar du. Esan dezagun hori, nora garamatzan Europak Drive bertso gisa erabaki 241 00:21:35,500 --> 00:21:39,550 duenarengana. Egungo joerak, alde batetik Kooperatiba mugikortasun konektatua eta 242 00:21:39,550 --> 00:21:40,181 autonomoa. 243 00:21:41,590 --> 00:21:46,600 Eta bestetik, istripurik ez izatea. Eta istripurik handienetako 244 00:21:46,600 --> 00:21:49,810 bat, lehen esan bezala, Aintzalek esaten zuen bezala, izaten diren 245 00:21:50,260 --> 00:21:53,590 istripu nagusiak ere erabiltzaile ahulak izaten dituzte: txirrindulariak, 246 00:21:55,270 --> 00:22:01,300 oinezkoak eta motoziklistak. Orduan, hemen martxan jartzen duguna 247 00:22:01,660 --> 00:22:08,321 Gipuzkoa jartzen ari gara, oi Gipuzkoa honekin dago buru. Ekimen 248 00:22:08,320 --> 00:22:12,310 honekin Europan egiten ari diren joeren buru 249 00:22:12,310 --> 00:22:12,760 da. 250 00:22:13,870 --> 00:22:17,080 Gainera, Europatik eskatzen ari zaigu zerbitzuek, Kooperatiba Mugikortasun 251 00:22:17,080 --> 00:22:21,700 konektatu eta autonomo hori esaten genuenean, esan nahi duela komunikatu 252 00:22:21,700 --> 00:22:25,000 egin behar dugula. Ibilgailuak elkarren artean komunikatu behar dira. Ez du 253 00:22:25,000 --> 00:22:28,510 balio ibilgailu autonomo bat errepidetik bakarrik joatea, beste ibilgailu batzuekin, 254 00:22:28,510 --> 00:22:34,810 azpiegiturako beste elementu batzuekin eta beste erabiltzaile batzuekin komunikatu 255 00:22:35,050 --> 00:22:40,060 behar da, besteak beste, txirrindulariekin, oinezkoekin, 256 00:22:40,060 --> 00:22:43,210 motoziklistekin, erabiltzaile kalteberekin. Orduan. 257 00:22:45,190 --> 00:22:48,490 Bestalde, martxan jarri behar diren zerbitzu kooperatibo horiek guztiek 258 00:22:48,490 --> 00:22:55,360 jarraituak izan behar dute Europa osoan, eta ildo horretan, 259 00:22:55,360 --> 00:23:00,520 Gipuzkoa estrategikoki kokatuta dago. Hau da, nahi dugun Transfrond de 260 00:23:00,520 --> 00:23:04,540 Erizo plan hori, Gipuzkoan eta Frantzian funtzionatzen ari diren zerbitzuek 261 00:23:04,540 --> 00:23:08,920 martxan jarraitzea. Beste aldean, muga, horretan ari 262 00:23:08,920 --> 00:23:09,730 baikara lanean. 263 00:23:12,280 --> 00:23:20,090 Puntan egonda eta erabiltzaile kalteberak babestu nahian. Egin genuen 264 00:23:21,141 --> 00:23:26,470 analisietako bat txirrindulariek non edo zein egoeratan babes 265 00:23:26,740 --> 00:23:31,300 genezakeen ikustea izan zen. Gaintxurizketako lezio hori, Aintzanek zioen 266 00:23:31,300 --> 00:23:35,950 bezala, ez da kasualitatea, eta esan nahi dut, halaber, eremu horretako proiektu 267 00:23:36,010 --> 00:23:40,720 pilotu bat dela, beste eremu askotara eraman daitekeena. Zergatik Gaintxurizketan, 268 00:23:40,720 --> 00:23:45,281 egoera horretan txirrindulariak zirkulatzen ari direlako eta 269 00:23:45,280 --> 00:23:48,940 autoak ezkerretik agertzen zaizkielako, eskuinetik autoak agertzen dira, 270 00:23:48,940 --> 00:23:52,810 ezkerretik eskuinerantz gurutzatzen duten autoak, arrisku handiko 271 00:23:52,810 --> 00:23:53,501 egoerak sortuz. 272 00:23:54,520 --> 00:23:58,120 Zer egin dezakegu zentzu horretan? Bada, alde batetik, 273 00:23:59,290 --> 00:24:02,830 eskuragarri dagoen teknologia guztia erabiltzea, Living Laben zabaldu 274 00:24:02,830 --> 00:24:08,410 dugun teknologia guztia, gainerako ibilgailuei teknologia adimendunen bidez 275 00:24:08,440 --> 00:24:13,090 eta teknologia estandarragoen bidez komunikatu ahal izateko, hala nola 276 00:24:13,090 --> 00:24:17,050 seinaleak. Horretarako, txirrindulariak detektatu behar ditugu, eta hori anzora 277 00:24:17,141 --> 00:24:20,440 desberdinekin, kamerak liderrarekin eta abarrekin egiten ari gara, 278 00:24:20,440 --> 00:24:24,730 txirrindulariak detektatuko ditugu. Gainera, txirrindularien ibilbideak 279 00:24:24,730 --> 00:24:29,500 zehaztu eta nora mugi daitezkeen aurreikusteko azterketak egin ahal izango ditugu, 280 00:24:29,500 --> 00:24:34,080 eta gainerako bide-erabiltzaileei txirrindulariak babesteko abisatu ahal 281 00:24:34,250 --> 00:24:39,520 izango diegu. Proiektu bat da, oso pilotu anbiziotsua, propilotu bat 282 00:24:39,520 --> 00:24:43,930 da, teknologikoki aurreratua, gaur egun Living Laben komunikazio arloan 283 00:24:43,930 --> 00:24:49,990 muntatuta dugun azpiegiturarekin gauza daitekeena eta, gainera, Gipuzkoako 284 00:24:49,990 --> 00:24:53,980 beste puntu askotara eta lurraldetik kanpo esporta daitekeena. 285 00:24:53,980 --> 00:25:01,450 Gipuzkoa Handi Vilda ziklista perfektuaren irudiak ere 286 00:25:01,450 --> 00:25:02,831 ikusiko ditugu. 