1 00:00:03,040 --> 00:00:07,180 Sartuko gara esperientzien aurkezpenetara. Lehenengo esperientzia 2 00:00:07,180 --> 00:00:14,440 Erlauntza izango da eta Aitziber Etxezaharretak kontatuko digu ba pixka 3 00:00:14,440 --> 00:00:19,480 bat zer egin duten, Da nondik abiatzen den proiektua eta pixka bat beraien 4 00:00:19,480 --> 00:00:20,080 zertarakoa. 5 00:00:31,030 --> 00:00:31,450 Kaixo, 6 00:00:33,220 --> 00:00:35,410 egun on eta eskerrik asko. 7 00:00:36,460 --> 00:00:41,710 Hasi aurretik aipatu nahi nuke aurretik erreferentzia egin zaion traineruaren 8 00:00:41,710 --> 00:00:46,600 irudi hori oso ondo datorkigula. Guri ere ez. Osasuna sustatzeko Donostiako 9 00:00:46,600 --> 00:00:50,830 Udaleko Osasuna sustatzeko teknikari bezala aurkezten baldin badut ere, 10 00:00:51,521 --> 00:00:56,050 Sorkunde nire lankidea eta biok pixka bat koordinatu eta hariari tira egiten 11 00:00:56,050 --> 00:01:01,360 diogun ekimena da, baina jende askoren inplikazioa eta lanari esker dago 12 00:01:01,360 --> 00:01:02,470 martxan ekimen hau. 13 00:01:04,570 --> 00:01:09,850 Bueno erlauntza pixka bat da komunitatean konfiantzazko harremanak 14 00:01:09,850 --> 00:01:11,440 sortzeko ekimen bat. 15 00:01:15,041 --> 00:01:20,290 Komunitatean. Kasu honetan auzo bati buruz ari gara, komunitatea esaten 16 00:01:20,291 --> 00:01:26,140 dugunean eta da hiritarrekin zuzenean harremanetan dauden profesional 17 00:01:26,590 --> 00:01:31,900 desberdinen arteko konfiantzazko harremanak sustatzeko bilgune edo 18 00:01:31,931 --> 00:01:37,780 elkargune bat izan nahi du. Hor parte hartzen dugun profesional bakoitzak. 19 00:01:38,350 --> 00:01:43,180 Gure helburu batzuk ditugu gure lanarekin lotuak, baina bai da denok 20 00:01:43,240 --> 00:01:53,170 konpartitzen dugun helburu bat, biltzen gaituena. Eta helburu hori da auzotarren 21 00:01:53,170 --> 00:02:01,030 bizi kalitatea hobetu, mantendu edo sustatzeko helburua. Horrekin bat egiten 22 00:02:01,030 --> 00:02:03,520 dugu profesional guztiok. 23 00:02:08,230 --> 00:02:14,110 Profesional desberdinak elkartzen garela esan dut, Egia da hasierako egitura 24 00:02:14,111 --> 00:02:18,730 horretan gutxi gorabehera auzo guztietan eragile berdintsuak egoten saiatzen 25 00:02:18,730 --> 00:02:26,260 garela. Hor agertzen dira denak ez ditut zerrendatuko. Denbora aurrezteko. Baina 26 00:02:26,320 --> 00:02:27,310 era berean, 27 00:02:28,480 --> 00:02:34,360 oso malgua eta irekia da espazioa. Auzo bakoitzaren ezaugarrien eta 28 00:02:34,361 --> 00:02:39,820 bereizgarrien arabera, agente desberdinak gehitzen eta batzuk sartu, 29 00:02:39,820 --> 00:02:46,030 beste batzuk atera egiten dira. Egoeraren arabera, agente hauek aurretik 30 00:02:46,030 --> 00:02:51,910 eman didan harreman sareetan daudelako ia edo ekintza komunitarioaren bat 31 00:02:51,910 --> 00:02:56,470 gauzatzen ari direlako auzo horretan txertatzen dira bilera hauetara. 