1 00:00:03,370 --> 00:00:07,900 Bon dia behin vingut eta farola guztiak. Mila esker. 2 00:00:11,560 --> 00:00:16,120 Egun on, Bondia, eskerrik asko guztioi, Mikel, bereziki aurkezpen 3 00:00:16,150 --> 00:00:25,540 honengatik. Eta ona, gaurko hitzaldiaren helburuan iragarri den bezala, hau da, 4 00:00:25,540 --> 00:00:31,030 ekintza komunitarioa delako ideiara hurbiltzearekin zerikusia duen helburua, 5 00:00:31,030 --> 00:00:34,900 ekintza komunitariotzat hartzen duguna. Eta ekintza komunitarioa egiteko, 6 00:00:34,900 --> 00:00:41,170 nik uste dut galdera hori oso modu sintetikoan baina oso argi eta sakonean 7 00:00:41,170 --> 00:00:46,300 egin dela, eta aurkezpenean erantzun dela diputatuak esaten zuenean, bakarrik 8 00:00:46,300 --> 00:00:50,681 ezin dugula, elkarrekin lan egin behar dugula, elkarrekin lan egin 9 00:00:50,680 --> 00:00:56,420 behar dugula. Nik uste dut hau dela zuekin partekatu nahiko 10 00:00:56,740 --> 00:00:58,840 nukeen ideia sakona. 11 00:01:00,520 --> 00:01:05,260 Baina tira, agian gehiago luzatuko naiz. Ez da esaldi hutsa izango, sakondu 12 00:01:05,260 --> 00:01:11,020 eta xehetasunetan sartu beharko luke. Baina funtsezkoa den 13 00:01:11,020 --> 00:01:18,640 ideia horren inguruan, esan behar da ez dagoela definizio akademikorik, 14 00:01:18,640 --> 00:01:24,130 esan dezagun ekintza komunitarioa zer den, eta 15 00:01:24,130 --> 00:01:27,520 ekintza komunitarioaren eremuan lan egiten dugun guztiok 16 00:01:27,580 --> 00:01:29,380 beti berdin ulertzen dugula. 17 00:01:30,940 --> 00:01:34,450 Hurbilketa desberdinak daude, komunitarioa zer den eta komunitatea zer 18 00:01:34,450 --> 00:01:36,160 den ulertzeko modu desberdinak. 19 00:01:37,780 --> 00:01:42,820 Eta, ziur aski, desberdintasun horiek zerikusia dute, batez ere, zertarako den desberdinekin, 20 00:01:42,820 --> 00:01:47,410 eta desberdinak direnekin, hala nola izatearekin. Ekintza komunitarioarekiko hurbilketa 21 00:01:47,410 --> 00:01:51,640 desberdinak daude lan egiteko moduaren eta lan egiteko moduaren arabera, eta lan egiten 22 00:01:51,640 --> 00:01:58,390 dutenen artean, ez dago. Zertarako, norekin eta nola defini ditzakeen ekintza 23 00:01:58,480 --> 00:02:04,600 komunitarioaren ideiarako hurbilketak. Nik uste dut ez dela hainbeste 24 00:02:04,600 --> 00:02:09,970 tratatzen, eta beti defendatu izan dut, unibertsitatean gehiago nengoenean nago, 25 00:02:09,970 --> 00:02:13,300 eta orain zer lan gehiago egiten dut erakundeen esparruan. Nire ustez, mundu akademikoan, 26 00:02:13,331 --> 00:02:17,530 mundu intelektualean bilatzea baino gehiago. Liburuetan adituak 27 00:02:17,530 --> 00:02:21,340 dira Zer definizioz lan egingo dugun. Erronka da guk geure 28 00:02:21,340 --> 00:02:27,791 definizioa eraikitzea, hau da, geurea, guk norekin eta nola lan egin 29 00:02:27,790 --> 00:02:33,671 nahi dugun jakin dezagun Elkarlanaren, proiektuaren eta proiektu 30 00:02:33,670 --> 00:02:35,771 partekatuaren ideia hau. 31 00:02:37,420 --> 00:02:37,990 Aurrera. 32 00:02:40,030 --> 00:02:44,470 Eta aurkezpenean ere esaten zen diputatuak Eta Mikelek 33 00:02:44,470 --> 00:02:51,430 ere aipatu du tentsio edo kontraesan edo dilema bat indibidualaren, 34 00:02:51,430 --> 00:02:55,720 bilo kolektiboaren artean. Benetan indibidualizatutako 35 00:02:56,200 --> 00:03:00,791 gizarteetan bizi gara, Orduak ez. Indibidualizazioaren 36 00:03:00,790 --> 00:03:07,870 ideologia gailentzen ari dela dirudien honetan, badirudi, 37 00:03:07,870 --> 00:03:13,180 nolabait esateko, gu guztiongan sakontzea lortu duela. Ideologia 38 00:03:13,180 --> 00:03:20,170 horrek erronkan lehiatzeko beharra transmititzen digu, bakarka 39 00:03:20,170 --> 00:03:26,980 ateratzeko beharra, ikasteko, ahalegintzeko, lehiatzeko eta abarrerako. 