WEBVTT 1 00:00:03.370 --> 00:00:07.900 Bon dia behin vingut eta farola guztiak. Mila esker. 2 00:00:11.560 --> 00:00:16.120 Egun on, Bondia, eskerrik asko guztioi, Mikel, bereziki aurkezpen 3 00:00:16.150 --> 00:00:25.540 honengatik. Eta ona, gaurko hitzaldiaren helburuan iragarri den bezala, hau da, 4 00:00:25.540 --> 00:00:31.030 ekintza komunitarioa delako ideiara hurbiltzearekin zerikusia duen helburua, 5 00:00:31.030 --> 00:00:34.900 ekintza komunitariotzat hartzen duguna. Eta ekintza komunitarioa egiteko, 6 00:00:34.900 --> 00:00:41.170 nik uste dut galdera hori oso modu sintetikoan baina oso argi eta sakonean 7 00:00:41.170 --> 00:00:46.300 egin dela, eta aurkezpenean erantzun dela diputatuak esaten zuenean, bakarrik 8 00:00:46.300 --> 00:00:50.681 ezin dugula, elkarrekin lan egin behar dugula, elkarrekin lan egin 9 00:00:50.680 --> 00:00:56.420 behar dugula. Nik uste dut hau dela zuekin partekatu nahiko 10 00:00:56.740 --> 00:00:58.840 nukeen ideia sakona. 11 00:01:00.520 --> 00:01:05.260 Baina tira, agian gehiago luzatuko naiz. Ez da esaldi hutsa izango, sakondu 12 00:01:05.260 --> 00:01:11.020 eta xehetasunetan sartu beharko luke. Baina funtsezkoa den 13 00:01:11.020 --> 00:01:18.640 ideia horren inguruan, esan behar da ez dagoela definizio akademikorik, 14 00:01:18.640 --> 00:01:24.130 esan dezagun ekintza komunitarioa zer den, eta 15 00:01:24.130 --> 00:01:27.520 ekintza komunitarioaren eremuan lan egiten dugun guztiok 16 00:01:27.580 --> 00:01:29.380 beti berdin ulertzen dugula. 17 00:01:30.940 --> 00:01:34.450 Hurbilketa desberdinak daude, komunitarioa zer den eta komunitatea zer 18 00:01:34.450 --> 00:01:36.160 den ulertzeko modu desberdinak. 19 00:01:37.780 --> 00:01:42.820 Eta, ziur aski, desberdintasun horiek zerikusia dute, batez ere, zertarako den desberdinekin, 20 00:01:42.820 --> 00:01:47.410 eta desberdinak direnekin, hala nola izatearekin. Ekintza komunitarioarekiko hurbilketa 21 00:01:47.410 --> 00:01:51.640 desberdinak daude lan egiteko moduaren eta lan egiteko moduaren arabera, eta lan egiten 22 00:01:51.640 --> 00:01:58.390 dutenen artean, ez dago. Zertarako, norekin eta nola defini ditzakeen ekintza 23 00:01:58.480 --> 00:02:04.600 komunitarioaren ideiarako hurbilketak. Nik uste dut ez dela hainbeste 24 00:02:04.600 --> 00:02:09.970 tratatzen, eta beti defendatu izan dut, unibertsitatean gehiago nengoenean nago, 25 00:02:09.970 --> 00:02:13.300 eta orain zer lan gehiago egiten dut erakundeen esparruan. Nire ustez, mundu akademikoan, 26 00:02:13.331 --> 00:02:17.530 mundu intelektualean bilatzea baino gehiago. Liburuetan adituak 27 00:02:17.530 --> 00:02:21.340 dira Zer definizioz lan egingo dugun. Erronka da guk geure 28 00:02:21.340 --> 00:02:27.791 definizioa eraikitzea, hau da, geurea, guk norekin eta nola lan egin 29 00:02:27.790 --> 00:02:33.671 nahi dugun jakin dezagun Elkarlanaren, proiektuaren eta proiektu 30 00:02:33.670 --> 00:02:35.771 partekatuaren ideia hau. 31 00:02:37.420 --> 00:02:37.990 Aurrera. 32 00:02:40.030 --> 00:02:44.470 Eta aurkezpenean ere esaten zen diputatuak Eta Mikelek 33 00:02:44.470 --> 00:02:51.430 ere aipatu du tentsio edo kontraesan edo dilema bat indibidualaren, 34 00:02:51.430 --> 00:02:55.720 bilo kolektiboaren artean. Benetan indibidualizatutako 35 00:02:56.200 --> 00:03:00.791 gizarteetan bizi gara, Orduak ez. Indibidualizazioaren 36 00:03:00.790 --> 00:03:07.870 ideologia gailentzen ari dela dirudien honetan, badirudi, 37 00:03:07.870 --> 00:03:13.180 nolabait esateko, gu guztiongan sakontzea lortu duela. Ideologia 38 00:03:13.180 --> 00:03:20.170 horrek erronkan lehiatzeko beharra transmititzen digu, bakarka 39 00:03:20.170 --> 00:03:26.980 ateratzeko beharra, ikasteko, ahalegintzeko, lehiatzeko eta abarrerako. 