287 00:25:04,510 --> 00:25:08,380 Errepide adimendun bat gai da gidariei txirrindularien presentzia 288 00:25:08,381 --> 00:25:09,251 jakinarazteko. 289 00:25:10,330 --> 00:25:14,470 Adibidez, bihurgune estuetan edo ikuspen gutxiko bide tarteetan. 290 00:25:16,420 --> 00:25:21,371 Balizak, ikusmen artifizialeko kamera eta sentsoreak batzen dira. 291 00:25:22,540 --> 00:25:25,300 Hauek txirrindulariak daudela informatzen dute. 292 00:25:30,280 --> 00:25:34,270 Gailuek haien kokapenaren eta errepidearen egoeraren berri emango 293 00:25:34,270 --> 00:25:34,510 dute. 294 00:25:38,080 --> 00:25:42,730 Informazioa datu hodeira heltzen da eta balizei itzultzen dien datua. 295 00:25:45,190 --> 00:25:49,720 Balizak puntu horretatik igarotzen diren ibilgailuekin komunikatzen dira. 296 00:25:54,010 --> 00:25:57,850 Eta baita ere errepidea dagoen seinale harekin. 297 00:26:04,960 --> 00:26:07,150 Gipuzkoa Etorkizuna orain. 298 00:26:09,370 --> 00:26:12,040 Gipuzkoa Divine Txirrindulariak. 299 00:26:13,810 --> 00:26:17,890 Horrela funtzionatzen du Errepide adimentsua da, bihurgune zailetan edo ikuspen 300 00:26:17,891 --> 00:26:22,810 gutxiko zatietan txirrindulariak daudela ohartarazteko gai dena. 301 00:26:25,870 --> 00:26:30,100 Balizak, kamerak, zatiketa artifiziala eta sentsoreak jartzen dira. 302 00:26:31,960 --> 00:26:34,570 Horiek txirrindularien presentziaren berri ematen dute. 303 00:26:39,730 --> 00:26:43,960 Gailuek beren egoeraren eta errepidearen baldintzen berri ematen 304 00:26:43,960 --> 00:26:44,440 dute. 305 00:26:47,620 --> 00:26:51,910 Informazioa datu-hodeira iristen da eta informazioa balizetara itzultzen 306 00:26:51,910 --> 00:26:52,450 dute. 307 00:26:55,000 --> 00:26:58,780 Balizak puntu horretatik igaroko diren ibilgailuen sistemekin 308 00:26:58,780 --> 00:26:59,920 komunikatzen dira. 309 00:27:03,610 --> 00:27:07,270 Eta errepidean jarritako seinalearekin ere komunikatzen da. 310 00:27:14,410 --> 00:27:16,691 Gipuzkoa Etorkizuna orain. 311 00:27:20,740 --> 00:27:23,050 Bai. Alfontso, berdin, ez dakit. 312 00:27:25,000 --> 00:27:31,780 Teknologiari buruzko azalpen labur bat, saiatzen ari garena 313 00:27:31,900 --> 00:27:33,270 bezalaxe. Bai, 314 00:27:34,600 --> 00:27:35,660 bai, bai, bai. 315 00:27:37,990 --> 00:27:38,320 Bai. 316 00:27:39,670 --> 00:27:40,150 Goazen ikustera. 317 00:27:44,350 --> 00:27:49,750 Living Lab-ek, pentsatu dugun bezala, azpiegitura 318 00:27:49,750 --> 00:27:53,740 fisiko eta digitala du. Azpiegitura horretan. 319 00:27:56,340 --> 00:28:02,200 Ditugun informazio eta gertaera guztiak bi modutan transmititzen 320 00:28:02,200 --> 00:28:08,560 ditugu, bata ibilgailu adimendunetara irits daitezkeen balizen 321 00:28:08,560 --> 00:28:12,460 bidez. Oraingoz, ez dago asko, gutxi daude. 322 00:28:14,020 --> 00:28:20,460 25. urterako nahitaezkoa izango da ibilgailu guztiek komunikazioekin 323 00:28:20,530 --> 00:28:21,640 etortzea. 324 00:28:24,340 --> 00:28:27,100 Gainera, esan beharra daukat komunikazio mota horiek estandarrak direla 325 00:28:27,100 --> 00:28:27,910 Europa mailan. 326 00:28:29,410 --> 00:28:35,831 Eta, alde batetik, hortik komunikatu dezakegu. Eta Living Lab aplikazio bat 327 00:28:35,920 --> 00:28:43,840 ere garatzen ari gara, erabiltzaileek telefono mugikorretan 328 00:28:43,840 --> 00:28:51,580 (Ios, Android) jaso dezaketena. Badakigu horrek sor dezakeela. 329 00:28:53,350 --> 00:28:55,660 Beno, aplikazioa diseinatuta dagoen bezala Ezin dute distrakziorik 330 00:28:55,870 --> 00:29:00,550 sortu, nabigatzaile baten gainean muntatuta doalako edo ezin 331 00:29:00,550 --> 00:29:03,880 duelako edozein nabigatzaile erabili. Gainetik ateratzen zaizkio errepideko 332 00:29:04,720 --> 00:29:09,490 pago-gertakarien mezuak. Baina, gainera, hala gaude. Aplikazioak 333 00:29:09,490 --> 00:29:14,380 garatzen ari gara, ibilgailuan bertan, Apple Car Playn edo Android 334 00:29:14,560 --> 00:29:19,240 auton joan ahal izateko, ibilgailuen barruan doazen aplikazioak 335 00:29:19,240 --> 00:29:19,960 izan daitezen. 336 00:29:21,130 --> 00:29:26,230 Beraz, informazioa jasotzeko bi modu horiek ditugu, kasu honetan txirrindularien 337 00:29:26,230 --> 00:29:29,860 pilotuarenak, txirrindulari bat daukagulako, antzeman dugulako, badakigu 338 00:29:29,860 --> 00:29:37,240 nondik doan eta erantzun. Baina, era berean, itzalita dauden eta 339 00:29:37,240 --> 00:29:42,670 inguru horretan txirrindulari bat agertzen denean soilik pizten 340 00:29:42,670 --> 00:29:45,400 eta igortzen diren seinale mamuak sortu ditugu, 341 00:29:46,420 --> 00:29:53,620 inguru horretan txirrindularien presentzia indartzeko. Ez dakit ondo azaldu 342 00:29:53,620 --> 00:30:00,850 dizudan hori. Bai. Ongi. Alfontso, orain aipatu du, baina noski. 