32 00:03:00,280 --> 00:03:06,370 Egia da bueno antolakuntza sistematiko bat daukagula eta bi hilabetero 33 00:03:06,430 --> 00:03:12,040 elkartzen gara, bi orduko iraupena dauzkan bilerak egiten ditugu eta 34 00:03:12,040 --> 00:03:17,500 saiatzen gara auzoko leku edo espazio desberdinetan egiten, auzoko baliabide 35 00:03:17,500 --> 00:03:21,430 horiek ere ezagutzen joan ahal izateko. 36 00:03:22,900 --> 00:03:29,380 Gai ordena bat ere aurrez ezarritako hau izaten dugu eta beti izaten da berdina. 37 00:03:29,890 --> 00:03:34,630 Pixka bat gure artean komentatzen ditugu taldekideen artean izan ditugun 38 00:03:34,630 --> 00:03:41,200 harremanak, hurrengo bi hilabeteetarako dauzkagun asmo edo planen berri ematen 39 00:03:41,200 --> 00:03:46,330 diegu eta bueno ba aukera baldin badago ba elkarlanerako bideak esploratzen dira 40 00:03:46,330 --> 00:03:49,240 Ekintza horiek abian jartzeko. 41 00:03:50,560 --> 00:04:01,180 Ekimena 2018an hasi zen martxan Donostian eta gaur egun zazpi auzoetan 42 00:04:01,330 --> 00:04:01,990 gaude. 43 00:04:03,640 --> 00:04:09,580 Aurten zortzigarren bat martxan jarri nahi dugu, baina bueno ba harremanak eta 44 00:04:10,120 --> 00:04:14,620 sare horiek ba bueno mimo pixka bat eskatzen dute eta poliki-poliki goazen, 45 00:04:14,680 --> 00:04:16,870 ekimen bat da bere hedapenean. 46 00:04:20,530 --> 00:04:26,500 Me he. Ekimena bera pixka bat baloratzeko tresna bat ere badaukagu. 47 00:04:27,610 --> 00:04:31,600 Dimentsio desberdinak eta gauza desberdinak baloratzen ditugu. Saiatzen 48 00:04:31,600 --> 00:04:36,910 garena da ebaluazio hori gutxienez urtean behin, bilera horietako batean 49 00:04:37,420 --> 00:04:42,640 taldekide guztien artean hausnartzen ba bueno egindako ibilbidea nolakoa izan 50 00:04:42,640 --> 00:04:47,680 den, ze gauza on egin ditugun, zer daukagun hobetzeko eta bakoitzaren 51 00:04:47,680 --> 00:04:50,200 hausnarketa hori mahai gainean jartzen. 52 00:04:54,370 --> 00:05:01,030 Muere pixka bat. Zergatik sortzen zen ekimen hau. Bueno egia da auzoetan 53 00:05:01,090 --> 00:05:05,530 eragileen arteko harremanak ez direla hutsetik hasi, Batzuk lehendik 54 00:05:05,530 --> 00:05:10,780 bazetozela eta helburua zen pixka bat harreman horiek indartzea eta ahal 55 00:05:10,780 --> 00:05:17,380 baldin bazen berria gehitzea sare hori indartzeko eta eragile horien artean 56 00:05:17,380 --> 00:05:20,620 konfiantzazko harreman bat sortu ahal izatea. 57 00:05:23,230 --> 00:05:30,040 Konturatu zen ba bueno eragile horien arteko elkar ezagutza batzuetan ez zela 58 00:05:30,070 --> 00:05:37,540 nahikoa, askotan ez genekiela albokoaren berri eta hori, ezagutza ezezagutza hori 59 00:05:37,540 --> 00:05:38,950 murriztu nahi genuen. 60 00:05:41,411 --> 00:05:46,690 Zerbitzuetara datozen pertsona horiek nolabait artatu, zaindu eta 61 00:05:46,750 --> 00:05:51,460 orientatzeko. Inguruan gertatzen zenaren berri edukitzea garrantzitsua zela 62 00:05:51,460 --> 00:05:59,320 iruditzen zitzaigulako. Eta gero tokian kasu honetan auzoan dauden erronka 63 00:05:59,380 --> 00:06:03,910 horiei, bueno askotan erronkak konplexuak izaten dira, baina erantzuna 64 00:06:03,911 --> 00:06:09,820 ere modu integral batean emateko aukera eskaintzen duelako elkar ezagutza 65 00:06:09,820 --> 00:06:10,300 horrek. 