40 00:03:27.280 --> 00:03:31.840 Eta geure buruari egiten diogun galdera da zenbateraino 41 00:03:32.410 --> 00:03:36.760 indibidualizazio hori, ultra indibidualizazio hori, aurpegi 42 00:03:36.760 --> 00:03:40.960 bikoitzarekin ere aurkezten dena, pertsonalizazioa, autonomia, hazkunde pertsonala 43 00:03:41.410 --> 00:03:46.960 adieraz dezakeen aurpegi atseginarekin, gustatzen zaizkigun gauza 44 00:03:46.960 --> 00:03:52.510 horiek guztiak ez. Baina indibidualizazio horrek ez du soilik aurpegi 45 00:03:52.510 --> 00:03:57.880 atsegina, beste aurpegi hori ere badu. Agian dramatikoagoa, aurpegi 46 00:03:58.030 --> 00:04:03.640 ankerragoa askotan. Ez du gu guztiok gure emaitzaren 47 00:04:03.640 --> 00:04:08.260 erantzule egiten, esan dezagun gizartean ez. Eta bai. 48 00:04:08.620 --> 00:04:14.860 Porrot egin dugu. Ez bagara, lanean, ikasketetan edo edozein esparrutan 49 00:04:14.860 --> 00:04:17.890 arrakastarik ez badugu, behar adina ahalegindu ez garelako 50 00:04:17.890 --> 00:04:21.911 da, behar adina lehiatu ez garelako, ekintzaile izan 51 00:04:21.911 --> 00:04:26.200 ez garelako. Eta, orduan, atsegina nabarmentzea lagun berria da. Aurpegi 52 00:04:26.200 --> 00:04:30.640 ezkutuagoa du, aurpegi krudela. 53 00:04:32.170 --> 00:04:39.240 Eta horrek tentsioa sortzen du, esan bezala, ez du ikusten. Alde batetik, indibidualizazio 54 00:04:39.250 --> 00:04:43.961 hori dago. Onartu behar dugu gure giza 55 00:04:43.960 --> 00:04:49.000 izaera dela. Giza izaera izaera soziala da. Gizakiak 56 00:04:49.000 --> 00:04:54.700 espezie gisa kolektiboki aurrera ateratzen garen izaki sozialak 57 00:04:54.700 --> 00:04:55.210 gara. 58 00:04:56.920 --> 00:05:02.591 Eta zaila egiten zaigu pentsatzea, ez. Eta hau, soziologia, gizaki indibidualizatu 59 00:05:02.590 --> 00:05:07.961 baten posibilitatean oinarritzen da. Izan ere, gizakiak 60 00:05:07.960 --> 00:05:09.850 gizartean gizakiak gara. 61 00:05:12.040 --> 00:05:16.000 Beraz, ikuspenek ordu indibidualizatu horiek mugak dituzte. Ezinezkoa 62 00:05:16.000 --> 00:05:20.980 da dena modu indibidualean konpondu ahal izatea gure izaki 63 00:05:20.980 --> 00:05:28.510 sozialen izaeraren aurka doa. Eta askotan aurkezpen indibidualizatu, 64 00:05:28.510 --> 00:05:33.130 ultra indibidualizatu ordu hauek nahikoa dira esamoldeak nahikoa 65 00:05:33.130 --> 00:05:35.590 uzten badit tranpak pasatu ondoren. 66 00:05:36.670 --> 00:05:40.660 Ezin gara irten eta hori onartzen zen, ezin gara bakarrik 67 00:05:40.661 --> 00:05:43.990 atera. Besteak behar ditugu, elkarlanean aritu behar 68 00:05:45.161 --> 00:05:49.810 dugu, elkarrekin lan egin behar dugu gauza askotarako, baita gizartearen 69 00:05:49.810 --> 00:05:56.530 aurrean banaka arrakastatsu gisa aurkez daitezkeen pertsonak ere. 70 00:05:57.370 --> 00:06:01.870 Ez da egia atzean indibiduala baino ez denik. Izan ere, familia 71 00:06:01.870 --> 00:06:11.290 bat dute, testuinguru sozial batzuk dituzte, hiri bat dute, bizi den herrialde 72 00:06:11.290 --> 00:06:15.970 bat, ez da gauza bera ekintzaile izatea, herrialde bat izan daiteke, 73 00:06:15.971 --> 00:06:20.920 egoitza batean, herrialde pobre batean, edo herrialde edo herrialde aberatsago 74 00:06:20.920 --> 00:06:26.560 batean. Barrutik beti dago gurekin dagoen elementu kolektibo bat. Komunitate-ekintzak, 75 00:06:26.560 --> 00:06:31.540 hain zuzen ere, norabide horretan adierazten du proiektu 76 00:06:31.540 --> 00:06:38.410 kolektiboek erronkei edo gizarte-erronkei emandako erantzun 77 00:06:38.411 --> 00:06:39.640 kolektiboen norabidea. 78 00:06:40.840 --> 00:06:42.430 Zergatik doan Erkidegoaren ekintzara. 