343 00:30:02,680 --> 00:30:07,930 Ez da Egun batetik bestera ez dute ibilgailu guztiek edukiko teknologia 344 00:30:08,020 --> 00:30:14,350 guzti hau, baina bai bada. Prestatzen ari gara bertan telefono mugikorraren 345 00:30:14,350 --> 00:30:19,030 bitartez auto barruan, hau dena jasotzeko. Beraz, egongo da hor. 346 00:30:20,110 --> 00:30:27,010 Hara. Nola esaten da epe iragankor hori. Trantsizio epe bat, 347 00:30:28,300 --> 00:30:33,190 kotxeek berek dagoeneko batuta ekarri artea. Trantsizio horretan, 348 00:30:33,460 --> 00:30:37,210 mugikorrekin, baten mugikorrekin, aplikazio horiekin eta baita ere 349 00:30:37,270 --> 00:30:42,760 errepideetan bertan edukiko dugu seinaleekin ya gaur egun errealitate bat 350 00:30:42,760 --> 00:30:46,540 izateko Hemendik aste gutxi barru. Maite pixka bat hori. Eta hemendik aurrera 351 00:30:46,540 --> 00:30:50,380 jada beren galderei erantzunak emateko prest gaude. 352 00:30:54,370 --> 00:30:54,550 Bat. 353 00:30:57,010 --> 00:31:02,680 Bueno egingo da. Datozen asteetan gaude pixkat seinaleen zain, seinale batzuen 354 00:31:02,920 --> 00:31:04,570 zain. Hornitzailea. 355 00:31:05,830 --> 00:31:09,970 Zain gaude, abisatuko dizugu noiz egingo dugun froga hori, baino izango da. 356 00:31:10,210 --> 00:31:13,300 Datozen asteetan esango dugu zehazki noiz. 357 00:31:15,470 --> 00:31:20,350 Lehendabiziko egunean lehendabiziko froga pilotua, lortutako datuekin zer egingo 358 00:31:20,350 --> 00:31:23,800 da duzuena. Hau da, ibilgailu bakoitzak zenbat kutsatzen duen jakingo 359 00:31:23,800 --> 00:31:27,820 duzue horrekin, Zer egingo duzue modu praktikoan. Lehen galdera hori, bigarrengoa, 360 00:31:27,850 --> 00:31:32,950 bigarren froga pilotua. Ez dut ulertzen. Hogeitabost baliza zortzian. 361 00:31:33,220 --> 00:31:33,760 Zertarako. 362 00:31:35,860 --> 00:31:41,440 Bai. Ezer egingo dugu. Ari aztertzen baditugu konklusioak, frogatik lotto 363 00:31:41,470 --> 00:31:46,180 horretako konklusioak, eta hor azterketa egin behar da egoera 364 00:31:46,180 --> 00:31:47,020 guztietan. 365 00:31:49,330 --> 00:31:55,000 Detektatzeko moduko teknologia den edo euria dagoenean, non jarri beharko liratekeen 366 00:31:55,000 --> 00:32:00,370 liratekeen, euriak pantaila bezala egiten dutelako. Pixka bat ikusi behar da non 367 00:32:00,370 --> 00:32:05,650 jarri beharko liratekeen detektagailua edo horiek. Pixka bat garatu behar da 368 00:32:05,650 --> 00:32:13,150 orain piloto horretan azaldu diren arazoak eta alde onak. Hori aztertu eta 369 00:32:13,180 --> 00:32:17,920 garatu behar da jada errealitate bat izateko, baina guk aurreikusten dugu hori 370 00:32:18,310 --> 00:32:24,160 jada aurten errealitate bat izan daitekeela gure gaitasun handiko 371 00:32:24,160 --> 00:32:32,530 errepideetan. Eta gero beste alde batetik, 20 baliza horien kontua, 25 372 00:32:32,530 --> 00:32:39,610 baliza horien kontua. Hau sartu dut mugaz gaindiko proiektuaren barruan, 373 00:32:39,610 --> 00:32:44,560 baina kontuan hartu behar dituzue gure errepide sarea batez ere AP bat eta 374 00:32:44,560 --> 00:32:49,660 AP-ZORTZIA izango dela, laborategi antzeko batez. 375 00:32:50,680 --> 00:32:55,690 Honekin ez dut nahi beste ibilgailuak egunero ibiltzen direnak molestatuko 376 00:32:55,690 --> 00:33:00,880 ditugunik eta horrelako ezer, baina ulertzeko enpresek egingo dituzte 377 00:33:00,880 --> 00:33:07,300 inguru erreal batean, leku erreal batean gure errepideak horiek 378 00:33:07,300 --> 00:33:08,650 izango dira eta hori izango da. 379 00:33:10,330 --> 00:33:15,310 Hartu dugun ardatza da Ap-bat eta Ap-zortzian eta hori joango da mugaz 380 00:33:15,310 --> 00:33:20,080 gaindiko haraino. Mugaz gaindiko proiektu horretan korridore bat sortuko 381 00:33:20,080 --> 00:33:27,370 da korredore oso bat Ap-zortzi eta AP batekin hartuta eta hor jada batzuk eginda 382 00:33:27,400 --> 00:33:28,990 baliza batzuk jarrita daude. 