WEBVTT 1 00:00:01.180 --> 00:00:06.670 Egun on guztioi. Hemen atzekaldean ikusten dituzuen obrak dira prestaketa 2 00:00:06.730 --> 00:00:09.790 lan batzuk eta horiek prestaketa horiek egin behar ditugu eta jada burutzen ari 3 00:00:09.790 --> 00:00:15.250 gara, aste honetan bukatuko dugu. Horiek dira ona ba azkenean hor 4 00:00:15.400 --> 00:00:21.130 autopistarekin egitekoa dugun lotune-erdia martxan hasteko 5 00:00:21.220 --> 00:00:25.600 ezinbestekoak diren lan batzuk. Guk gaur komunitateek eskatu 6 00:00:25.600 --> 00:00:30.760 nahi genituen bi gauza nagusiki, lehenengoa da ja dagoeneko aurreikusita dauden 7 00:00:30.760 --> 00:00:36.070 badaukagula esleituko duguna lotune erdiko proiektua, abenduan, abendu 8 00:00:36.130 --> 00:00:40.870 partean jada esleituta egongo da eta abendu urtarril buelta horretan obrak 9 00:00:40.870 --> 00:00:46.240 hasteko aukera edukiko dugula. Beraz, lotune erdiaren obrak laster hastekoak 10 00:00:46.420 --> 00:00:50.890 dira eta gainera esan beharra daukagu obra horiek hamabi hilabeteko 11 00:00:50.890 --> 00:00:55.150 iraupena izango dute. Beraz, aurreikusten dugu bi mila eta 12 00:00:55.150 --> 00:00:59.260 hogeiko hasieran ya lotune erdi hau amaituta egongo dela. Hori izango 13 00:00:59.260 --> 00:01:04.930 litzateke lehen berria, guretzako behintzat oso oso inportantea dena. Guk 14 00:01:04.931 --> 00:01:10.060 uste dugu guk inbertituko dugula. Alde batetik zortzi milioi lotune erdia eta 15 00:01:10.060 --> 00:01:15.160 gero beste sei milioi eskainiko dizkiogu, finantzatuko dizkiogu Irungo 16 00:01:15.190 --> 00:01:21.911 Udalari. Berak lehen lotune erdi hori egin ondoren, ba hego ingurabidea egiteko 17 00:01:22.480 --> 00:01:26.801 lehen tramoa hori burutu dezan, sei milioiko finantzaketa eskainiko 18 00:01:26.800 --> 00:01:31.090 diogu eta horrekin ba guk egingo dugu interpretazioa da. Legealdi 19 00:01:31.090 --> 00:01:35.260 honetan eman genuen hitza eta Irungo hiriari eta herritarrei eman genien 20 00:01:35.260 --> 00:01:39.820 hitza. Bete egin dugula. Dagoeneko une honetan Foru Aldundiak egin zezakeen 21 00:01:39.820 --> 00:01:46.210 guztia arlo horretan egin du, burutua du eta orain momentu honetan udalaren kontu 22 00:01:46.541 --> 00:01:52.060 dago eta udalaren ardura da ba bigarren sendatzeko arloek dirau urrats 23 00:01:52.060 --> 00:01:59.500 hori martxan jartzea. Beraz, guretzako behintzat lotune erdi hori egiteko obrak 24 00:01:59.800 --> 00:02:04.960 normalera hasteko, normalizatuta osoz hasteko aurreikuspena egiten dugu eta 25 00:02:04.960 --> 00:02:09.700 horrekin batera bigarren ekarpena zena. Guk ikusten dugu eta ulergarria da 26 00:02:10.030 --> 00:02:15.430 Lotune erdi horrekin Irungo sarbideak aldatzen dira auto bestearekiko eta 27 00:02:15.430 --> 00:02:18.850 une honetan bi sarrera baldin badaude behin tasa eta bestea Behobian, hau 28 00:02:18.850 --> 00:02:23.890 egingo litzateke