79 00:06:44.230 --> 00:06:51.340 Bale pertsonen arteko lotura-harremanak eta proiektu kolektiboen lankidetza-harremanak, 80 00:06:51.340 --> 00:06:59.350 elkarrekin eraikitzekoak eta ekintza komunitarioaren 81 00:06:59.350 --> 00:07:05.080 indarra. Nik uste dut ahalegin kolektibo horrek aukera ematen 82 00:07:05.080 --> 00:07:10.720 duela elkarlanerako, elkartasunerako, elkarri laguntzeko, boluntariotzarako, 83 00:07:10.720 --> 00:07:17.350 gizarteko hainbat esparru eta praktikatarako, eta 84 00:07:17.350 --> 00:07:22.120 horrek erakusten digu guztion artean behar dugula elkar, guztion 85 00:07:22.120 --> 00:07:27.790 artean, lankidetzan aritzeko. Gizarte-erronkei aurre egiteko erantzunen 86 00:07:27.790 --> 00:07:36.190 eta proiektu partekatuen inguruko harremanak eta loturak ehuntzea 87 00:07:36.340 --> 00:07:42.400 ona ez dela esaten zen Ekintza komunitarioa aurkezpenean. Eta hau zertarako, 88 00:07:42.400 --> 00:07:47.920 behar genuelako. Ez dakit galdera honek garapen handia behar duen 89 00:07:47.920 --> 00:07:56.320 Niretzat bai gustatuko litzaidake batzuk nabarmentzea zertarako dirudien nahiko 90 00:07:56.320 --> 00:07:58.600 agerikoa. Nahiko nabariak dirudite. 91 00:07:59.650 --> 00:08:02.740 Ondo iruditzen zait gogoratzea. 92 00:08:03.790 --> 00:08:08.710 Lehenik eta behin, nik uste dut aitortu behar ditugula gure bizi-kalitatea, 93 00:08:08.710 --> 00:08:15.400 baita behar diren aukerak ere, neurri handi batean 94 00:08:15.400 --> 00:08:19.780 gure gizarte-harremanen, gure kontaktuen, gure loturen 95 00:08:19.780 --> 00:08:23.980 eta lotutako dentsitatearen mende daudela. Harreman sozialen 96 00:08:23.980 --> 00:08:27.460 bidez, jende gehienak, adibidez, lana aurkitzen du, ez diot, edo 97 00:08:27.520 --> 00:08:33.520 etxebizitza bat edo gela bat alokatzeko aurkitzen du, etxebizitza 98 00:08:33.520 --> 00:08:38.500 horretan sartzeko, edo baliabide bat aurkitzen du, baina baliabide 99 00:08:38.500 --> 00:08:42.971 hori ezin du eskuratu, ez lukeelako banaka ezagutuko. Ez. Pertsona gehienek, 100 00:08:42.970 --> 00:08:48.101 adibidez, pertsonen % 65 70ek baino gehiagok beren harremanen 101 00:08:48.100 --> 00:08:53.350 bidez egiten dute lan, beren kontaktuen bidez, ez. Izan 102 00:08:53.350 --> 00:09:00.580 ere, harremanak izatea kapitala izatea da, eta denok ezagutzen dugun kontzeptu 103 00:09:00.580 --> 00:09:05.200 bat dago. Zer da kapital sozialaren kontzeptua, hain zuzen ere horrekin 104 00:09:05.200 --> 00:09:10.900 zerikusia duena, ez harremanak izateak ematen dizkigun aukerekin. 105 00:09:10.930 --> 00:09:15.190 Duela gutxi, lankide batzuekin hitz egin genuen, ekintza 106 00:09:16.480 --> 00:09:19.660 komunitarioko gai horiei buruz eztabaidatzen, gutako batek guri 107 00:09:19.660 --> 00:09:21.520 edo gure seme-alabei, gure alabei, 108 00:09:22.840 --> 00:09:26.590 erronka bat zela eta, adibidez, enplegua aurkitu behar izatea merkatuan 109 00:09:26.590 --> 00:09:31.480 sartzea, lehen gomendatuko geniekeen lan-merkatuan, ez. Aizu, ikastaro 110 00:09:31.480 --> 00:09:35.020 hau egin beharko zenuke edo hau baino gehiago egin beharko zenuke 111 00:09:35.020 --> 00:09:38.981 lan-merkatuan sartzen lagunduko lizukeen graduondoko hau. 112 00:09:40.390 --> 00:09:48.340 Edo zergatik ez zara saiatzen ezagutzen, harremanetan jartzen, esan 113 00:09:48.340 --> 00:09:52.090 diezazukeen jendea bilatzen, informazioa eman diezazukeen jendea bilatzen, 114 00:09:52.090 --> 00:09:56.470 kontaktuen eta harremanen bidez askotan harremanetan jar zaitzakeen jendea 115 00:09:56.470 --> 00:10:00.550 bilatzen, askoz errazagoa da lan-merkatuan esertzea banaka baino. 116 00:10:00.910 --> 00:10:07.810 Ikasten edo edukian sakontzen Trebetasunak dira, kualifikazioak. 117 00:10:08.650 --> 00:10:12.250 Beraz, aitortu behar dugun lehen elementua izaki sozialak 118 00:10:12.250 --> 00:10:18.070 garela da, harremanen bidez, aukerak ditugula, baliabideak 119 00:10:18.340 --> 00:10:23.200 eskura ditugula. Eta askotan entzuten ari zareten ikaskideen 120 00:10:23.200 --> 00:10:26.350 lankideek gizarte politikaren mundutik zatozela, gizarte 121 00:10:26.350 --> 00:10:30.040 zerbitzuen alorraz hitz egin zuen. Izan ere, ondo baino hobeto 122 00:10:30.040 --> 00:10:34.330 dakizue gizarte-bazterkeriaz hitz egiten dugunean, ez garela soilik 123 00:10:34.330 --> 00:10:38.710 eskubideen ikuspegitik baztertuta egoteaz edo baliabideen ikuspegitik 124 00:10:38.710 --> 00:10:44.350 baztertuta egoteaz ari. Gizarte-bazterketaren hirugarren 125 00:10:44.350 --> 00:10:47.080 hankaz ere ari gara, harremanena, alegia. 