40 00:03:27,280 --> 00:03:31,840 Eta geure buruari egiten diogun galdera da zenbateraino 41 00:03:32,410 --> 00:03:36,760 indibidualizazio hori, ultra indibidualizazio hori, aurpegi 42 00:03:36,760 --> 00:03:40,960 bikoitzarekin ere aurkezten dena, pertsonalizazioa, autonomia, hazkunde pertsonala 43 00:03:41,410 --> 00:03:46,960 adieraz dezakeen aurpegi atseginarekin, gustatzen zaizkigun gauza 44 00:03:46,960 --> 00:03:52,510 horiek guztiak ez. Baina indibidualizazio horrek ez du soilik aurpegi 45 00:03:52,510 --> 00:03:57,880 atsegina, beste aurpegi hori ere badu. Agian dramatikoagoa, aurpegi 46 00:03:58,030 --> 00:04:03,640 ankerragoa askotan. Ez du gu guztiok gure emaitzaren 47 00:04:03,640 --> 00:04:08,260 erantzule egiten, esan dezagun gizartean ez. Eta bai. 48 00:04:08,620 --> 00:04:14,860 Porrot egin dugu. Ez bagara, lanean, ikasketetan edo edozein esparrutan 49 00:04:14,860 --> 00:04:17,890 arrakastarik ez badugu, behar adina ahalegindu ez garelako 50 00:04:17,890 --> 00:04:21,911 da, behar adina lehiatu ez garelako, ekintzaile izan 51 00:04:21,911 --> 00:04:26,200 ez garelako. Eta, orduan, atsegina nabarmentzea lagun berria da. Aurpegi 52 00:04:26,200 --> 00:04:30,640 ezkutuagoa du, aurpegi krudela. 53 00:04:32,170 --> 00:04:39,240 Eta horrek tentsioa sortzen du, esan bezala, ez du ikusten. Alde batetik, indibidualizazio 54 00:04:39,250 --> 00:04:43,961 hori dago. Onartu behar dugu gure giza 55 00:04:43,960 --> 00:04:49,000 izaera dela. Giza izaera izaera soziala da. Gizakiak 56 00:04:49,000 --> 00:04:54,700 espezie gisa kolektiboki aurrera ateratzen garen izaki sozialak 57 00:04:54,700 --> 00:04:55,210 gara. 58 00:04:56,920 --> 00:05:02,591 Eta zaila egiten zaigu pentsatzea, ez. Eta hau, soziologia, gizaki indibidualizatu 59 00:05:02,590 --> 00:05:07,961 baten posibilitatean oinarritzen da. Izan ere, gizakiak 60 00:05:07,960 --> 00:05:09,850 gizartean gizakiak gara. 61 00:05:12,040 --> 00:05:16,000 Beraz, ikuspenek ordu indibidualizatu horiek mugak dituzte. Ezinezkoa 62 00:05:16,000 --> 00:05:20,980 da dena modu indibidualean konpondu ahal izatea gure izaki 63 00:05:20,980 --> 00:05:28,510 sozialen izaeraren aurka doa. Eta askotan aurkezpen indibidualizatu, 64 00:05:28,510 --> 00:05:33,130 ultra indibidualizatu ordu hauek nahikoa dira esamoldeak nahikoa 65 00:05:33,130 --> 00:05:35,590 uzten badit tranpak pasatu ondoren. 66 00:05:36,670 --> 00:05:40,660 Ezin gara irten eta hori onartzen zen, ezin gara bakarrik 67 00:05:40,661 --> 00:05:43,990 atera. Besteak behar ditugu, elkarlanean aritu behar 68 00:05:45,161 --> 00:05:49,810 dugu, elkarrekin lan egin behar dugu gauza askotarako, baita gizartearen 69 00:05:49,810 --> 00:05:56,530 aurrean banaka arrakastatsu gisa aurkez daitezkeen pertsonak ere. 70 00:05:57,370 --> 00:06:01,870 Ez da egia atzean indibiduala baino ez denik. Izan ere, familia 71 00:06:01,870 --> 00:06:11,290 bat dute, testuinguru sozial batzuk dituzte, hiri bat dute, bizi den herrialde 72 00:06:11,290 --> 00:06:15,970 bat, ez da gauza bera ekintzaile izatea, herrialde bat izan daiteke, 73 00:06:15,971 --> 00:06:20,920 egoitza batean, herrialde pobre batean, edo herrialde edo herrialde aberatsago 74 00:06:20,920 --> 00:06:26,560 batean. Barrutik beti dago gurekin dagoen elementu kolektibo bat. Komunitate-ekintzak, 75 00:06:26,560 --> 00:06:31,540 hain zuzen ere, norabide horretan adierazten du proiektu 76 00:06:31,540 --> 00:06:38,410 kolektiboek erronkei edo gizarte-erronkei emandako erantzun 77 00:06:38,411 --> 00:06:39,640 kolektiboen norabidea. 78 00:06:40,840 --> 00:06:42,430 Zergatik doan Erkidegoaren ekintzara. 79 00:06:44,230 --> 00:06:51,340 Bale pertsonen arteko lotura-harremanak eta proiektu kolektiboen lankidetza-harremanak, 80 00:06:51,340 --> 00:06:59,350 elkarrekin eraikitzekoak eta ekintza komunitarioaren 81 00:06:59,350 --> 00:07:05,080 indarra. Nik uste dut ahalegin kolektibo horrek aukera ematen 82 00:07:05,080 --> 00:07:10,720 duela elkarlanerako, elkartasunerako, elkarri laguntzeko, boluntariotzarako, 83 00:07:10,720 --> 00:07:17,350 gizarteko hainbat esparru eta praktikatarako, eta 84 00:07:17,350 --> 00:07:22,120 horrek erakusten digu guztion artean behar dugula elkar, guztion 85 00:07:22,120 --> 00:07:27,790 artean, lankidetzan aritzeko. Gizarte-erronkei aurre egiteko erantzunen 86 00:07:27,790 --> 00:07:36,190 eta proiektu partekatuen inguruko harremanak eta loturak ehuntzea 87 00:07:36,340 --> 00:07:42,400 ona ez dela esaten zen Ekintza komunitarioa aurkezpenean. Eta hau zertarako, 88 00:07:42,400 --> 00:07:47,920 behar genuelako. Ez dakit galdera honek garapen handia behar duen 89 00:07:47,920 --> 00:07:56,320 Niretzat bai gustatuko litzaidake batzuk nabarmentzea zertarako dirudien nahiko 90 00:07:56,320 --> 00:07:58,600 agerikoa. Nahiko nabariak dirudite. 