383 00:33:30,910 --> 00:33:37,120 Hodei edo hodeia ere sortuta dago eta orain falta zaigu ba beste baliza batzuk 384 00:33:37,120 --> 00:33:42,340 guzti horiek errepide osoan zehar jartzea, puntu desberdinetan jartzea, Baina 385 00:33:42,340 --> 00:33:48,820 hori da mugaz gaindiko proiektuaren barruan eta gure Gipuzkoako korridore osoari 386 00:33:48,850 --> 00:33:53,110 diot litzatekeen proiektu horren barruan. Living Lab izango da baita proiektu 387 00:33:53,110 --> 00:33:57,700 desberdinak egingo ditugu. Hemen aurkeztu dugu txirrindulariena, 388 00:33:57,760 --> 00:34:00,850 baina honek emango ditu izugarrizko aukerak, 389 00:34:02,050 --> 00:34:06,850 milaka eta milioika aukera frogak egiteko eta proiektu desberdinak 390 00:34:06,850 --> 00:34:11,350 egiteko. Ez dakit, Alfonso, Igual ez bakarrik gauza bat esango nuke. 391 00:34:11,350 --> 00:34:17,050 Hori, baliza horiek diga komunikatzeko mezuak bidaltzeko, kotxeei, 392 00:34:17,140 --> 00:34:17,650 393 00:34:19,090 --> 00:34:26,410 mezu konkretuak, hartz ondo definituak. Europaz maila estandar bat jarraitzen 394 00:34:26,410 --> 00:34:29,760 dutena eta mezuak bidaltzeko. 395 00:34:31,300 --> 00:34:38,020 Ez bakarrik, ez dute izango proiektuak bakarrik, baizik eta tratatutako mezuak, 396 00:34:38,020 --> 00:34:43,301 inteligentzia artifiziala, artifizialarekin tratatutako mezuak. Eta 397 00:34:43,600 --> 00:34:51,700 ibilgailu bakoitza gidatzen ari denak behar duen informazioa izango du, ez 398 00:34:51,940 --> 00:34:56,350 iristen dion informazio guztia, baizik eta iritsiko zaio berari behar duen 399 00:34:56,680 --> 00:35:03,130 informazioa hori orain ulertzea berdin nahiko konplikatua da, baina bai, 400 00:35:03,460 --> 00:35:10,540 adibidez, auto-pilaketak daudela peajea batean, ez. Ba hori, zuk jakin nahi 401 00:35:10,540 --> 00:35:19,300 duzu, zu zoaz ba Baionara eta jakin nahi duzu Irungo peajea nola dagoen. Zuk 402 00:35:19,450 --> 00:35:24,700 bakarrik hori jaso dezakezu, informazio hori, ez. Eta auto-pilaketak hor baldin 403 00:35:24,700 --> 00:35:29,140 badaude nondik joan zaitezten edo zer egingo duten gasolindegi batean sartu 404 00:35:29,770 --> 00:35:35,110 litezkeen edo bueno hor auto-pilaketa Nada Argiena erraza, errazena 405 00:35:36,160 --> 00:35:42,370 ikusteko ezagutzen dugulako gaur egun. Baina horrelako proiektu asko 406 00:35:42,370 --> 00:35:48,670 egon liteke txirrindulariena, gaur aurkeztu dugun bezala, beste kamioiekin. 407 00:35:48,670 --> 00:35:54,550 Eta eguraldiari dagozkion dagokionez ere, adibidez txingorra egiten duenean, txingorra 408 00:35:54,850 --> 00:35:58,900 dakizue bat-batean etortzen dela eta leku jakin batean egiten duela eta 409 00:35:58,900 --> 00:36:06,580 hori ezin dela aurreikusi. Berehala. Teknologia hauekin momentuan jakingo 410 00:36:06,580 --> 00:36:11,560 dugu non dagoen, non ari den erortzen txingorra, tza non dagoen oso arriskutsu 411 00:36:11,560 --> 00:36:16,810 errepide hori. Adibidez. Ze hori esaten da gure neguko planetan elur ratori 412 00:36:16,930 --> 00:36:22,450 makinek kentzen dute, baina txingorra dagoenean. Hori oso inportantea da, 413 00:36:22,480 --> 00:36:27,101 adibidez, horrelako teknologiekin informazio hori edukitzea bakoitzak 414 00:36:28,390 --> 00:36:34,330 errepidean. Goazen ibilgailu bakoitza edo behar baino edo behe-lainoa baita 415 00:36:34,330 --> 00:36:41,890 ere. Beno ba gauza asko egingo ditut eta gehienak bideratuko ditugu guk 416 00:36:41,920 --> 00:36:46,960 errepideetatik bide segurtasunera. Baina gero kontutan hartu hau izango da Living 417 00:36:46,960 --> 00:36:52,990 bat, hau da laborategi bat gure enpresa askorentzat, hau da enpresa 418 00:36:53,290 --> 00:36:58,380 teknologikoentzat, ibilgailuak egiten dituzten enpresentzat. Bai, Lizarragako 419 00:36:58,380 --> 00:37:03,430 urritzen zaitez. Adibidez. Eta ez bakarrik hemengoak, baizik eta adibidez 420 00:37:03,520 --> 00:37:08,950 Mercedes oso interesatuta dago gure Living Lab. Mugaz gaindiko Living Lab 421 00:37:09,220 --> 00:37:17,710 horretan bere pilotuak egiteko. Etorri daiteke ba Hyundai edo Renon edo edozein 422 00:37:17,710 --> 00:37:24,220 ez, munduko edozein. Kontutan hartu gainera Europa mailan gure kokapena, 423 00:37:25,360 --> 00:37:34,000 Irun, Hendaia, kokapen horrek dauzkala oso ezaugarri jakinak, Europa mailan ez 424 00:37:34,000 --> 00:37:38,650 daudenak, hor daukagu, dauzkagu, hiri handiak, dauzkagu, mugikortasun oso 425 00:37:38,650 --> 00:37:44,350 desberdina trenez, errepidez, autopistak. Horrelako kontzentrazio bat 426 00:37:44,350 --> 00:37:50,710 mugikortasunean, Europako Europa osoan ez da ematen. Ez da ematen da kokagune 427 00:37:50,770 --> 00:37:56,410 oso-oso berezi bat. Orduan, bueno ba nik uste dut nik nik ere berezi egiten duela 428 00:37:56,830 --> 00:38:01,840 enpresa horientzat, enpresa teknologiko ohientzat, eta baita ere ba coche 429 00:38:01,870 --> 00:38:04,510 ekoizle, enpresa horientzat ere ez. 430 00:38:05,560 --> 00:38:09,310 Mesedez, diputatuari eskatuko nioke apur bat sakontzeko kutsatzaileak 431 00:38:09,310 --> 00:38:13,060 neurtzeko esperientzia pilotuan, eta, batez ere, tarifaren gaian, zer 432 00:38:13,060 --> 00:38:14,710 ahalbidetuko duen. Zer. 433 00:38:16,000 --> 00:38:23,260 Beno, gaur egun dagoeneko tarifa batzuk daude indarrean. Batez ere, 434 00:38:23,261 --> 00:38:25,000 ona kamioientzat, 435 00:38:26,470 --> 00:38:30,910 euroaren kategoriaren arabera, hau da, CO bi kutsatzaileen isurketen 436 00:38:30,970 --> 00:38:37,121 arabera, kasu honetan isurtzen dutena. Baina tira horrelako proiektuekin, 437 00:38:37,200 --> 00:38:42,730 eta hori da lortu nahi duguna. Alde batetik, nik uste dut 438 00:38:44,080 --> 00:38:48,550 tarifa hori are errealagoa izango dela. Kontuan izan behar dugu gaur 439 00:38:48,550 --> 00:38:53,380 egun euroaren kategorizazioa daukagula, baina dagoeneko Europako 440 00:38:53,380 --> 00:38:59,350 zuzentarauak aldatu egin dira CO bi isurketetara. Kategorizazio 441 00:38:59,350 --> 00:39:05,770 horretan, gero eta zehatzagoa eta gero eta murriztaileagoa izango da Europako 442 00:39:06,910 --> 00:39:11,890 zuzentarauen kategorizazioaren aldetik. Eta guri aukera emango digu 443 00:39:11,980 --> 00:39:19,571 teknologia horrek, eta Europatik gai zehatz horiei buruzko legeak 444 00:39:19,570 --> 00:39:24,910 egiten hasi aurretik egingo ditugu lanak, lehen esan bezala. 445 00:39:25,210 --> 00:39:31,180 Alfonso, Europako politikekin guztiz lerrokatuta gaude. Teknologia 446 00:39:31,180 --> 00:39:38,260 horri esker, kutsatzaileen mapa zehatza izango 447 00:39:38,261 --> 00:39:43,901 dugu errepideetan, gure errepideetan. Mapa zehatza. Eta 448 00:39:43,900 --> 00:39:48,520 jendea kontzientziatzeko aukera ere emango digu, jakitean. 449 00:39:49,781 --> 00:39:54,400 Orduan kutsadura mota. Kutsadura kontatzen du, eta gehiago kutsatzen 450 00:39:54,400 --> 00:39:59,020 dugu zer ingurunetan. Informazio hori guztia dugunez, sentsibilizazio- eta kontzientziazio-kanpainak 451 00:39:59,080 --> 00:40:05,350 egiteko aukera ere ematen digu. Nik uste dut lehen adibide 452 00:40:05,350 --> 00:40:11,710 bat jarri dudala, ez. Etxean zaborrak, eduki beharrekoak, bereizten 453 00:40:11,740 --> 00:40:18,940 ohituta gauden bezala. Badakigu zer den gai hori guztia; 454 00:40:18,940 --> 00:40:26,620 izan ere, informazioa teknologia horien bidez lortzen badugu, zure 455 00:40:26,620 --> 00:40:33,520 autoa gehien kutsatzen duena den aldetik, horrek kutsatzen baitu. Izan 456 00:40:33,520 --> 00:40:38,680 ere, erabakiak har ditzakegu, hala nola zer auto mota erosi edo 457 00:40:38,680 --> 00:40:44,650 zer garraio mota erabili edo Buenoren erabakia hartu. Ni gehiegi 458 00:40:45,550 --> 00:40:50,950 kutsatzen ari naiz auto horrekin, eta mugikortasun iraunkorraren 459 00:40:52,511 --> 00:40:58,330 alde egingo dut, adibidez, garraio publikoarekin. Beno, bakoitzak 460 00:40:58,330 --> 00:41:02,830 bere erabakiak hartu ahal izango ditu. Gaur egun hartzen ditu. Etxean. Gaiarekin, 461 00:41:02,830 --> 00:41:06,520 adibidez, nik uste dut denok ulertzen dugula zaborren gaiarekin. 462 00:41:06,520 --> 00:41:13,480 Ez dira aldaketa handirik ekarriko duten teknologiak 463 00:41:13,480 --> 00:41:20,200 isurien neurketei, erabakiei, eraikitzaileei, autoei 464 00:41:21,100 --> 00:41:26,500 eta gainerakoei dagokienez. 465 00:41:29,230 --> 00:41:31,120 Komentatzen ari nintzena. 466 00:41:33,430 --> 00:41:36,851 Autoa zer kutsatzen duen banaka jakiteko, maskor bakoitzak aplikazio hori 467 00:41:36,850 --> 00:41:43,780 begi baten barruan eraman behar du. Auto bakoitzak badaki zerk kutsatzen duen. Eta 468 00:41:43,781 --> 00:41:49,151 gero, horrek ekar badezake, adibidez, tarifen igoerez 469 00:41:49,150 --> 00:41:52,990 esan duena, edo gerta liteke urte asko dituen eta asko kutsatzen 470 00:41:52,990 --> 00:41:58,750 duen auto bat gelditzea eta errepidetik kortxoa kentzera behartzea. 471 00:41:58,750 --> 00:42:03,730 Eraikin hori asko esatea dela uste dut. 472 00:42:05,350 --> 00:42:10,510 Positiboki ari gara. Hasteko. Erabakiak modu positiboan hartuko 473 00:42:10,511 --> 00:42:18,520 dira, ez zigortzeko, ezta beste ezertarako ere, baizik eta kontzientziazio-hartze 474 00:42:18,520 --> 00:42:26,320 bat da, errepideen kudeaketari eta iraunkortasunaren 475 00:42:26,320 --> 00:42:33,520 kudeaketari buruzko datuak edukitzearena. Baina gaur egun pilotua 476 00:42:33,520 --> 00:42:36,610 egin dugu, baina autoek ez dute zertan ezer eduki. 