126 00:10:48.400 --> 00:10:52.210 Eta gizarte-bazterkeriaz hitz egiten dugu loturarik ez duen, harremanik ez duen, bakarrik 127 00:10:52.210 --> 00:10:56.950 dagoen, isolatuta dagoen jendeari buruz hitz egiten dugunean, eta, beraz, horrek baliabideetarako 128 00:10:56.950 --> 00:11:02.560 sarbidean eta jatorrian, bizi-kalitatean eragina duenean. 129 00:11:05.020 --> 00:11:09.610 Bigarrenik, onartu behar dugu arazo jakin batzuk daudela, 130 00:11:09.610 --> 00:11:14.441 erronka sozial jakin batzuk, eta nekez egin dakiekeela 131 00:11:14.441 --> 00:11:21.281 aurre banaka. Nola lantzen den banaka gizarte-kohesioa, nola 132 00:11:21.280 --> 00:11:25.990 lantzen den banaka tokiko garapena. Nola egingo den 133 00:11:26.080 --> 00:11:27.190 lan banaka. 134 00:11:28.900 --> 00:11:33.100 Lehen mailako erronka sozialak diren Qanon erronka ugari badaude, 135 00:11:33.100 --> 00:11:36.790 ingurumen erronkak, mahai gainean jarri dizkigun erronkak. 136 00:11:38.890 --> 00:11:39.791 Pandemia, konpondu 137 00:11:40.960 --> 00:11:46.810 ezin direnak edo ezer ez dutenak, ezetz, ez dutela erantzun 138 00:11:46.810 --> 00:11:53.950 indibidualik. Beraz, erantzun kolektibo hauek behar ditugu. 139 00:11:54.550 --> 00:12:01.570 Nire ustez, bada bat bezalako zentzu bat, gizarte gero eta indibidualizatuagoetan, 140 00:12:01.571 --> 00:12:05.590 aurkakoagoetan, bizi garela dioen 141 00:12:05.590 --> 00:12:10.450 akordio nahiko orokortu bat, zatituagoak dira, desorekatuagoak 142 00:12:12.130 --> 00:12:16.870 ere bai. Eta horrek gero eta arrakala handiagoa sortzen 143 00:12:16.870 --> 00:12:22.300 du irabazleen eta galtzaileen artean. Eta, ziur aski, irabazleen ezaugarriak 144 00:12:22.300 --> 00:12:27.341 ez dira soilik lortzen dituzten baliabideak, baizik eta 145 00:12:27.340 --> 00:12:32.830 dituzten harremanak eta loturak. Eta galtzaileen ezaugarria 146 00:12:32.830 --> 00:12:37.210 ez da bakarrik baliabiderik eza, 147 00:12:37.210 --> 00:12:40.900 baita isolamendua, harremanik 148 00:12:42.220 --> 00:12:47.950 eza, bizitzarik eza ere. Ez 149 00:12:47.950 --> 00:12:52.960 dakit pantailan ikus daitekeen, esaten badizuet. Agian letrak ikusten 150 00:12:52.960 --> 00:12:56.770 dira Eta alderantziz, Edith Clint en Berge liburuak Herriko jauregi asko gomendatzen 151 00:12:57.040 --> 00:13:02.410 dizkizuet. Ikerketa bat egiten duen gizarte berdinzaleago baterako 152 00:13:02.410 --> 00:13:05.380 politikak kontzeptu honetan oinarritzen da: gaur egun ez gara asko 153 00:13:05.380 --> 00:13:09.070 sartuko, baina denbora izango dugu garatzeko hurrengo mintegietan: 154 00:13:09.071 --> 00:13:12.850 azpiegitura sozialaren kontzeptua, azpiegitura sozialak, jendearen 155 00:13:12.850 --> 00:13:18.010 arteko harremanak errazten dituen azpiegitura fisikoa. Esan genezake, 156 00:13:18.010 --> 00:13:23.200 hiri guztiei buruz ikertzen duten lurraldeei buruz, ez bakarrik 157 00:13:23.200 --> 00:13:26.500 baina batez ere Ipar Amerikako hiriei buruz. 158 00:13:27.580 --> 00:13:32.861 Eta azpiegitura soziala duten hiriak konparatzen ditu. Hau da, parke onak 159 00:13:32.860 --> 00:13:37.630 kultura-zentro onak dira, eskola onak, espazio publiko onak, gizarte-azpiegiturarik 160 00:13:37.630 --> 00:13:42.220 ez duten beste batzuekiko harremanak errazten dituzten 161 00:13:42.280 --> 00:13:46.810 ekipamendu onak. Eta bere ikerketan frogatu duenez, 162 00:13:46.810 --> 00:13:53.050 jendearen arteko harremanean eta loturan gehien errazten duten 163 00:13:53.050 --> 00:13:58.180 azpiegitura sozial edo esan gehien duten hiriak dira azken 164 00:13:58.571 --> 00:14:04.990 15 edo 20 urteetan hobekien aurre egin ahal izan dietenak hiri 165 00:14:04.990 --> 00:14:12.310 horiek jasan dituzten ingurumen arazo, uholde, urakan, 166 00:14:12.310 --> 00:14:16.660 pandemia, era guztietako arazo guztiei, azpiegitura sozial 167 00:14:16.660 --> 00:14:21.610 gehien duten hiriak eta, beraz, pertsonen arteko lotura eta 168 00:14:21.610 --> 00:14:25.600 harreman gehien erraztu dituztenak, baita ezaugarri berberak 169 00:14:25.600 --> 00:14:30.310 dituzten auzoak ere. Ehun sozial gehien eta lotura sozial 170 00:14:30.310 --> 00:14:34.930 gehien dutenak auzoak dira. Adierazle hobeak geratzen dira, adibidez: 171 00:14:34.930 --> 00:14:42.040 delinkuentzia gutxiago, segurtasun gehiago, segurtasun handiagoa adinekoentzat, 172 00:14:42.040 --> 00:14:50.410 emakumeentzat eta haurrentzat ere. Erronka sozialei aurre egiteko gaitasun handiagoa, 173 00:14:50.410 --> 00:14:52.240 batez ere ingurumenari dagokionez. 