91 00:07:59,650 --> 00:08:02,740 Ondo iruditzen zait gogoratzea. 92 00:08:03,790 --> 00:08:08,710 Lehenik eta behin, nik uste dut aitortu behar ditugula gure bizi-kalitatea, 93 00:08:08,710 --> 00:08:15,400 baita behar diren aukerak ere, neurri handi batean 94 00:08:15,400 --> 00:08:19,780 gure gizarte-harremanen, gure kontaktuen, gure loturen 95 00:08:19,780 --> 00:08:23,980 eta lotutako dentsitatearen mende daudela. Harreman sozialen 96 00:08:23,980 --> 00:08:27,460 bidez, jende gehienak, adibidez, lana aurkitzen du, ez diot, edo 97 00:08:27,520 --> 00:08:33,520 etxebizitza bat edo gela bat alokatzeko aurkitzen du, etxebizitza 98 00:08:33,520 --> 00:08:38,500 horretan sartzeko, edo baliabide bat aurkitzen du, baina baliabide 99 00:08:38,500 --> 00:08:42,971 hori ezin du eskuratu, ez lukeelako banaka ezagutuko. Ez. Pertsona gehienek, 100 00:08:42,970 --> 00:08:48,101 adibidez, pertsonen % 65 70ek baino gehiagok beren harremanen 101 00:08:48,100 --> 00:08:53,350 bidez egiten dute lan, beren kontaktuen bidez, ez. Izan 102 00:08:53,350 --> 00:09:00,580 ere, harremanak izatea kapitala izatea da, eta denok ezagutzen dugun kontzeptu 103 00:09:00,580 --> 00:09:05,200 bat dago. Zer da kapital sozialaren kontzeptua, hain zuzen ere horrekin 104 00:09:05,200 --> 00:09:10,900 zerikusia duena, ez harremanak izateak ematen dizkigun aukerekin. 105 00:09:10,930 --> 00:09:15,190 Duela gutxi, lankide batzuekin hitz egin genuen, ekintza 106 00:09:16,480 --> 00:09:19,660 komunitarioko gai horiei buruz eztabaidatzen, gutako batek guri 107 00:09:19,660 --> 00:09:21,520 edo gure seme-alabei, gure alabei, 108 00:09:22,840 --> 00:09:26,590 erronka bat zela eta, adibidez, enplegua aurkitu behar izatea merkatuan 109 00:09:26,590 --> 00:09:31,480 sartzea, lehen gomendatuko geniekeen lan-merkatuan, ez. Aizu, ikastaro 110 00:09:31,480 --> 00:09:35,020 hau egin beharko zenuke edo hau baino gehiago egin beharko zenuke 111 00:09:35,020 --> 00:09:38,981 lan-merkatuan sartzen lagunduko lizukeen graduondoko hau. 112 00:09:40,390 --> 00:09:48,340 Edo zergatik ez zara saiatzen ezagutzen, harremanetan jartzen, esan 113 00:09:48,340 --> 00:09:52,090 diezazukeen jendea bilatzen, informazioa eman diezazukeen jendea bilatzen, 114 00:09:52,090 --> 00:09:56,470 kontaktuen eta harremanen bidez askotan harremanetan jar zaitzakeen jendea 115 00:09:56,470 --> 00:10:00,550 bilatzen, askoz errazagoa da lan-merkatuan esertzea banaka baino. 116 00:10:00,910 --> 00:10:07,810 Ikasten edo edukian sakontzen Trebetasunak dira, kualifikazioak. 117 00:10:08,650 --> 00:10:12,250 Beraz, aitortu behar dugun lehen elementua izaki sozialak 118 00:10:12,250 --> 00:10:18,070 garela da, harremanen bidez, aukerak ditugula, baliabideak 119 00:10:18,340 --> 00:10:23,200 eskura ditugula. Eta askotan entzuten ari zareten ikaskideen 120 00:10:23,200 --> 00:10:26,350 lankideek gizarte politikaren mundutik zatozela, gizarte 121 00:10:26,350 --> 00:10:30,040 zerbitzuen alorraz hitz egin zuen. Izan ere, ondo baino hobeto 122 00:10:30,040 --> 00:10:34,330 dakizue gizarte-bazterkeriaz hitz egiten dugunean, ez garela soilik 123 00:10:34,330 --> 00:10:38,710 eskubideen ikuspegitik baztertuta egoteaz edo baliabideen ikuspegitik 124 00:10:38,710 --> 00:10:44,350 baztertuta egoteaz ari. Gizarte-bazterketaren hirugarren 125 00:10:44,350 --> 00:10:47,080 hankaz ere ari gara, harremanena, alegia. 