66 00:06:15,040 --> 00:06:22,271 Eta zertarako. Ba bueno egia da horrelako ekimenetan harremanak zenbat 67 00:06:22,270 --> 00:06:27,160 eta partaide gehiagoren artean izan, esponentzialki hazi egiten didala. Eta 68 00:06:27,161 --> 00:06:32,501 irudikatu dezakegu sare bat non auzotarrak edo sostenga ditzakegun. 69 00:06:33,580 --> 00:06:39,100 Eta sare hori zenbat eta helduago ari zen, hau da, zenbat eta jende gehiagoren 70 00:06:39,100 --> 00:06:43,990 arteko harremana izan eta inguruan gertatzen denaren ezagutza handiagoa 71 00:06:43,990 --> 00:06:44,560 izan. 72 00:06:45,580 --> 00:06:51,340 Jasangarriagoa edo sostengarriagoa izango da sare hori eta eskaintzen dugun 73 00:06:51,340 --> 00:06:58,390 zerbitzua eta zaintza hori egokiagoa izango da eta era berean, 74 00:06:59,471 --> 00:07:04,541 auzoan edo komunitate horretan dauden erronkei emango zaien erantzuna 75 00:07:04,540 --> 00:07:09,400 partekatuagoa, jasangarriagoa eta gertuagokoa izango da. 76 00:07:12,160 --> 00:07:17,440 Eta bueno aipatu nahi nituzke udal-mailan nere bi erronka baditugula 77 00:07:17,440 --> 00:07:19,480 honekin. Alde batetik, 78 00:07:20,530 --> 00:07:26,320 udalean bertan ikuspegi komunitarioa daukaten ekimen desberdinak beraien 79 00:07:26,320 --> 00:07:32,420 artean nola uztartu eta nola articula ditzakegun. Batetik, eta bestetik, 80 00:07:33,640 --> 00:07:39,070 ekintza hauek ekimen publikotik edo zerbitzu publikoetatik etorri arren, 81 00:07:39,550 --> 00:07:45,790 herri ekimenetatik edo komunitatetik bertatik sortutako ekimen komunitario 82 00:07:45,790 --> 00:07:50,260 horiek nola uztartu eta nola artikulatu ditzakegun. 83 00:07:52,240 --> 00:07:56,590 Eta horixe labur-labur eta azkar-azkar. 84 00:07:57,730 --> 00:08:02,620 Ez dakit ulertu duzuen edo, baina bueno geroko degu aukera argibideren bat 85 00:08:02,620 --> 00:08:05,980 gehiago nahi baduzue eskaintzeko. Eskerrik asko. 86 00:08:12,160 --> 00:08:16,780 Eskerrik asko Aitziber. Bai, Gero-k galderetako tartea egongo da, orduan 87 00:08:16,960 --> 00:08:21,640 norbaitek zerbait gehiago zehatzago jakin nahi ezkero izango dugu tartetxo 88 00:08:21,640 --> 00:08:21,850 bat. 89 00:08:23,080 --> 00:08:27,550 Orain Josean Castaño haren txanda da. Aldundiko haur nerabe eta gazteen 90 00:08:27,550 --> 00:08:32,860 sustapenerako atalburua da eta ekintza komunitarioa nerabeen zerbitzuetan 91 00:08:33,130 --> 00:08:35,200 egitasmoa aurkeztuko dugu. 92 00:08:38,080 --> 00:08:43,601 Egun on. Ni ere saiatuko naiz korrika eta presaka ba pixka bat aurkezten. 93 00:08:44,620 --> 00:08:49,870 Baina gehienok guk gutxi gorabehera ezagutuko duzue nik aurkeztuko dudana 94 00:08:49,900 --> 00:08:57,010 gutxienez. Gainetik. Eta lehenengoa igual hasi beharko gara Gazte Chung 95 00:08:57,040 --> 00:08:57,670 modukoak. 