174 00:14:53.590 --> 00:15:00.880 Eta hau Claim Denverrek esaten digu zerikusia duela. Ez jendeak pertsona batzuk 175 00:15:01.870 --> 00:15:07.720 ditugulako bai eta beste batzuk ez. Komunitatea eraikitzeko asmoa, eta 176 00:15:07.720 --> 00:15:11.530 auzo batzuetan asmo handiagoko jendea dagoela. Hiri batzuetan jendea esertzen 177 00:15:11.530 --> 00:15:16.300 da beste hiri batzuetan, eta asmo gutxiagoko jendea. Ez digu esaten, 178 00:15:16.300 --> 00:15:22.030 diosku, cream ikusi gure giza izaera propioa dela bestearen bila gabiltzala, 179 00:15:22.390 --> 00:15:27.790 oinarri bat dugula agian ez dakit. Une batzuetan, ideologia indibidualizatua 180 00:15:27.790 --> 00:15:32.440 zen, ez digu uzten ikusten lotura soziala bilatzen duen harreman-oinarri bat 181 00:15:32.440 --> 00:15:36.730 dugula, eta Jaredek lotura bultzatzen duela, harremana bultzatzen duela, jendea jendearekin 182 00:15:36.730 --> 00:15:40.630 elkartzen dela, elkarri laguntzen zaiola, bestearekiko interesa duela. Pandemian 183 00:15:40.630 --> 00:15:43.960 ikusi dugu, suposatzen dut leku guztietan gertatu dela. Ikerketa 184 00:15:43.960 --> 00:15:47.830 batzuk hiri askotan egin dira, munduko herrialde askotan. 185 00:15:47.830 --> 00:15:52.150 Ikusi dugunean ezin genuela banaka aurre egin etxetik farmaziara joateko 186 00:15:52.150 --> 00:15:55.300 erosketak egiteko atera ezin ginenean, gure adinekoek medikutara 187 00:15:55.750 --> 00:16:01.480 joateko aukerarik ez zutenean, artatzen zituzten inorengandik irteteko 188 00:16:01.480 --> 00:16:05.140 aukerarik ez zutenean, elkartasun eskaileraren elkartasun-sare 189 00:16:05.140 --> 00:16:10.240 komunitarioak aktibatu direla, hurbileko auzotarren elkartasuna, 190 00:16:10.300 --> 00:16:15.070 merkataritzako, dendako elkartasuna, elkartasuna. 191 00:16:16.360 --> 00:16:20.650 Baita liburutegikoak, gizarte-etxeetakoak, espazio publikokoak, ezagutzen den jendearenak, 192 00:16:20.650 --> 00:16:29.080 besteekiko interesa dutenak eta ia laguntzen dutenak ere. Beraz, harremanarekiko 193 00:16:29.080 --> 00:16:33.490 lotura behar dugu. Harreman-dentsitatea behar dugu, 194 00:16:33.490 --> 00:16:38.200 ez bakarrik gure aukera indibidualen ikuspegitik, baita 195 00:16:38.560 --> 00:16:43.240 gizarte gisa erronka sozialei aurre egiteko prestatzen 196 00:16:43.240 --> 00:16:47.560 garen ikuspegitik ere. Erronka pandemikoak, ingurumen-erronkak, 197 00:16:47.560 --> 00:16:50.530 kohesio-erronkak, bizikidetza-erronkak. 198 00:16:53.350 --> 00:16:58.750 Gizarte moduko batzuk eraikitzeko eta agian planteamendu batzuk geratuko 199 00:16:58.810 --> 00:17:02.260 zaizkigun oihanetik urruntzeko, gidatu egin nahi gaituzte. 200 00:17:03.550 --> 00:17:10.030 Eta beste bat ere badago, zertarako bat, zerekin zerikusia 201 00:17:10.030 --> 00:17:10.540 duena. 202 00:17:12.190 --> 00:17:19.090 Ahots indibiduala zaila da sozialki entzutea. 