126 00:10:48,400 --> 00:10:52,210 Eta gizarte-bazterkeriaz hitz egiten dugu loturarik ez duen, harremanik ez duen, bakarrik 127 00:10:52,210 --> 00:10:56,950 dagoen, isolatuta dagoen jendeari buruz hitz egiten dugunean, eta, beraz, horrek baliabideetarako 128 00:10:56,950 --> 00:11:02,560 sarbidean eta jatorrian, bizi-kalitatean eragina duenean. 129 00:11:05,020 --> 00:11:09,610 Bigarrenik, onartu behar dugu arazo jakin batzuk daudela, 130 00:11:09,610 --> 00:11:14,441 erronka sozial jakin batzuk, eta nekez egin dakiekeela 131 00:11:14,441 --> 00:11:21,281 aurre banaka. Nola lantzen den banaka gizarte-kohesioa, nola 132 00:11:21,280 --> 00:11:25,990 lantzen den banaka tokiko garapena. Nola egingo den 133 00:11:26,080 --> 00:11:27,190 lan banaka. 134 00:11:28,900 --> 00:11:33,100 Lehen mailako erronka sozialak diren Qanon erronka ugari badaude, 135 00:11:33,100 --> 00:11:36,790 ingurumen erronkak, mahai gainean jarri dizkigun erronkak. 136 00:11:38,890 --> 00:11:39,791 Pandemia, konpondu 137 00:11:40,960 --> 00:11:46,810 ezin direnak edo ezer ez dutenak, ezetz, ez dutela erantzun 138 00:11:46,810 --> 00:11:53,950 indibidualik. Beraz, erantzun kolektibo hauek behar ditugu. 139 00:11:54,550 --> 00:12:01,570 Nire ustez, bada bat bezalako zentzu bat, gizarte gero eta indibidualizatuagoetan, 140 00:12:01,571 --> 00:12:05,590 aurkakoagoetan, bizi garela dioen 141 00:12:05,590 --> 00:12:10,450 akordio nahiko orokortu bat, zatituagoak dira, desorekatuagoak 142 00:12:12,130 --> 00:12:16,870 ere bai. Eta horrek gero eta arrakala handiagoa sortzen 143 00:12:16,870 --> 00:12:22,300 du irabazleen eta galtzaileen artean. Eta, ziur aski, irabazleen ezaugarriak 144 00:12:22,300 --> 00:12:27,341 ez dira soilik lortzen dituzten baliabideak, baizik eta 145 00:12:27,340 --> 00:12:32,830 dituzten harremanak eta loturak. Eta galtzaileen ezaugarria 146 00:12:32,830 --> 00:12:37,210 ez da bakarrik baliabiderik eza, 147 00:12:37,210 --> 00:12:40,900 baita isolamendua, harremanik 148 00:12:42,220 --> 00:12:47,950 eza, bizitzarik eza ere. Ez 149 00:12:47,950 --> 00:12:52,960 dakit pantailan ikus daitekeen, esaten badizuet. Agian letrak ikusten 150 00:12:52,960 --> 00:12:56,770 dira Eta alderantziz, Edith Clint en Berge liburuak Herriko jauregi asko gomendatzen 151 00:12:57,040 --> 00:13:02,410 dizkizuet. Ikerketa bat egiten duen gizarte berdinzaleago baterako 152 00:13:02,410 --> 00:13:05,380 politikak kontzeptu honetan oinarritzen da: gaur egun ez gara asko 153 00:13:05,380 --> 00:13:09,070 sartuko, baina denbora izango dugu garatzeko hurrengo mintegietan: 154 00:13:09,071 --> 00:13:12,850 azpiegitura sozialaren kontzeptua, azpiegitura sozialak, jendearen 155 00:13:12,850 --> 00:13:18,010 arteko harremanak errazten dituen azpiegitura fisikoa. Esan genezake, 156 00:13:18,010 --> 00:13:23,200 hiri guztiei buruz ikertzen duten lurraldeei buruz, ez bakarrik 157 00:13:23,200 --> 00:13:26,500 baina batez ere Ipar Amerikako hiriei buruz. 158 00:13:27,580 --> 00:13:32,861 Eta azpiegitura soziala duten hiriak konparatzen ditu. Hau da, parke onak 159 00:13:32,860 --> 00:13:37,630 kultura-zentro onak dira, eskola onak, espazio publiko onak, gizarte-azpiegiturarik 160 00:13:37,630 --> 00:13:42,220 ez duten beste batzuekiko harremanak errazten dituzten 161 00:13:42,280 --> 00:13:46,810 ekipamendu onak. Eta bere ikerketan frogatu duenez, 162 00:13:46,810 --> 00:13:53,050 jendearen arteko harremanean eta loturan gehien errazten duten 163 00:13:53,050 --> 00:13:58,180 azpiegitura sozial edo esan gehien duten hiriak dira azken 164 00:13:58,571 --> 00:14:04,990 15 edo 20 urteetan hobekien aurre egin ahal izan dietenak hiri 165 00:14:04,990 --> 00:14:12,310 horiek jasan dituzten ingurumen arazo, uholde, urakan, 166 00:14:12,310 --> 00:14:16,660 pandemia, era guztietako arazo guztiei, azpiegitura sozial 167 00:14:16,660 --> 00:14:21,610 gehien duten hiriak eta, beraz, pertsonen arteko lotura eta 168 00:14:21,610 --> 00:14:25,600 harreman gehien erraztu dituztenak, baita ezaugarri berberak 169 00:14:25,600 --> 00:14:30,310 dituzten auzoak ere. Ehun sozial gehien eta lotura sozial 170 00:14:30,310 --> 00:14:34,930 gehien dutenak auzoak dira. Adierazle hobeak geratzen dira, adibidez: 171 00:14:34,930 --> 00:14:42,040 delinkuentzia gutxiago, segurtasun gehiago, segurtasun handiagoa adinekoentzat, 172 00:14:42,040 --> 00:14:50,410 emakumeentzat eta haurrentzat ere. Erronka sozialei aurre egiteko gaitasun handiagoa, 173 00:14:50,410 --> 00:14:52,240 batez ere ingurumenari dagokionez. 