96 00:09:06,191 --> 00:09:11,170 Bai gaztematika, gaztematika. Azkenean sari bat da. Sare bat. Non gaude. Alde 97 00:09:11,170 --> 00:09:17,290 batetik Foru Aldundia eta udalen udaletako e sustapen, haur nerabe eta 98 00:09:17,290 --> 00:09:22,540 gazteen sustapen sustapenak. Hau garrantzitsua, oso garrantzitsua da, 99 00:09:22,540 --> 00:09:30,790 zeren nik aipatuko ditudan elementuak ez diela Foru Aldundikoak, baizik eta sare 100 00:09:30,790 --> 00:09:36,220 honetakoa Eta bereziki zerbitzuei buruz hitzegingo dugunean ez gara Foru 101 00:09:36,220 --> 00:09:42,250 Aldundikoak, baizik eta udalekuak Udalarenak dira. Orduan, ekimen hau 102 00:09:42,340 --> 00:09:48,850 ekimen hau egitea elkarrekin eh Foru Aldundia alde batetik eta bestetik 103 00:09:48,850 --> 00:09:55,340 udalek. Guretzako oso garrantzitsua da eta nik uste dut día suposatzen dela ba 104 00:09:55,390 --> 00:10:04,361 bueno eh sare sare lan bat, non erakunde desberdinak elkartzen gara zerbait 105 00:10:04,360 --> 00:10:09,370 amankomunean egiteko eta zerbait amankomun hori egiteko Día, Beste gauzen 106 00:10:09,370 --> 00:10:16,300 artean, sarea bera sortu, montatu, elikatu eta mantendu. Zertarako. 107 00:10:16,360 --> 00:10:20,890 Elkarren babesa emateko e arloa hobeto ezagutzeko, Zer. Non askotan ere 108 00:10:21,220 --> 00:10:28,420 elkarrekin egin beharko dugu gure gure arloaren garapena eta bestetik ere 109 00:10:28,480 --> 00:10:33,340 saiatzeko partekatzeko eta baliabideak aprobetxatzeko. Hau da Foru Aldundiak 110 00:10:33,340 --> 00:10:38,050 egiten duena udalek ez egiteko eta alrevés, azkenean bakoitzak badauka bere 111 00:10:38,050 --> 00:10:44,621 ardura eta eginkizunak eta ez gaude denok dena egiten. Hori da. Pixka bat 112 00:10:44,650 --> 00:10:51,640 besteon artean daukagu filosofia horretarako eta argazki itsu bat izateko 113 00:10:51,670 --> 00:10:56,770 ba Gipuzkoa mailan badaukagu sarean bertan. 75 udal. 114 00:10:58,180 --> 00:11:09,250 Horretan ere bagaude 60 teknikari, 12 dinamizatzaile, e 226 hezitzaile eta 115 00:11:09,250 --> 00:11:13,750 gutxi gorabehera Gipuzkoan badaude momentu honetan 103 ekipamendua. 116 00:11:14,290 --> 00:11:21,460 Ekipamendu horiek azkenean ez du parte hartzen dute haurrentzako zerbitzuaren 117 00:11:22,150 --> 00:11:27,160 parte badia edo nerabeentzako zerbitzuaren parte edo PSC eta gosez Eta 118 00:11:27,160 --> 00:11:33,790 deitzen duguna da zeren gure arreta gure gure haur nerabe eta gazteentzako, 119 00:11:33,790 --> 00:11:38,891 teorikoki adinaren arabera ematen diegu zerbitzu hauen bitartez. Baina badakigu 120 00:11:38,890 --> 00:11:44,260 Gipuzkoan ere lehen aipatu den moduan badaude herri asko ezin dutela hiru 121 00:11:44,260 --> 00:11:49,090 zerbitzu desberdinak mantendu herri batean. Orduan ere horretarako sortu 122 00:11:49,090 --> 00:11:55,331 genuen beste zerbitzu bat, bereziki ba ba bueno ba erdiko publukoa 123 00:11:55,340 --> 00:12:02,590 populazioetan etarako e non zerbitzu hori pezeta atenditzen du bai haurrak, 124 00:12:02,770 --> 00:12:04,330 nerabeak eta gazteak. 