203 00:17:20.950 --> 00:17:27.340 Pertsona askok ez dute aukerarik banaka entzunak izateko, 204 00:17:27.340 --> 00:17:34.540 arreta jasotzeko, beren eskaerak eta interesak kontuan hartzeko, 205 00:17:34.540 --> 00:17:42.940 eta antolamendu kolektiboaren bidez lor dezakete hori. 206 00:17:44.650 --> 00:17:51.460 Eta horregatik hitz egiten eta lotzen dugu ekintza komunitarioa 207 00:17:51.460 --> 00:17:55.271 asoziazionismoarekin. Tradizio handia dago, adibidez, 208 00:17:55.270 --> 00:17:59.560 Amerikan, bai iparraldean, bai hegoaldean, Estatu 209 00:17:59.560 --> 00:18:03.970 Batuetan, Kanadan, ekintza komunitarioaz hitz 210 00:18:03.970 --> 00:18:10.090 egitea antolatzaile komunitarioez hitz egitea 211 00:18:10.090 --> 00:18:13.690 da. Eta antolaketa komunitarioaren tradizio hori, 212 00:18:13.720 --> 00:18:18.671 Estatu Batuetako antolaketa komunitarioaren 213 00:18:18.670 --> 00:18:21.880 bultzatzaile nagusiak, adibidez, 214 00:18:23.830 --> 00:18:30.640 ez dira eliza asko, edo tokiko sindikatu 215 00:18:30.641 --> 00:18:33.520 asko, antolatzaile komunitarioak 216 00:18:34.840 --> 00:18:40.690 kontratatzen dituztenak komunitatea 217 00:18:40.690 --> 00:18:48.760 antola dezaten, sustapenean lan egin dezaten. Izan 218 00:18:48.760 --> 00:18:52.030 ere, ez da ahotsik entzuten. Nik uste. 219 00:18:55.060 --> 00:18:56.980 Bere sendotasun indibidualagatik. 220 00:18:59.110 --> 00:19:01.990 Orain niri entzuten ari bazarete, ni erakunde batetik natorrelako da, erakunde 221 00:19:02.440 --> 00:19:05.980 batean trebatua izan naizelako, unibertsitate batean lan 222 00:19:05.980 --> 00:19:10.180 egin zuelako, udal batean lan egiten dutelako. Ahots ekonomiko askok 223 00:19:10.180 --> 00:19:14.050 lehentasuna dute, ez dira ahots indibidualak. Atzean enpresa 224 00:19:14.050 --> 00:19:15.790 izeneko erakunde bat dago. 225 00:19:17.020 --> 00:19:21.400 Gizarte ahots askok Elkartea izeneko erakundea dute atzean, alderdi 226 00:19:21.430 --> 00:19:26.650 politikoa nahi zuen, Elkargo Profesionala. Beraz, antolaketa 227 00:19:26.650 --> 00:19:32.020 kolektiboak, harreman-dentsitateak, loturak ezartzeak, 228 00:19:32.020 --> 00:19:38.350 gutxienez hiru gauza horiekin du zerikusia, eta ez besteak 229 00:19:38.350 --> 00:19:42.100 bizi-aukerak eraikitzeko duen beharrarekin. 230 00:19:43.540 --> 00:19:51.220 Izan ere, gizarte-erronka batzuei ezin diegu banaka aurre egin. Eta 231 00:19:51.220 --> 00:19:54.670 antolaketa komunitarioaren, antolaketa kolektiboaren, elizen, 232 00:19:54.670 --> 00:19:59.200 sindikatuen, elkarteen, taldeen eta elkarteen bidez delako, 233 00:19:59.200 --> 00:20:03.340 orain asko ezagutzen ez dudan esparru batean sartuko naiz, 234 00:20:03.340 --> 00:20:08.320 baina gizarteen eremuan, baina ez ditut ezagutzen elkarte 235 00:20:08.320 --> 00:20:12.310 gastronomikoak, arraun-klubak edo beste edozer. 236 00:20:14.891 --> 00:20:19.870 Gure ahotsa, gure interesak, gure eskaerak izan daitezkeenak, 237 00:20:19.870 --> 00:20:26.741 entzun daitezke. Beraz... Bai, diskurtso 238 00:20:26.740 --> 00:20:31.600 bat eraiki behar dugu, zer den eta zer den kontuan hartuta; izan 239 00:20:31.600 --> 00:20:37.450 ere, ekintza komunitarioa lantzen ari gara, eta nik uste dut gero 240 00:20:37.450 --> 00:20:43.570 eta jende gehiago ari dela defendatzen, eta horrek zerikusia du erantzun 241 00:20:43.570 --> 00:20:49.241 kolektiboak aurkitzeko beharrarekin, banaka zein taldeka aurrera 242 00:20:49.240 --> 00:20:56.770 egiteko. Gaur egun, erronka horrek ideologia nagusiaren edo indibidualizazioaz 243 00:20:56.770 --> 00:21:01.420 eta banakako erantzunez, lehiatzeaz, ahalegintzeaz 244 00:21:01.420 --> 00:21:05.680 eta bakoitzak bere porrotaren erantzukizuna bere gain hartzeaz 245 00:21:05.680 --> 00:21:10.060 hitz egiten diguten diskurtso menderatzaile askoren aurkakoa 246 00:21:10.060 --> 00:21:15.010 dirudi. Hor aipatzea gustatzen zait. Eta ziur aski Hauen aretoan edo 247 00:21:15.520 --> 00:21:18.520 beste batzuetan horretaz hitz egiteko aukera izan 248 00:21:18.520 --> 00:21:21.790 dugun pantailetan zaudeten pertsona batzuekin ez zenuten entzungo. 