1 00:00:01,180 --> 00:00:06,670 Bueno egun on guztioi. Hemen atzekaldean ikusten dituzuen obrak dira prestaketa 2 00:00:06,730 --> 00:00:09,790 lan batzuk eta horiek prestaketa horiek egin behar ditugu eta jada burutzen ari 3 00:00:09,790 --> 00:00:15,250 gara, aste honetan bukatuko ditugu. Horiek dira bueno ba azkenean hor 4 00:00:15,400 --> 00:00:21,130 autopistarekin egitekoa dugun lotune-erdia martxan hasteko 5 00:00:21,220 --> 00:00:25,600 ezinbestekoak diren prestaketa lan batzuk. Guk gaur komunitateek eskatu 6 00:00:25,600 --> 00:00:30,760 nahi genituen bi gauza nagusiki, lehenengoa da ja dagoeneko aurreikusita 7 00:00:30,760 --> 00:00:36,070 badaukagula esleituko dugula lotune erdiko proiektua, abenduan, abendu 8 00:00:36,130 --> 00:00:40,870 partean jada esleituta egongo da eta abendu urtarril buelta horretan obrak 9 00:00:40,870 --> 00:00:46,240 hasteko aukera edukiko dugula. Beraz, lotune erdiaren obrak modu inminentes 10 00:00:46,420 --> 00:00:50,890 hastekoak dira eta gainera esan beharra daukagu obra horiek hamabi bat 11 00:00:50,890 --> 00:00:55,150 hilabeteko iraupena izango dutela. Beraz, aurreikusten dugu bi mila eta 12 00:00:55,150 --> 00:00:59,260 hogeiko hasieran ya lotune erdi hau amaituta egongo dela. Hori izango 13 00:00:59,260 --> 00:01:04,930 litzateke lehenengo berria, guretzako behintzat oso oso inportantea dena. Guk 14 00:01:04,931 --> 00:01:10,060 uste dugu guk inbertituko ditugun. Alde batetik zortzi milioi lotune erdia eta 15 00:01:10,060 --> 00:01:15,160 gero beste sei milioi eskainiko dizkiogu, finantzatuko dizkiogu Irungo 16 00:01:15,190 --> 00:01:21,911 Udalari. Berak lehenengo lotune erdi hori egin ondoren, ba hego ingurabidea 17 00:01:22,480 --> 00:01:26,801 egiteko lehenengo tramoa hori burutu dezan, sei milioiko finantzaketa 18 00:01:26,800 --> 00:01:31,090 eskainiko diogu eta horrekin ba guk egiten dugun interpretazioa da. Legealdi 19 00:01:31,090 --> 00:01:35,260 honetan eman genuen hitza eta Irungo hiriari eta herritarrei eman genien 20 00:01:35,260 --> 00:01:39,820 hitza. Bete egin dugula. Dagoeneko une honetan Foru Aldundiak egin zezakeen 21 00:01:39,820 --> 00:01:46,210 guztia arlo horretan egin du, burutua dauka eta orain momentu honetan udalaren 22 00:01:46,541 --> 00:01:52,060 kontu dago eta udalaren ardura da ba bigarren sendatzeko arloek dirau urrats 23 00:01:52,060 --> 00:01:59,500 hori martxan jartzea. Beraz, guretzako behintzat lotune erdi hori egiteko obrak 24 00:01:59,800 --> 00:02:04,960 normalera hasteko, normalizatuta osoz hasteko aurreikuspena egiten dugu eta 25 00:02:04,960 --> 00:02:09,700 horrekin batera bigarren ekarpena zen. Guk ikusten dugu eta ulergarria da 26 00:02:10,030 --> 00:02:15,430 Lotune erdi horrekin Irungo sarbideak aldatu egiten dira auto bestearekiko eta 27 00:02:15,430 --> 00:02:18,850 une honetan bi sarrera baldin badaude bat behin tasa eta bestea Behobian, hau 28 00:02:18,850 --> 00:02:23,890 egingo litzateke erdian. Orduan horrek sortzen ditu arrisku batzuk eta baita 29 00:02:23,890 --> 