125 00:12:05,590 --> 00:12:12,430 Eta izena bera badauka zerikusia ba gaurko hori ekartzen diguna, ez. 126 00:12:12,430 --> 00:12:17,740 Azkenean Psoez eta esan nahi du parte hartzeko sustatzeko zerbitzua, zeren 127 00:12:17,800 --> 00:12:23,500 hori baita guretzako lanek lan egiteko erabat eta bereziki ere gero ikusiko 128 00:12:23,500 --> 00:12:25,180 dugun moduan ba helburua. 129 00:12:29,200 --> 00:12:34,990 Hemen jada materia beste ba pixka bat zertarako, Zertarako haur nerabeen 130 00:12:35,170 --> 00:12:39,820 parte-hartzea gaztematikan Azkenean lehen aipatu dudan moduan, guretzako 131 00:12:40,030 --> 00:12:42,190 oinarrizko elementu bat da partaidetza. 132 00:12:43,630 --> 00:12:52,510 Lehenengoa uste dugu haur eta nerabeen bizitza ardura publikoa ere bada. Hau 133 00:12:52,510 --> 00:12:55,450 da, erakundeek badaukate zer egiteko 134 00:12:59,050 --> 00:13:05,950 herritar hauekin eta herritar aoe hauentzako. Orduan ea modu horretan 135 00:13:05,950 --> 00:13:13,390 pentsatzen ba badaukagu edo erakundeek badaukate esku-hartzea esku-hartze baten 136 00:13:13,450 --> 00:13:19,420 xedeak eta xede hori da haurtzaroaz, nerabezaroaz disfrutatzen, disfrutatzea 137 00:13:19,420 --> 00:13:26,140 eta protagonismo eta protagonista izatea eta horrela pixkanaka ahalduntze prozesu 138 00:13:26,140 --> 00:13:27,790 baten aurrean eginez. 139 00:13:29,500 --> 00:13:35,110 Lehen aipatu dudan moduan, helburu horiek lortzeko tresna nagusiak 140 00:13:35,110 --> 00:13:39,761 toki-mailako zerbitzuak dira Eta lehen aipatu ditudanak haurrentzako zerbitzua, 141 00:13:39,821 --> 00:13:43,570 nerabeentzako zerbitzuak eta gazteentzako zerbitzuak, egia esan 142 00:13:43,600 --> 00:13:48,880 gazteentzako zerbitzuak oso oso oso gutxi garatua dauzkagun eta oraindik ez 143 00:13:48,880 --> 00:13:56,260 daukagu eredu finko bat horretara iristeko. Nahiz eta badaude ekintza 144 00:13:56,260 --> 00:14:01,090 batzuk bai egiten ditugu kolektibo edo adin horietarako. 145 00:14:03,071 --> 00:14:10,030 Eta zerbitzuen gure sustapen zerbitzuen oinarrian dago partaide parte hartzea. 146 00:14:11,680 --> 00:14:16,390 Eta zerbitzuek parte hartzen modu iraunkor eta jarrai eta jarraian landu 147 00:14:16,420 --> 00:14:21,130 landu behar dute, ez hasieran, eta horretan askotan esaten dugu, guk 148 00:14:21,130 --> 00:14:27,420 continuó batean lan egiten dugu. Horrekin saiatuko, saiatzen ari gara lan 149 00:14:27,430 --> 00:14:33,520 egiten eta beraiekin hazten jarraitzeko ere nerabeekin eta hurrengo pausoa 150 00:14:33,520 --> 00:14:39,310 lortzen baldin badugu ere aia gazteekin ba gauza bera egitea eta modu horretan 151 00:14:39,700 --> 00:14:48,220 ba gure iter gure esku hartzea adin guztietara iristea e. 152 00:14:50,710 --> 00:14:55,930 Partaidetza horren dimentsioak alde batetik norberako autonomia sustatzen, 153 00:14:56,860 --> 00:15:01,870 bigarrena taldearen dimentsioa aktiboa sustatze eta hirugarrenean 154 00:15:02,200 --> 00:15:07,480 komunitatearen aldaketaprozesuetan inplikatzeko gaitasuna izatea. Hau da, 155 00:15:07,540 --> 00:15:13,990 gure zerbitzuak toki-mailan daude, zeren zergatik daude toki-mailan, zeren uste 156 