249 00:21:22.510 --> 00:21:30.730 Gustatzen zait Guillermo Rendueles aipatzea, psikiatra ospetsua, Espainiako 250 00:21:30.790 --> 00:21:35.080 psikiatria zaharraren gurasoetako bat ezaguna dela esaten duena, psikiatriako 251 00:21:35.110 --> 00:21:42.220 kontsultetan bezala, gero eta jende gehiago etortzen dela pilularen bila, 252 00:21:43.330 --> 00:21:47.470 ez antidepresiboaren, antsiolitikoaren, euforizatzailearen 253 00:21:47.470 --> 00:21:53.110 bila, gizartearen erritmoari jarraitu ahal izateko. Eta kasu batzuetan bezala hitz 254 00:21:53.110 --> 00:21:57.941 egiten du, bere pazienteren batekin. Ba zertara datorren, estres handia daukat, 255 00:21:57.940 --> 00:22:03.160 antsietate handia. Ez zen denera iritsi. Gauez ez dut lorik egiten. Emadazu pilula 256 00:22:03.160 --> 00:22:08.170 bat. Eta Renduelesek esaten zien bezala, ez duzu pilularik behar, 257 00:22:08.170 --> 00:22:11.980 sindikatu batek behar duzuna, zuk behar duzuna elkarte bat da, zuk behar 258 00:22:11.980 --> 00:22:14.981 duzuna MIR hau. Psikiatrak honi berari, Guillermo Renduelesek galdetu zion 259 00:22:14.980 --> 00:22:22.060 ea psikiatria sendatzen zuen eta berak esaten zuen, ez sendatu, sendatu, zaila. Nik ezagutu 260 00:22:22.060 --> 00:22:26.980 dudan arazte ideia gehien hurbiltzen duen sendatze edo terapia ideiara 261 00:22:26.980 --> 00:22:31.600 gehien hurbiltzen dena alkoholiko anonimoak dira. Hau da, guztion 262 00:22:31.600 --> 00:22:36.100 artean arazo bat partekatzea da, hau da, kolektiboki eraikitzea 263 00:22:36.100 --> 00:22:41.260 eta erantzunean oinarritzea. Beraz, esaten digun gizarte baten aurrean. 264 00:22:43.660 --> 00:22:49.300 Zu zeu eta zure pilulak. Bada, bada erantzun bat: ni neu eta nire auzoak 265 00:22:49.300 --> 00:22:54.640 naiz, ni neu eta nire herrikideak, ni neu eta berarekin bizi den jendea. 266 00:22:56.590 --> 00:23:03.640 Badira bi elementu azkartu behar dut denbora adosteko eta denbora gehiegi 267 00:23:03.670 --> 00:23:08.320 ez jateko delako, denbora bat ere ez ondoren datorrena. Bi elementu daude horri 268 00:23:08.560 --> 00:23:12.461 buruz hitz egiten dugunean, testuinguru batean, esan dezagun politika publikoari 269 00:23:13.600 --> 00:23:17.140 buruz, beti agertzen diren bi galdera daude, eta horietako bakoitzari bi minutu 270 00:23:17.141 --> 00:23:19.090 eskaini nahi nizkioke, denboran amaitzeko. 271 00:23:20.141 --> 00:23:23.860 Bat. Galdera batek zerikusi ona du, baina, orduan, ekintza komunitarioaren 272 00:23:23.860 --> 00:23:27.130 kontu honek, non kokatzen dugun ez. 273 00:23:28.631 --> 00:23:30.760 Badaki parte-hartzearen esparruan. 274 00:23:32.350 --> 00:23:37.691 Parte-hartze hori ekintza komunitarioaz eta parte-hartze komunitarioaz 275 00:23:37.690 --> 00:23:41.560 hitz egiteko parte-hartze bera da. Gauza bera da aurrekontu parte-hartzaileen 276 00:23:42.070 --> 00:23:46.240 kontseilu batean parte hartzeari buruz hitz egitea, erreferendumari buruz 277 00:23:46.240 --> 00:23:51.310 hitz egitea. Parte hartzekoak gara interpelatuak edo parte hartzekoak 278 00:23:51.310 --> 00:23:57.220 gara, diskurtso honengatik eta kontakizun honengatik interpelatuak. 279 00:23:59.320 --> 00:24:02.920 Nire erantzuna ere bada. Baina ez bakarrik. 280 00:24:04.450 --> 00:24:08.560 Erantzun kolektibo hori. Esparru askotatik eta hurrengoetatik antolatzen 281 00:24:08.560 --> 00:24:09.250 ari da. 282 00:24:10.360 --> 00:24:14.380 Hurrengo saioan horretan sakontzeko aukera izango dugu. Denentzat. 283 00:24:14.381 --> 00:24:19.150 Gizarte-zerbitzu komunitarioen, hezkuntza komunitarioaren eta 284 00:24:19.150 --> 00:24:25.120 osasun komunitarioaren kontzeptua ezaguna da. Beraz, kontua ez 285 00:24:26.470 --> 00:24:31.360 da denok lan egitea, esan dezagun gure erara, eta erakundearen 286 00:24:31.360 --> 00:24:36.341 barruan norbait egotea komunitatearen parte-hartzeaz 287 00:24:36.340 --> 00:24:40.630 arduratzen dena. Honetan sakontzeko aukera izango dugu. Berariazko 288 00:24:42.760 --> 00:24:47.350 enkarguak daude, baina zeharkako begirada ere behar da. Izan 289 00:24:47.350 --> 00:24:51.370 ere, ekintza komunitarioaz ikuspegi gisa hitz egiten dugu, genero-ikuspegiaz 290 00:24:51.370 --> 00:24:54.520 hitz egiten den bezala, ikuspegi komunitarioaren ondoren, kulturarteko 291 00:24:54.520 --> 00:24:57.880 ikuspegiaz, hau da, nola eraikitzen dugun erantzun kolektiboa 292 00:24:57.881 --> 00:25:03.761 eremu