174 00:14:53,590 --> 00:15:00,880 Eta hau Claim Denverrek esaten digu zerikusia duela. Ez jendeak pertsona batzuk 175 00:15:01,870 --> 00:15:07,720 ditugulako bai eta beste batzuk ez. Komunitatea eraikitzeko asmoa, eta 176 00:15:07,720 --> 00:15:11,530 auzo batzuetan asmo handiagoko jendea dagoela. Hiri batzuetan jendea esertzen 177 00:15:11,530 --> 00:15:16,300 da beste hiri batzuetan, eta asmo gutxiagoko jendea. Ez digu esaten, 178 00:15:16,300 --> 00:15:22,030 diosku, cream ikusi gure giza izaera propioa dela bestearen bila gabiltzala, 179 00:15:22,390 --> 00:15:27,790 oinarri bat dugula agian ez dakit. Une batzuetan, ideologia indibidualizatua 180 00:15:27,790 --> 00:15:32,440 zen, ez digu uzten ikusten lotura soziala bilatzen duen harreman-oinarri bat 181 00:15:32,440 --> 00:15:36,730 dugula, eta Jaredek lotura bultzatzen duela, harremana bultzatzen duela, jendea jendearekin 182 00:15:36,730 --> 00:15:40,630 elkartzen dela, elkarri laguntzen zaiola, bestearekiko interesa duela. Pandemian 183 00:15:40,630 --> 00:15:43,960 ikusi dugu, suposatzen dut leku guztietan gertatu dela. Ikerketa 184 00:15:43,960 --> 00:15:47,830 batzuk hiri askotan egin dira, munduko herrialde askotan. 185 00:15:47,830 --> 00:15:52,150 Ikusi dugunean ezin genuela banaka aurre egin etxetik farmaziara joateko 186 00:15:52,150 --> 00:15:55,300 erosketak egiteko atera ezin ginenean, gure adinekoek medikutara 187 00:15:55,750 --> 00:16:01,480 joateko aukerarik ez zutenean, artatzen zituzten inorengandik irteteko 188 00:16:01,480 --> 00:16:05,140 aukerarik ez zutenean, elkartasun eskaileraren elkartasun-sare 189 00:16:05,140 --> 00:16:10,240 komunitarioak aktibatu direla, hurbileko auzotarren elkartasuna, 190 00:16:10,300 --> 00:16:15,070 merkataritzako, dendako elkartasuna, elkartasuna. 191 00:16:16,360 --> 00:16:20,650 Baita liburutegikoak, gizarte-etxeetakoak, espazio publikokoak, ezagutzen den jendearenak, 192 00:16:20,650 --> 00:16:29,080 besteekiko interesa dutenak eta ia laguntzen dutenak ere. Beraz, harremanarekiko 193 00:16:29,080 --> 00:16:33,490 lotura behar dugu. Harreman-dentsitatea behar dugu, 194 00:16:33,490 --> 00:16:38,200 ez bakarrik gure aukera indibidualen ikuspegitik, baita 195 00:16:38,560 --> 00:16:43,240 gizarte gisa erronka sozialei aurre egiteko prestatzen 196 00:16:43,240 --> 00:16:47,560 garen ikuspegitik ere. Erronka pandemikoak, ingurumen-erronkak, 197 00:16:47,560 --> 00:16:50,530 kohesio-erronkak, bizikidetza-erronkak. 198 00:16:53,350 --> 00:16:58,750 Gizarte moduko batzuk eraikitzeko eta agian planteamendu batzuk geratuko 199 00:16:58,810 --> 00:17:02,260 zaizkigun oihanetik urruntzeko, gidatu egin nahi gaituzte. 200 00:17:03,550 --> 00:17:10,030 Eta beste bat ere badago, zertarako bat, zerekin zerikusia 201 00:17:10,030 --> 00:17:10,540 duena. 202 00:17:12,190 --> 00:17:19,090 Ahots indibiduala zaila da sozialki entzutea. 