erdian. Orduan horrek sortzen ditu arrisku batzuk eta baita 29 00:02:23.890 --> 00:02:29.950 aukera batzuk ere. Guk uste dugu une honetan Irunek eguneroko egoera ez 30 00:02:29.950 --> 00:02:34.180 dakidan, baina maiz edukitzen dela kongestio egoera oso inportante bat eta 31 00:02:34.180 --> 00:02:39.310 orduan guk uste dugu autopistak hor ona ba aldaera funtzio bat egin 32 00:02:39.310 --> 00:02:44.860 dezakeela. Kasu honetan uste dugu ba lotune erdi horrek ekartzen diola 33 00:02:44.920 --> 00:02:50.260 konexio berri bat eta orduan kongestio horiek gutxitzeko aukera bat eskaintzen 34 00:02:50.260 --> 00:02:55.630 dio. Eta beraz, uste dugu une honetan tokatzen dela eta guk hori egingo dugula, 35 00:02:55.930 --> 00:03:00.851 Bidesarien inguruko planteamendu bat, berri bat egitea eta merkatzea Hemen 36 00:03:00.850 --> 00:03:03.580 dauzkagun bidesariak, horrek ahalbidetuko luke hiritarrak gehiago 37 00:03:03.581 --> 00:03:08.050 erabiltzea autopista eta orduan aldaera honek kongestio hori, Irungo hiriaren 38 00:03:08.050 --> 00:03:13.180 kogestio hori gutxituko luke. Gu manejatzen ari garen bidesarien kopurua 39 00:03:13.180 --> 00:03:17.201 izango litzateke une honetatik konparatuta, bide bat eginda joan da eta 40 00:03:17.380 --> 00:03:18.311 etorriko bat eginez. 41 00:03:19.510 --> 00:03:25.781 Kasuan ere izango litzateke Behobia, Ventas eta baita ere lotune-erdi honekin berdin 42 00:03:25.810 --> 00:03:31.390 egiten dugu homogeneizatzen sarbide guztiak. Orduan, bi puntak hartuta, 43 00:03:31.720 --> 00:03:37.720 Ventas eta Behobia hartuta, ehuneko berrogeita hamarreko deskontua izango 44 00:03:37.720 --> 00:03:42.610 litzateke erabilera eta bidai batengatik joan beharreko bidaia batengatik eta 45 00:03:42.610 --> 00:03:47.230 hilabetean hogei bidaia eginez baldin badira joan-etorrikoak, orduan deskontua 46 00:03:47.230 --> 00:03:50.800 ehuneko laurogeia iritsiko litzateke. Beraz batekin ehuneko berrogeita hamar 47 00:03:50.800 --> 00:03:55.240 hamarrekoa eta hogeitik gora ehuneko laurogeiko deskontua. Guk horrekin 48 00:03:55.240 --> 00:04:00.790 uste dugu erabilera irungoa hiritarrena asko areagotu 49 00:04:00.790 --> 00:04:05.350 daitekeela, aukera bat eskaini zaiola Irungo hiritarrari 50 00:04:05.350 --> 00:04:08.530 alternatiba hori eskaintzeko eta horrekin amaitzeko 51 00:04:08.530 --> 00:04:11.980 con gestioari ekarpena egiten diogula, baina gu hori 52 00:04:11.980 --> 00:04:17.861 guzti hori martxan jarri dugu, justu lotune erdi horrek 53 00:04:18.010 --> 00:04:21.910 konexio bat dakar eta baita zor zitekeelako diskriminazio 54 00:04:21.911 --> 00:04:25.330 bat ere lotune erdia eta adibidez Behobian 55 00:04:25.330 --> 00:04:29.860 sartzen direna, baldin eta eta eta bidesariak diferenteak 56 00:04:29.860 --> 00:04:35.350 badira jarri behar dira lanean, orduan egiten duguna 57 00:04:35.350 --> 00:04:40.360 da bat bakarra, irizpideak bakar bat.