desberdinetatik eta erronka desberdinen aurrean, ez. Gaur egun, 293 00:25:03.760 --> 00:25:07.330 udal eta aldundi asko estrategiak eraikitzen ari dira bakardadearen 294 00:25:07.690 --> 00:25:13.480 arazo larri-larriaren aurrean, mendekotasun-egoeren aurrean, 295 00:25:13.480 --> 00:25:18.401 ingurumen-erronken aurrean, hezkuntza-inklusioaren erronken 296 00:25:18.400 --> 00:25:23.320 aurrean edo tokiko garapenaren erronken aurrean. Politika publiko 297 00:25:23.320 --> 00:25:26.740 horietan ikuspegi komunitarioa txertatzeak bakardadeari erantzun kolektiboa 298 00:25:26.740 --> 00:25:29.860 nola ematen diogun ikusi behar du. Nola ematen diogun erantzun 299 00:25:29.860 --> 00:25:34.840 kolektiboa mendetasunari. Utzi adibide bat jartzen. Bartzelonako 300 00:25:34.870 --> 00:25:39.070 Udalean egindako bilera tekniko batean, Gizarte 301 00:25:39.070 --> 00:25:46.930 Berrikuntzako arduradunak esan zigun guri erantzun behar 302 00:25:46.960 --> 00:25:52.060 geniela bakardade, bakardade indepe, bakardade eta isolamendu 303 00:25:52.060 --> 00:25:57.160 eta mendekotasun eskaerei erantzuteko. Izan ere, eskariaren 304 00:25:57.160 --> 00:26:01.210 zain gaude. Gure aurrekontua 17z biderkatu 305 00:26:01.210 --> 00:26:07.060 beharko genuke. Eta, orain, horretara bideratutako aurrekontua 306 00:26:07.060 --> 00:26:10.630 Udalean dagoen bigarren kontraturik garrantzitsuena da. Garbiketaren 307 00:26:10.631 --> 00:26:11.141 ondoren. 308 00:26:12.550 --> 00:26:15.970 Batzuek uste dute Bartzelonako Udalak hamar aldiz biderkatu 309 00:26:15.970 --> 00:26:18.640 ahal izango duela Bartzelonako Udalarekin, 310 00:26:18.641 --> 00:26:23.440 nire edozein erakunderekin, Jaurlaritzarekin, siglekin 311 00:26:23.440 --> 00:26:27.850 eta abarrekin. Badago norbait pentsa dezakeena aurrekontu publikoa 312 00:26:27.850 --> 00:26:32.890 17 handirekin biderkatu daitekeela. Orduan begiratzen digu Berrikuntzako 313 00:26:32.891 --> 00:26:36.850 zuzendariak guri eta guri esaten zaigu eta komunitateko 314 00:26:36.850 --> 00:26:41.050 jendea. Lana dugu. Sareak aktibatu behar ditugu, elkartasuna aktibatu 315 00:26:41.050 --> 00:26:43.810 behar dugu, konpromisoa eraman behar dugu, boluntarioak aktibatu 316 00:26:43.810 --> 00:26:48.670 behar ditugu. Bada, erronka hau bezala, beste asko. Beraz, ez gara parte 317 00:26:48.670 --> 00:26:51.580 hartzeko tekniketako teknikariez bakarrik ari, nahiz 318 00:26:51.580 --> 00:26:55.930 eta hor zerikusia duten gehiegizko karguak, berariazko enkarguak 319 00:26:55.930 --> 00:26:57.670 daudela ikus dezakegun. 320 00:27:00.340 --> 00:27:04.660 Hurrengo saioan eta amaitzeko, denborarekin oso zorrotza izateko 321 00:27:04.660 --> 00:27:06.100 eskatu didatelako. 322 00:27:07.540 --> 00:27:09.790 Hurrengoan, hurrengo mintegian. 323 00:27:11.080 --> 00:27:16.751 Ikuspegi horri buruz hitz egin nahi genuke, eta Clint Bertan-ek ere azpimarratzen 324 00:27:16.750 --> 00:27:18.730 duen arlo publikoaren bultzada hori dago. 325 00:27:20.620 --> 00:27:23.770 Ekintza komunitarioa bultzatzea, Ekintza komunitarioa jendeak eraikitzen 326 00:27:23.770 --> 00:27:31.420 du. Baina gizarte guztiek, kapital soziala eraikitzeko gaitasun 327 00:27:31.420 --> 00:27:35.530 hori dutela edo eraikitzen dutela erakusten duten hiri guztietan, 328 00:27:35.530 --> 00:27:42.041 ni publikoa deritzon lidergoa dago atzean, hau da, politika 329 00:27:42.040 --> 00:27:47.920 publikoari interpelazioa errazten eta bultzatzen dion azpiegitura 330 00:27:47.920 --> 00:27:52.780 eraikitzen duen lidergo instituzionala. Horixe da, hain 331 00:27:53.500 --> 00:27:59.470 zuzen ere, hurrengo mintegian zuekin partekatzen 332 00:27:59.470 --> 00:28:04.361 dudana. Uste dut garaiz nagoela. Notak ditut, nola ez 333 00:28:04.840 --> 00:28:07.870 dakit, Sentitzen dut gauza asko utzi ditudala tintontzian, baina 334 00:28:07.870 --> 00:28:13.540 aukera gehiago izango dugu zuen galdera txandan edo hurrengoetan 335 00:28:13.540 --> 00:28:14.620 edo antzekoetan.