203 00:17:20,950 --> 00:17:27,340 Pertsona askok ez dute aukerarik banaka entzunak izateko, 204 00:17:27,340 --> 00:17:34,540 arreta jasotzeko, beren eskaerak eta interesak kontuan hartzeko, 205 00:17:34,540 --> 00:17:42,940 eta antolamendu kolektiboaren bidez lor dezakete hori. 206 00:17:44,650 --> 00:17:51,460 Eta horregatik hitz egiten eta lotzen dugu ekintza komunitarioa 207 00:17:51,460 --> 00:17:55,271 asoziazionismoarekin. Tradizio handia dago, adibidez, 208 00:17:55,270 --> 00:17:59,560 Amerikan, bai iparraldean, bai hegoaldean, Estatu 209 00:17:59,560 --> 00:18:03,970 Batuetan, Kanadan, ekintza komunitarioaz hitz 210 00:18:03,970 --> 00:18:10,090 egitea antolatzaile komunitarioez hitz egitea 211 00:18:10,090 --> 00:18:13,690 da. Eta antolaketa komunitarioaren tradizio hori, 212 00:18:13,720 --> 00:18:18,671 Estatu Batuetako antolaketa komunitarioaren 213 00:18:18,670 --> 00:18:21,880 bultzatzaile nagusiak, adibidez, 214 00:18:23,830 --> 00:18:30,640 ez dira eliza asko, edo tokiko sindikatu 215 00:18:30,641 --> 00:18:33,520 asko, antolatzaile komunitarioak 216 00:18:34,840 --> 00:18:40,690 kontratatzen dituztenak komunitatea 217 00:18:40,690 --> 00:18:48,760 antola dezaten, sustapenean lan egin dezaten. Izan 218 00:18:48,760 --> 00:18:52,030 ere, ez da ahotsik entzuten. Nik uste. 219 00:18:55,060 --> 00:18:56,980 Bere sendotasun indibidualagatik. 220 00:18:59,110 --> 00:19:01,990 Orain niri entzuten ari bazarete, ni erakunde batetik natorrelako da, erakunde 221 00:19:02,440 --> 00:19:05,980 batean trebatua izan naizelako, unibertsitate batean lan 222 00:19:05,980 --> 00:19:10,180 egin zuelako, udal batean lan egiten dutelako. Ahots ekonomiko askok 223 00:19:10,180 --> 00:19:14,050 lehentasuna dute, ez dira ahots indibidualak. Atzean enpresa 224 00:19:14,050 --> 00:19:15,790 izeneko erakunde bat dago. 225 00:19:17,020 --> 00:19:21,400 Gizarte ahots askok Elkartea izeneko erakundea dute atzean, alderdi 226 00:19:21,430 --> 00:19:26,650 politikoa nahi zuen, Elkargo Profesionala. Beraz, antolaketa 227 00:19:26,650 --> 00:19:32,020 kolektiboak, harreman-dentsitateak, loturak ezartzeak, 228 00:19:32,020 --> 00:19:38,350 gutxienez hiru gauza horiekin du zerikusia, eta ez besteak 229 00:19:38,350 --> 00:19:42,100 bizi-aukerak eraikitzeko duen beharrarekin. 230 00:19:43,540 --> 00:19:51,220 Izan ere, gizarte-erronka batzuei ezin diegu banaka aurre egin. Eta 231 00:19:51,220 --> 00:19:54,670 antolaketa komunitarioaren, antolaketa kolektiboaren, elizen, 232 00:19:54,670 --> 00:19:59,200 sindikatuen, elkarteen, taldeen eta elkarteen bidez delako, 233 00:19:59,200 --> 00:20:03,340 orain asko ezagutzen ez dudan esparru batean sartuko naiz, 234 00:20:03,340 --> 00:20:08,320 baina gizarteen eremuan, baina ez ditut ezagutzen elkarte 235 00:20:08,320 --> 00:20:12,310 gastronomikoak, arraun-klubak edo beste edozer. 236 00:20:14,891 --> 00:20:19,870 Gure ahotsa, gure interesak, gure eskaerak izan daitezkeenak, 237 00:20:19,870 --> 00:20:26,741 entzun daitezke. Beraz... Bai, diskurtso 238 00:20:26,740 --> 00:20:31,600 bat eraiki behar dugu, zer den eta zer den kontuan hartuta; izan 239 00:20:31,600 --> 00:20:37,450 ere, ekintza komunitarioa lantzen ari gara, eta nik uste dut gero 240 00:20:37,450 --> 00:20:43,570 eta jende gehiago ari dela defendatzen, eta horrek zerikusia du erantzun 241 00:20:43,570 --> 00:20:49,241 kolektiboak aurkitzeko beharrarekin, banaka zein taldeka aurrera 242 00:20:49,240 --> 00:20:56,770 egiteko. Gaur egun, erronka horrek ideologia nagusiaren edo indibidualizazioaz 243 00:20:56,770 --> 00:21:01,420 eta banakako erantzunez, lehiatzeaz, ahalegintzeaz 244 00:21:01,420 --> 00:21:05,680 eta bakoitzak bere porrotaren erantzukizuna bere gain hartzeaz 245 00:21:05,680 --> 00:21:10,060 hitz egiten diguten diskurtso menderatzaile askoren aurkakoa 246 00:21:10,060 --> 00:21:15,010 dirudi. Hor aipatzea gustatzen zait. Eta ziur aski Hauen aretoan edo 247 00:21:15,520 --> 00:21:18,520 beste batzuetan horretaz hitz egiteko aukera izan 248 00:21:18,520 --> 00:21:21,790 dugun pantailetan zaudeten pertsona batzuekin ez zenuten entzungo. 