477 00:42:38,320 --> 00:42:42,160 Guk neurtu egiten dugu, matrikulak ezagutzen ditugu, 478 00:42:44,110 --> 00:42:50,741 pasatzen diren matrikulak funtsean, eta informazio hori daukagu. Orain erabaki 479 00:42:50,740 --> 00:42:56,800 behar dugu zer egingo dugun informazio horrekin. Orain horixe da erabaki 480 00:42:57,490 --> 00:43:04,990 behar dugunean zertarako erabiltzen dugun, noski, datuen babesaren 481 00:43:04,990 --> 00:43:09,760 parametroen barruan, eta hori guztia zalantzarik gabe, gaur egun 482 00:43:09,761 --> 00:43:16,360 Bidegiko bidesariekin egiten ari garen bezala. Baina iritsiko 483 00:43:16,360 --> 00:43:21,670 da une bat autoek informazio hori izango duten aplikazio 484 00:43:22,060 --> 00:43:26,320 batzuk egongo direla. Lehen bezala, Alfonsori txirrindularien 485 00:43:26,320 --> 00:43:32,081 Living LABekin azaldu dio hori guztia. Datuak tratatzen dira, adimen 486 00:43:32,080 --> 00:43:36,700 artifizialarekin tratatuko dira eta hori guztia iritsiko zaigu. 487 00:43:38,320 --> 00:43:43,300 Orain esperientzia pilotua egiten ari gara, sistemak emisioak ondo neurtzen 488 00:43:43,300 --> 00:43:52,421 dituen ikusteko, eta hori da ingurune guztietarako baliozkoa den eta baldintza 489 00:43:53,440 --> 00:43:58,060 meteorologiko guztietarako baliagarria den neurtzen duena. Pixka bat 490 00:43:58,120 --> 00:44:04,210 egin da horretarako, baina argi dago proiektuak adimen artifiziala 491 00:44:04,210 --> 00:44:10,000 izango duela. Txirrindularien pilotuaren kasuan bezala. Datu horiek 492 00:44:10,000 --> 00:44:15,790 guztiak. Eta gero iragarri dute zer parametro neurtuko diren, zertarako 493 00:44:15,790 --> 00:44:21,220 balioko duen zehazki. Zer egin gidari bakoitzarentzat eta abar. 494 00:44:21,250 --> 00:44:23,320 Baina berriro diot positiboa. 495 00:44:25,690 --> 00:44:33,970 AP zortzi eta AP bateko balizen gainean. Pantailak iragartzeko 496 00:44:34,330 --> 00:44:39,820 moduko zerbait. Eki kilometro bakoitza, elurra eta izotza 497 00:44:39,880 --> 00:44:45,970 badago, istripu bat dago, benetako unean autoetan edukitzea da, edo horrelako zerbait, 498 00:44:45,970 --> 00:44:50,020 Nola eraman pantailetatik. Autoaren banakako pantaila. 499 00:44:52,090 --> 00:44:54,341 Bai, baina zehatzago. Hau da, 500 00:44:55,511 --> 00:44:58,960 duen funtzioetako bat informazioa ematea da. Ez zara ausartzen Komisio, 501 00:44:58,960 --> 00:45:04,180 mezu aldagarriko panel bat izango zenuke, baina ez duzu istripua dagoen 502 00:45:04,180 --> 00:45:07,000 tokitik 15 kilometrora, istripua 15 kilometrora dagoela esaten dizu, iritsi 503 00:45:07,031 --> 00:45:11,440 zarenerako istripu bat zegoela ahaztu zaizula, baizik eta denbora errealean 504 00:45:11,440 --> 00:45:15,070 daukazula, eta benetan esango dizu istripua duzun lekura gerturatzen 505 00:45:15,070 --> 00:45:18,520 zarenean, auto-ilarak edo gorabeherek denbora errealean 506 00:45:18,560 --> 00:45:23,500 eta gertu abisatuko dizutela. Hori da, Sylviek zioen bezala, informazio hori 507 00:45:23,500 --> 00:45:25,900 ibilgailuetara bidaltzeko eginkizunetako bat. 508 00:45:26,980 --> 00:45:29,800 Funtzionaltasun hori, informazio hori bidaltzea, ibilgailuak. 509 00:45:30,970 --> 00:45:35,980 Horrela ikus dezakegu. Mezu aldakorreko panel bat izatearen zatiak denboran zehar 510 00:45:35,980 --> 00:45:38,740 jarraitu zuen, eta hori ez da zuhurra errepidean posizio jakin 511 00:45:38,740 --> 00:45:39,160 batean. 512 00:45:45,460 --> 00:45:50,650 Baliza gai bada hainbat gauza neurtzeko, hau da, kutsatzen 513 00:45:50,650 --> 00:45:56,200 duen CO bi maila kalkulatzeko. Baliza bat behar da eta, adibidez, 514 00:45:56,200 --> 00:46:00,640 txirrindulariak detektatzeko, beste jipoi bat. Goazen ikustera. Pilotu 515 00:46:00,640 --> 00:46:05,200 ezberdinez ari gara, ez. Orduan, isuriak neurtzeko, ez dira baliza horiek 516 00:46:06,310 --> 00:46:10,321 erabiltzen, baliza horiek, zopa-neurketetan oinarritutako beste 517 00:46:10,330 --> 00:46:17,500 sentsore mota batzuk erabiltzen dira. Azkenean, isuriak neurtu behar dituzu 518 00:46:17,770 --> 00:46:24,010 eta neurketa-sistemak altueran jarri behar dituzu, esan dezagun nondik 519 00:46:24,011 --> 00:46:25,060 datozen ihes-hodiak. 520 00:46:26,110 --> 00:46:30,430 Balizak. Komunikazio hauek goian daude. Gauza pilotu desberdinak egiteko 521 00:46:30,430 --> 00:46:37,390 errepidean jar daitezkeen sentsore ezberdinak dira. Pilotua 522 00:46:37,390 --> 00:46:42,130 emisioena da. Emisio horiek egiteko behar ditudan sentsoreak jarri 523 00:46:42,130 --> 00:46:48,220 ditu. Datuak hartzen ditut. Aintzanek zioen bezala, alta eman dezaket. 