00:02:29,950 ere aukera batzuk. Guk uste dugu une honetan Irunek eguneroko egoera ez 30 00:02:29,950 --> 00:02:34,180 dakidan, baina maiz edukitzen dela kongestio egoera oso inportante bat eta 31 00:02:34,180 --> 00:02:39,310 orduan guk uste dugu autopistak hor bueno ba variante funtzio bat egin 32 00:02:39,310 --> 00:02:44,860 dezakeela. Kasu honetan uste dugu ba lotune erdi horrek ekartzen diola 33 00:02:44,920 --> 00:02:50,260 konexio berri bat eta orduan kongestio horiek gutxitzeko aukera bat eskaintzen 34 00:02:50,260 --> 00:02:55,630 dio. Eta beraz, uste dugu une honetan tokatzen dela eta guk hori egingo dugu, 35 00:02:55,930 --> 00:03:00,851 Bidesarien inguruko planteamendu bat, berri bat egitea eta merkatzea Hemen 36 00:03:00,850 --> 00:03:03,580 dauzkagun bidesariak, horrek ahalbidetuko luke hiritarrak gehiago 37 00:03:03,581 --> 00:03:08,050 erabiltzea autopista eta orduan variante horrek kongestio hori, Irungo hiriaren 38 00:03:08,050 --> 00:03:13,180 kogestio hori gutxituko luke. Gu manejatzen ari garen bidesarien kopurua 39 00:03:13,180 --> 00:03:17,201 izango litzateke une honetatik konparatuta, bide bat eginda joan da eta 40 00:03:17,380 --> 00:03:18,311 etorriko bat eginez. 41 00:03:19,510 --> 00:03:25,781 Kasuan ere izango litzateke Behobia, Ventas eta baita ere lotune-erdi honekin 42 00:03:25,810 --> 00:03:31,390 berdin egiten dugu homogeneizatu sarbide guztiak. Orduan, bi puntak hartuta, 43 00:03:31,720 --> 00:03:37,720 Ventas eta Behobia hartuta, ehuneko berrogeita hamarreko deskontua izango 44 00:03:37,720 --> 00:03:42,610 litzateke erabilera eta bidai batengatik joan etorriko bidaia batengatik eta 45 00:03:42,610 --> 00:03:47,230 hilabetean hogei bidaia egiten baldin badira joan-etorrikoak, orduan deskontua 46 00:03:47,230 --> 00:03:50,800 ehuneko laurogeia iritsiko litzateke. Beraz batekin ehuneko berrogeita 47 00:03:50,800 --> 00:03:55,240 hamarrekoa eta hogeitik gora ehuneko laurogeiko deskontua. Guk horrekin uste 48 00:03:55,240 --> 00:04:00,790 dugu erabilera irungoa hiritarrena asko areagotu daitekeela, aukera bat 49 00:04:00,790 --> 00:04:05,350 eskaintzen zaiola Irungo hiritarrari alternatiba hori eskaintzeko eta 50 00:04:05,350 --> 00:04:08,530 horrekin con gestioari ekarpena egiten diogula, baina gu hori guzti hori 51 00:04:08,530 --> 00:04:11,980 martxan jarri dugu, justu lotune erdi horrek konexio berri bat ekartzen 52 00:04:11,980 --> 00:04:17,861 dugulako eta baita ere zor zitekeelako diskriminazio bat lotune erdia eta 53 00:04:18,010 --> 00:04:21,910 adibidez Behobian sartzen diren pertsonekin, baldin eta bidesariak 54 00:04:21,911 --> 00:04:25,330 diferenteak jarriko bagenitu bietan, orduan egiten duguna da bat bakarra 55 00:04:25,330 --> 00:04:29,860 jarri, irizpideak bakar bat, eta hiritarrak Irun barruko hiru sarbide 56 00:04:29,860 --> 00:04:35,350 horien arteko konexioak egiteko edukiko lituzke prezio berdinak eta bistan da, 57 00:04:35,350 --> 00:04:40,360 baita ere asko asko jaitsiko genituzke prezio horiek. Hortik aurrera, ba