249 00:21:22,510 --> 00:21:30,730 Gustatzen zait Guillermo Rendueles aipatzea, psikiatra ospetsua, Espainiako 250 00:21:30,790 --> 00:21:35,080 psikiatria zaharraren gurasoetako bat ezaguna dela esaten duena, psikiatriako 251 00:21:35,110 --> 00:21:42,220 kontsultetan bezala, gero eta jende gehiago etortzen dela pilularen bila, 252 00:21:43,330 --> 00:21:47,470 ez antidepresiboaren, antsiolitikoaren, euforizatzailearen 253 00:21:47,470 --> 00:21:53,110 bila, gizartearen erritmoari jarraitu ahal izateko. Eta kasu batzuetan bezala hitz 254 00:21:53,110 --> 00:21:57,941 egiten du, bere pazienteren batekin. Ba zertara datorren, estres handia daukat, 255 00:21:57,940 --> 00:22:03,160 antsietate handia. Ez zen denera iritsi. Gauez ez dut lorik egiten. Emadazu pilula 256 00:22:03,160 --> 00:22:08,170 bat. Eta Renduelesek esaten zien bezala, ez duzu pilularik behar, 257 00:22:08,170 --> 00:22:11,980 sindikatu batek behar duzuna, zuk behar duzuna elkarte bat da, zuk behar 258 00:22:11,980 --> 00:22:14,981 duzuna MIR hau. Psikiatrak honi berari, Guillermo Renduelesek galdetu zion 259 00:22:14,980 --> 00:22:22,060 ea psikiatria sendatzen zuen eta berak esaten zuen, ez sendatu, sendatu, zaila. Nik ezagutu 260 00:22:22,060 --> 00:22:26,980 dudan arazte ideia gehien hurbiltzen duen sendatze edo terapia ideiara 261 00:22:26,980 --> 00:22:31,600 gehien hurbiltzen dena alkoholiko anonimoak dira. Hau da, guztion 262 00:22:31,600 --> 00:22:36,100 artean arazo bat partekatzea da, hau da, kolektiboki eraikitzea 263 00:22:36,100 --> 00:22:41,260 eta erantzunean oinarritzea. Beraz, esaten digun gizarte baten aurrean. 264 00:22:43,660 --> 00:22:49,300 Zu zeu eta zure pilulak. Bada, bada erantzun bat: ni neu eta nire auzoak 265 00:22:49,300 --> 00:22:54,640 naiz, ni neu eta nire herrikideak, ni neu eta berarekin bizi den jendea. 266 00:22:56,590 --> 00:23:03,640 Badira bi elementu azkartu behar dut denbora adosteko eta denbora gehiegi 267 00:23:03,670 --> 00:23:08,320 ez jateko delako, denbora bat ere ez ondoren datorrena. Bi elementu daude horri 268 00:23:08,560 --> 00:23:12,461 buruz hitz egiten dugunean, testuinguru batean, esan dezagun politika publikoari 269 00:23:13,600 --> 00:23:17,140 buruz, beti agertzen diren bi galdera daude, eta horietako bakoitzari bi minutu 270 00:23:17,141 --> 00:23:19,090 eskaini nahi nizkioke, denboran amaitzeko. 271 00:23:20,141 --> 00:23:23,860 Bat. Galdera batek zerikusi ona du, baina, orduan, ekintza komunitarioaren 272 00:23:23,860 --> 00:23:27,130 kontu honek, non kokatzen dugun ez. 273 00:23:28,631 --> 00:23:30,760 Badaki parte-hartzearen esparruan. 274 00:23:32,350 --> 00:23:37,691 Parte-hartze hori ekintza komunitarioaz eta parte-hartze komunitarioaz 275 00:23:37,690 --> 00:23:41,560 hitz egiteko parte-hartze bera da. Gauza bera da aurrekontu parte-hartzaileen 276 00:23:42,070 --> 00:23:46,240 kontseilu batean parte hartzeari buruz hitz egitea, erreferendumari buruz 277 00:23:46,240 --> 00:23:51,310 hitz egitea. Parte hartzekoak gara interpelatuak edo parte hartzekoak 278 00:23:51,310 --> 00:23:57,220 gara, diskurtso honengatik eta kontakizun honengatik interpelatuak. 279 00:23:59,320 --> 00:24:02,920 Nire erantzuna ere bada. Baina ez bakarrik. 280 00:24:04,450 --> 00:24:08,560 Erantzun kolektibo hori. Esparru askotatik eta hurrengoetatik antolatzen 281 00:24:08,560 --> 00:24:09,250 ari da. 282 00:24:10,360 --> 00:24:14,380 Hurrengo saioan horretan sakontzeko aukera izango dugu. Denentzat. 283 00:24:14,381 --> 00:24:19,150 Gizarte-zerbitzu komunitarioen, hezkuntza komunitarioaren eta 284 00:24:19,150 --> 00:24:25,120 osasun komunitarioaren kontzeptua ezaguna da. Beraz, kontua ez 285 00:24:26,470 --> 00:24:31,360 da denok lan egitea, esan dezagun gure erara, eta erakundearen 286 00:24:31,360 --> 00:24:36,341 barruan norbait egotea komunitatearen parte-hartzeaz 287 00:24:36,340 --> 00:24:40,630 arduratzen dena. Honetan sakontzeko aukera izango dugu. Berariazko 288 00:24:42,760 --> 00:24:47,350 enkarguak daude, baina zeharkako begirada ere behar da. Izan 289 00:24:47,350 --> 00:24:51,370 ere, ekintza komunitarioaz ikuspegi gisa hitz egiten dugu, genero-ikuspegiaz 290 00:24:51,370 --> 00:24:54,520 hitz egiten den bezala, ikuspegi komunitarioaren ondoren, kulturarteko 291 00:24:54,520 --> 00:24:57,880 ikuspegiaz, hau da, nola eraikitzen dugun erantzun kolektiboa 292 00:24:57,881 --> 00:25:03,761 eremu