524 00:46:48,220 --> 00:46:52,570 Imajinatu plataforma batean non nire emisioak zein diren jakin 525 00:46:52,570 --> 00:46:55,720 nahi dut, Aizu esan zein diren nire igorpenak, niri interesatzen zaidalako. 526 00:46:55,720 --> 00:47:02,080 Nire emisioak zeintzuk diren jakin nahi dut, eta eman nitzake. Hori isuriak 527 00:47:02,140 --> 00:47:05,380 neurtzeko sentsore espezifiko batzuekin da. 528 00:47:07,070 --> 00:47:12,460 Txirrindularien pilotuaren kasua. Sentsoreak jarri behar ditugu txirrindulariak 529 00:47:12,460 --> 00:47:17,050 non dauden jakiteko eta txirrindulari horiek neurtzeko kameran jartzen da eta 530 00:47:18,340 --> 00:47:23,470 beste kamera batzuk jartzen dira, liderra deitzen den txirrindularietatik hirutan 531 00:47:23,470 --> 00:47:27,251 ezagutzeko. Hainbat sentsore mota izan ditzakezu detektatzeko. 532 00:47:27,250 --> 00:47:32,950 Azkenean, informazioa detektatu eta tratatzea eta abisatzea da. Orduan, ondo 533 00:47:33,790 --> 00:47:37,810 antzematen dituzu kamerak lider dituztela txirrindulariak. Adimen artifiziala 534 00:47:37,810 --> 00:47:42,670 egin zenezake, Aintzane Paradak zioen bezala. Aurreko historikoetan 535 00:47:42,670 --> 00:47:47,890 oinarritutako ibilbideak zein izan daitezkeen identifikatzea edo txirrindularien 536 00:47:47,910 --> 00:47:54,370 mugimenduak iragartzea, eta, ondoren, txirrindulariei abisatzea komunikazio-balizen 537 00:47:55,420 --> 00:48:02,530 bidez, Appel karguko aplikazioen bidez, adibidez. 538 00:48:02,800 --> 00:48:07,330 Komunikazio hibridoak, horixe gomendatzen baita Europatik. Eta baita indarberrituta 539 00:48:07,330 --> 00:48:08,440 ere. 540 00:48:10,090 --> 00:48:13,301 Baina pilotu desberdinak dira. Garrantzitsuena da Living Laben ideia, 541 00:48:13,300 --> 00:48:19,210 Gipuzkoako errepideak irekita daudela enpresentzat eta zentroentzat. 542 00:48:19,900 --> 00:48:26,290 Testak, gailuen probak eta herritarrei zerbitzua emateko probak egin 543 00:48:26,290 --> 00:48:30,130 nahi dituen jendea da Aldundiak erabiltzen duena. Nahi duten enpresak 544 00:48:30,130 --> 00:48:33,670 ditugu. Nik balioztatuta dudan sistema bat daukat, laborategiko 545 00:48:33,670 --> 00:48:38,380 ingurunea, baina hemen jarri nahi nuke, ibilgailuak sailkatzeko sistema 546 00:48:38,380 --> 00:48:42,400 bat sartu nahi baitut, abiadurak identifikatu eta abar. Bada, errepideak 547 00:48:42,400 --> 00:48:46,570 irekita daude, eta esparru horretan enpresek teknologia gara 548 00:48:46,570 --> 00:48:51,550 dezakete. Living Lab baten garrantzitsuena da, halaber, baterako sorkuntza 549 00:48:51,730 --> 00:48:55,210 bultzatzen duen ekosistema bat sortzen dela. Hau da, 550 00:48:56,261 --> 00:49:00,070 gaur egun, mundu honetan, enpresa guztiek ez dute dena egiteko gaitasuna. 551 00:49:00,070 --> 00:49:05,560 Start komunikazioak eta adimen artifiziala egitea, eta 552 00:49:05,560 --> 00:49:08,680 ekosistema bat sortzea, non enpresa batek zati bat egiten duen, 553 00:49:08,680 --> 00:49:14,290 beste enpresa batek beste bat egiten duen eta enpresek 554 00:49:14,290 --> 00:49:19,300 balio erantsi hori ematen duten eta lehiatzen diren. Bakoitzak bere 555 00:49:19,660 --> 00:49:25,930 hankatxoa ekarriz egingo dugu. Askoz ere balio erantsi handiagoa duen gauza bat sortzen da. Hori 556 00:49:25,930 --> 00:49:27,280 Relive Lam bidez errazten da. 557 00:49:30,430 --> 00:49:37,270 Nik azalpen bat besterik ez nuen nahi. Izan ere, oharrak dioenez, kutsatzaileei 558 00:49:37,270 --> 00:49:40,810 dagokienez, teknologia mota horrek aukera ematen digu bidesarien tarifak 559 00:49:40,810 --> 00:49:46,391 doitzeko, ibilgailuek ematen duten bilakaera errealaren arabera, 560 00:49:46,570 --> 00:49:50,860 eta tarifazio bidezkoagoa izateko, gero eta zorrotzagoak diren Europako 561 00:49:50,860 --> 00:49:55,250 jarraibideekin bat etorriz. Hau da, igoera orokor 562 00:49:55,270 --> 00:50:01,450 bat edo ez. Lehen esan dut positiboan hitz egiten genuela. Adibidez, 563 00:50:01,720 --> 00:50:08,111 tarifikazioa. Isuriei dagokienez, gaur egun kamioien eta 564 00:50:08,470 --> 00:50:12,490 enpresa-autoen euro-kategoria hobarien bidezkoa da, 565 00:50:14,320 --> 00:50:19,751 hobarien bidezkoa. Orduan, esan dudan bezala, gaur egun, kamioi 566 00:50:19,750 --> 00:50:26,260 batek seigarren kategoria eman diezazuke, seigarren kategorian 567 00:50:26,320 --> 00:50:31,960 sailkatuta egon daiteke motorraren arabera, baina agian ez da benetako 568 00:50:32,020 --> 00:50:35,350 emisioa. Isuri errealak, Europako 569 00:50:36,610 --> 00:50:42,670 Zuzentarauaren azken eguneratzean esan dudan bezala, jada ez dira 570 00:50:43,000 --> 00:50:48,490 kategoriaren arabera gidatuko, baizik eta co dos errealen bidez. Eta zentzu 571 00:50:48,490 --> 00:50:55,510 horretan jakingo dugu, hobeto sailkatu ahal izango dugu tarifei hobariak emateko 572 00:50:55,511 --> 00:51:01,150 orduan, modu bidezkoagoan sailkatu ahal izango dugu, sailkapena modu bidezkoagoan eta 573 00:51:01,150 --> 00:51:03,521 errealagoan egin ahal izango diogu. 