WEBVTT 1 00:00:01.180 --> 00:00:06.670 Bueno egun on guztioi. Hemen atzekaldean ikusten dituzuen obrak dira prestaketa 2 00:00:06.730 --> 00:00:09.790 lan batzuk eta horiek prestaketa horiek egin behar ditugu eta jada burutzen ari 3 00:00:09.790 --> 00:00:15.250 gara, aste honetan bukatuko ditugu. Horiek dira bueno ba azkenean hor 4 00:00:15.400 --> 00:00:21.130 autopistarekin egitekoa dugun lotune-erdia martxan hasteko 5 00:00:21.220 --> 00:00:25.600 ezinbestekoak diren prestaketa lan batzuk. Guk gaur komunitateek eskatu 6 00:00:25.600 --> 00:00:30.760 nahi genituen bi gauza nagusiki, lehenengoa da ja dagoeneko aurreikusita 7 00:00:30.760 --> 00:00:36.070 badaukagula esleituko dugula lotune erdiko proiektua, abenduan, abendu 8 00:00:36.130 --> 00:00:40.870 partean jada esleituta egongo da eta abendu urtarril buelta horretan obrak 9 00:00:40.870 --> 00:00:46.240 hasteko aukera edukiko dugula. Beraz, lotune erdiaren obrak modu inminentes 10 00:00:46.420 --> 00:00:50.890 hastekoak dira eta gainera esan beharra daukagu obra horiek hamabi bat 11 00:00:50.890 --> 00:00:55.150 hilabeteko iraupena izango dutela. Beraz, aurreikusten dugu bi mila eta 12 00:00:55.150 --> 00:00:59.260 hogeiko hasieran ya lotune erdi hau amaituta egongo dela. Hori izango 13 00:00:59.260 --> 00:01:04.930 litzateke lehenengo berria, guretzako behintzat oso oso inportantea dena. Guk 14 00:01:04.931 --> 00:01:10.060 uste dugu guk inbertituko ditugun. Alde batetik zortzi milioi lotune erdia eta 15 00:01:10.060 --> 00:01:15.160 gero beste sei milioi eskainiko dizkiogu, finantzatuko dizkiogu Irungo 16 00:01:15.190 --> 00:01:21.911 Udalari. Berak lehenengo lotune erdi hori egin ondoren, ba hego ingurabidea 17 00:01:22.480 --> 00:01:26.801 egiteko lehenengo tramoa hori burutu dezan, sei milioiko finantzaketa 18 00:01:26.800 --> 00:01:31.090 eskainiko diogu eta horrekin ba guk egiten dugun interpretazioa da. Legealdi 19 00:01:31.090 --> 00:01:35.260 honetan eman genuen hitza eta Irungo hiriari eta herritarrei eman genien 20 00:01:35.260 --> 00:01:39.820 hitza. Bete egin dugula. Dagoeneko une honetan Foru Aldundiak egin zezakeen 21 00:01:39.820 --> 00:01:46.210 guztia arlo horretan egin du, burutua dauka eta orain momentu honetan udalaren 22 00:01:46.541 --> 00:01:52.060 kontu dago eta udalaren ardura da ba bigarren sendatzeko arloek dirau urrats 23 00:01:52.060 --> 00:01:59.500 hori martxan jartzea. Beraz, guretzako behintzat lotune erdi hori egiteko obrak 24 00:01:59.800 --> 00:02:04.960 normalera hasteko, normalizatuta osoz hasteko aurreikuspena egiten dugu eta 25 00:02:04.960 --> 00:02:09.700 horrekin batera bigarren ekarpena zen. Guk ikusten dugu eta ulergarria da 26 00:02:10.030 --> 00:02:15.430 Lotune erdi horrekin Irungo sarbideak aldatu egiten dira auto bestearekiko eta 27 00:02:15.430 --> 00:02:18.850 une honetan bi sarrera baldin badaude bat behin tasa eta bestea Behobian, hau 28 00:02:18.850 --> 00:02:23.890 egingo litzateke erdian. Orduan horrek sortzen ditu arrisku batzuk eta baita 29 00:02:23.890 --> 00:02:29.950 ere aukera batzuk. Guk uste dugu une honetan Irunek eguneroko egoera ez 30 00:02:29.950 --> 00:02:34.180 dakidan, baina maiz edukitzen dela kongestio egoera oso inportante bat eta 31 00:02:34.180 --> 00:02:39.310 orduan guk uste dugu autopistak hor bueno ba variante funtzio bat egin 32 00:02:39.310 --> 00:02:44.860 dezakeela. Kasu honetan uste dugu ba lotune erdi horrek ekartzen diola 33 00:02:44.920 --> 00:02:50.260 konexio berri bat eta orduan kongestio horiek gutxitzeko aukera bat eskaintzen 34 00:02:50.260 --> 00:02:55.630 dio. Eta beraz, uste dugu une honetan tokatzen dela eta guk hori egingo dugu, 35 00:02:55.930 --> 00:03:00.851 Bidesarien inguruko planteamendu bat, berri bat egitea eta merkatzea Hemen 36 00:03:00.850 --> 00:03:03.580 dauzkagun bidesariak, horrek ahalbidetuko luke hiritarrak gehiago 37 00:03:03.581 --> 00:03:08.050 erabiltzea autopista eta orduan variante horrek kongestio hori, Irungo hiriaren 38 00:03:08.050 --> 00:03:13.180 kogestio hori gutxituko luke. Gu manejatzen ari garen bidesarien kopurua 39 00:03:13.180 --> 00:03:17.201 izango litzateke une honetatik konparatuta, bide bat eginda joan da eta 40 00:03:17.380 --> 00:03:18.311 etorriko bat eginez. 41 00:03:19.510 --> 00:03:25.781 Kasuan ere izango litzateke Behobia, Ventas eta baita ere lotune-erdi honekin 42 00:03:25.810 --> 00:03:31.390 berdin egiten dugu homogeneizatu sarbide guztiak. Orduan, bi puntak hartuta, 43 00:03:31.720 --> 00:03:37.720 Ventas eta Behobia hartuta, ehuneko berrogeita hamarreko deskontua izango 44 00:03:37.720 --> 00:03:42.610 litzateke erabilera eta bidai batengatik joan etorriko bidaia batengatik eta 45 00:03:42.610 --> 00:03:47.230 hilabetean hogei bidaia egiten baldin badira joan-etorrikoak, orduan deskontua 46 00:03:47.230 --> 00:03:50.800 ehuneko laurogeia iritsiko litzateke. Beraz batekin ehuneko berrogeita 47 00:03:50.800 --> 00:03:55.240 hamarrekoa eta hogeitik gora ehuneko laurogeiko deskontua. Guk horrekin uste 48 00:03:55.240 --> 00:04:00.790 dugu erabilera irungoa hiritarrena asko areagotu daitekeela, aukera bat 49 00:04:00.790 --> 00:04:05.350 eskaintzen zaiola Irungo hiritarrari alternatiba hori eskaintzeko eta 50 00:04:05.350 --> 00:04:08.530 horrekin con gestioari ekarpena egiten diogula, baina gu hori guzti hori 51 00:04:08.530 --> 00:04:11.980 martxan jarri dugu, justu lotune erdi horrek konexio berri bat ekartzen 52 00:04:11.980 --> 00:04:17.861 dugulako eta baita ere zor zitekeelako diskriminazio bat lotune erdia eta 53 00:04:18.010 --> 00:04:21.910 adibidez Behobian sartzen diren pertsonekin, baldin eta bidesariak 54 00:04:21.911 --> 00:04:25.330 diferenteak jarriko bagenitu bietan, orduan egiten duguna da bat bakarra 55 00:04:25.330 --> 00:04:29.860 jarri, irizpideak bakar bat, eta hiritarrak Irun barruko hiru sarbide 56 00:04:29.860 --> 00:04:35.350 horien arteko konexioak egiteko edukiko lituzke prezio berdinak eta bistan da, 57 00:04:35.350 --> 00:04:40.360 baita ere asko asko jaitsiko genituzke prezio horiek. Hortik aurrera, ba