desberdinetatik eta erronka desberdinen aurrean, ez. Gaur egun, 293 00:25:03,760 --> 00:25:07,330 udal eta aldundi asko estrategiak eraikitzen ari dira bakardadearen 294 00:25:07,690 --> 00:25:13,480 arazo larri-larriaren aurrean, mendekotasun-egoeren aurrean, 295 00:25:13,480 --> 00:25:18,401 ingurumen-erronken aurrean, hezkuntza-inklusioaren erronken 296 00:25:18,400 --> 00:25:23,320 aurrean edo tokiko garapenaren erronken aurrean. Politika publiko 297 00:25:23,320 --> 00:25:26,740 horietan ikuspegi komunitarioa txertatzeak bakardadeari erantzun kolektiboa 298 00:25:26,740 --> 00:25:29,860 nola ematen diogun ikusi behar du. Nola ematen diogun erantzun 299 00:25:29,860 --> 00:25:34,840 kolektiboa mendetasunari. Utzi adibide bat jartzen. Bartzelonako 300 00:25:34,870 --> 00:25:39,070 Udalean egindako bilera tekniko batean, Gizarte 301 00:25:39,070 --> 00:25:46,930 Berrikuntzako arduradunak esan zigun guri erantzun behar 302 00:25:46,960 --> 00:25:52,060 geniela bakardade, bakardade indepe, bakardade eta isolamendu 303 00:25:52,060 --> 00:25:57,160 eta mendekotasun eskaerei erantzuteko. Izan ere, eskariaren 304 00:25:57,160 --> 00:26:01,210 zain gaude. Gure aurrekontua 17z biderkatu 305 00:26:01,210 --> 00:26:07,060 beharko genuke. Eta, orain, horretara bideratutako aurrekontua 306 00:26:07,060 --> 00:26:10,630 Udalean dagoen bigarren kontraturik garrantzitsuena da. Garbiketaren 307 00:26:10,631 --> 00:26:11,141 ondoren. 308 00:26:12,550 --> 00:26:15,970 Batzuek uste dute Bartzelonako Udalak hamar aldiz biderkatu 309 00:26:15,970 --> 00:26:18,640 ahal izango duela Bartzelonako Udalarekin, 310 00:26:18,641 --> 00:26:23,440 nire edozein erakunderekin, Jaurlaritzarekin, siglekin 311 00:26:23,440 --> 00:26:27,850 eta abarrekin. Badago norbait pentsa dezakeena aurrekontu publikoa 312 00:26:27,850 --> 00:26:32,890 17 handirekin biderkatu daitekeela. Orduan begiratzen digu Berrikuntzako 313 00:26:32,891 --> 00:26:36,850 zuzendariak guri eta guri esaten zaigu eta komunitateko 314 00:26:36,850 --> 00:26:41,050 jendea. Lana dugu. Sareak aktibatu behar ditugu, elkartasuna aktibatu 315 00:26:41,050 --> 00:26:43,810 behar dugu, konpromisoa eraman behar dugu, boluntarioak aktibatu 316 00:26:43,810 --> 00:26:48,670 behar ditugu. Bada, erronka hau bezala, beste asko. Beraz, ez gara parte 317 00:26:48,670 --> 00:26:51,580 hartzeko tekniketako teknikariez bakarrik ari, nahiz 318 00:26:51,580 --> 00:26:55,930 eta hor zerikusia duten gehiegizko karguak, berariazko enkarguak 319 00:26:55,930 --> 00:26:57,670 daudela ikus dezakegun. 320 00:27:00,340 --> 00:27:04,660 Hurrengo saioan eta amaitzeko, denborarekin oso zorrotza izateko 321 00:27:04,660 --> 00:27:06,100 eskatu didatelako. 322 00:27:07,540 --> 00:27:09,790 Hurrengoan, hurrengo mintegian. 323 00:27:11,080 --> 00:27:16,751 Ikuspegi horri buruz hitz egin nahi genuke, eta Clint Bertan-ek ere azpimarratzen 324 00:27:16,750 --> 00:27:18,730 duen arlo publikoaren bultzada hori dago. 325 00:27:20,620 --> 00:27:23,770 Ekintza komunitarioa bultzatzea, Ekintza komunitarioa jendeak eraikitzen 326 00:27:23,770 --> 00:27:31,420 du. Baina gizarte guztiek, kapital soziala eraikitzeko gaitasun 327 00:27:31,420 --> 00:27:35,530 hori dutela edo eraikitzen dutela erakusten duten hiri guztietan, 328 00:27:35,530 --> 00:27:42,041 ni publikoa deritzon lidergoa dago atzean, hau da, politika 329 00:27:42,040 --> 00:27:47,920 publikoari interpelazioa errazten eta bultzatzen dion azpiegitura 330 00:27:47,920 --> 00:27:52,780 eraikitzen duen lidergo instituzionala. Horixe da, hain 331 00:27:53,500 --> 00:27:59,470 zuzen ere, hurrengo mintegian zuekin partekatzen 332 00:27:59,470 --> 00:28:04,361 dudana. Uste dut garaiz nagoela. Notak ditut, nola ez 333 00:28:04,840 --> 00:28:07,870 dakit, Sentitzen dut gauza asko utzi ditudala tintontzian, baina 334 00:28:07,870 --> 00:28:13,540 aukera gehiago izango dugu zuen galdera txandan edo hurrengoetan 335 00:28:13,540 --> 00:28:14,620 edo antzekoetan.