574 00:51:05,770 --> 00:51:07,000 Bai, horixe. 575 00:51:16,150 --> 00:51:21,070 Hor lau baliza instalatuta badaude eta 20 lizitazio prozesuan badaude. 576 00:51:23,380 --> 00:51:28,480 Instalatuta ditugun balizek nahikoa zerbitzu ematen digute txirrindularien 577 00:51:28,480 --> 00:51:33,040 proiektua martxan jartzeko. Nahikoa dira. 578 00:51:36,340 --> 00:51:37,570 Besterik Bai. Nik 579 00:51:44,500 --> 00:51:48,520 oso laster esan dut urte honetan instalatuta egon nintekeela. 580 00:51:48,820 --> 00:51:53,260 Kontuan izan behar duzu oraindik proiektu pilotua prozesatu 581 00:51:53,261 --> 00:51:57,280 behar dela. 582 00:51:59,320 --> 00:52:07,810 Agian teknologiarenetik gauza batzuk hobetu behar dira eta gero lizitazioetan 583 00:52:08,350 --> 00:52:13,660 sartu behar da, adibidez, autobideetan. Horrek denbora 584 00:52:13,660 --> 00:52:20,140 behar du, hilabete asko daramatza prozesuan. Espero dut aurten bertan, 585 00:52:21,040 --> 00:52:26,950 urte amaiera aldera, aplikazioren batekin sartu ahal izatea. 586 00:52:31,000 --> 00:52:34,361 Bai. Nik bestalde, diputatu nagusiari Finantzen Kontseiluan inguruan galdetuko 587 00:52:34,360 --> 00:52:38,890 nioke. Bankuei eta energia enpresei ezarriko zaien zergetatik eratorritako dirua 588 00:52:38,890 --> 00:52:43,360 nola banatuko den, ezer egingo den diru horrekin eta erakunde bakoitzari zenbat 589 00:52:43,360 --> 00:52:48,521 tokatuko litzaiekeen litzaiekeen eta beteko ote den 2022rako aurreikusita dagoen 590 00:52:48,520 --> 00:52:51,730 errekorreko diru diru-sarrera euskaraz eta gazteleraz, mesedez. 591 00:52:52,960 --> 00:52:56,260 Brand, Dakizuen bezala, gaur Euskal Finantza Kontseilua ospatu ondoren, komunikazio 592 00:52:56,261 --> 00:53:00,010 daukagu, ez hiru diputatu nagusiak sailburuarekin eta jo aurreratzearen 593 00:53:00,020 --> 00:53:05,830 komunikazio horren edukia. Errespetuz ez, baina garbi dagoena da guk 594 00:53:06,400 --> 00:53:10,870 egin genuen diru-kutxen diru-bilketen aurreikuspenaren emaitza positiboa 595 00:53:11,380 --> 00:53:15,400 da, oso positiboa dela eta beraz, ba guretzako funtsezkoa den erakunde 596 00:53:16,240 --> 00:53:22,180 publikoen diru baliabideen hori ba horri eusteko ahalbideak ematen dizkigula 597 00:53:22,180 --> 00:53:26,440 igula. Hartz erronka potoloa dauzkagu. Apustua duzu inportantea dauzkagu 598 00:53:26,440 --> 00:53:32,050 hainbat arlotan eta nik uste dut berri ona dela azkenean gure aktibitate 599 00:53:32,050 --> 00:53:37,030 ekonomikoak eta azkenean gure zerga-bilketak emaitza ona gure hiritarren 600 00:53:37,031 --> 00:53:41,650 mesederako direlako, ez. Azkenean baliabidea dauzkagulako 601 00:53:41,650 --> 00:53:45,610 erakunde publikoek eta gure lanak egiteko. Ez dakit, gaztelerazko hori, 602 00:53:45,670 --> 00:53:45,820 beno. 603 00:53:47,380 --> 00:53:51,850 Komunikazio espezifikoa izango dugula esatea. Gaurko 604 00:53:51,850 --> 00:53:56,320 Finantzen Euskal Kontseiluaren ondoren, ez ditut aurreratuko 605 00:53:56,320 --> 00:54:01,030 edukiak, baina Gipuzkoako lurraldearen ikuspegitik, jakina, 606 00:54:01,031 --> 00:54:05,230 ekitaldia oso ekitaldi positiboa eta ona izan da, Gipuzkoako 607 00:54:05,230 --> 00:54:10,840 finantzen ikuspegitik, izan ere, Gipuzkoako lurraldeko zerga-bilketak 608 00:54:10,840 --> 00:54:14,950 gora egin duenez, euskal erakundeek, oro har, finantza-nahikotasuna 609 00:54:14,950 --> 00:54:18,370 izango dute beren politika publikoak 610 00:54:18,370 --> 00:54:22,360 aurrera eramateko, eta hori da, azkenean, herritarrek eskatzen 611 00:54:22,990 --> 00:54:26,860 dutena garai benetan arazotsuetan, nazioartean, egoera 612 00:54:26,860 --> 00:54:33,221 zailean, euskal erakundeok dirua eta diru-sarrera eta finantza 613 00:54:33,281 --> 00:54:38,620 egokiak izango baititugu herritar guztien bizitza hobetzen 614 00:54:38,620 --> 00:54:42,370 laguntzen duten politika publikoei aurre egiteko, kasu 615 00:54:42,370 --> 00:54:43,360 honetan gipuzkoarrei. 616 00:54:50,620 --> 00:54:51,790 Mila esker etortzeagatik.