00:15:13,990 --> 00:15:19,750 dugu ere udalak eta bereziki udal herrian bertan igual bat baino gehiago 157 00:15:19,750 --> 00:15:29,560 izan daitezke edo egon daitezke e zerbitzuak baino kasu kasu honetan 158 00:15:32,350 --> 00:15:39,100 azpiegitura e atenditzeko zeren uste dugu kokatuak egon beharko dien ba bere 159 00:15:39,160 --> 00:15:47,230 bere auzoan eta auzo lana egin beharko duten eta oso inplikatuak egon beharko 160 00:15:47,260 --> 00:15:53,020 dira, bai bere komunitatean eta modu batean edo bestean zerbitzua ematea ere 161 00:15:53,590 --> 00:16:01,330 komunitate horretara eta komunitatea komunitatea sortzeko e 162 00:16:05,200 --> 00:16:10,180 eta lanketa uste dugu progresiboa izan beharko izan beharko dela. 163 00:16:12,610 --> 00:16:18,310 Alde batetik haur eta nerabeen parte hartzea zerbitzu eremu eremu guztietara 164 00:16:18,370 --> 00:16:28,180 zabaldu, zeren gure asmoa edo gure bai gure asmoa da azkenean zerbitzu horietan 165 00:16:28,180 --> 00:16:33,040 parte hartzen dituztenak ba zerbitzu horien garapenean ere parte-hart 166 00:16:33,520 --> 00:16:38,860 garapenean eta zerbitzu horien dinamika parte hartu beharko dute. Haurrak eta 167 00:16:38,860 --> 00:16:43,480 nerabeak parte hartu beharko duten ere zerbitzu horren planifikazioan zidan 168 00:16:43,480 --> 00:16:51,250 zerbitzu horren ebaluazioan eta bereziki eh ba beraiek ere eman beharko duten 169 00:16:51,250 --> 00:16:53,530 bere iritzia zerbitzu horri buruz. 170 00:16:55,660 --> 00:16:56,500 Beste aldetik, 171 00:16:57,580 --> 00:17:03,010 arlo komunitarioaren garapen pro modu progresiboan ez. Alde batetik, 172 00:17:03,490 --> 00:17:09,880 komunitatearen partaide partaidea, partaide partaidea izatea, kidetasuna. 173 00:17:10,210 --> 00:17:16,150 Hau da, gu saiatuko gara zerbitzu horietan parte hartzen duten haurrak, 174 00:17:16,150 --> 00:17:23,530 nerabeak ba komunitate horren kide sentitzea eta kideok hori pudo 175 00:17:23,530 --> 00:17:25,540 komunitate horren kidea izan. 176 00:17:26,860 --> 00:17:32,260 Bigarren pauso batean saiatuko gara komunitate komunitate horren parte 177 00:17:32,500 --> 00:17:37,510 hartzea, ez bakarrik kide sentitzea, baizik eta modu batean edo beste 178 00:17:37,510 --> 00:17:45,910 inplikazio batekin ba ba parte hartzeko prozesu batzuetan ba parte hartu ez. Eta 179 00:17:45,970 --> 00:17:50,650 hirugarren fase batean lortuko bagenu ba gure asmoa izango litzateke bazkide 180 00:17:50,650 --> 00:17:55,690 horiek haur nerabe gazte horiek azkenean komunitate komunitate horren 181 00:17:55,690 --> 00:18:02,560 dinamizatzaileak izatea. Orduan ikusi daiteke teorikoki badaukagu progresiboki 182 00:18:03,160 --> 00:18:07,900 markatuak helburu batzuk, beste historia dela, errealitatea gogorra da eta 183 00:18:07,900 --> 00:18:14,440 askotan eta bueno baina azkenean bai adn zerbitzu gehiena DNA baitago markatuta 184 00:18:14,440 --> 00:18:21,640 Parte-hartzea eta modu batean edo bestean nola izan daitezke ba ibilbide, 185 00:18:21,641 --> 00:18:24,040 ibilbide, ibilbide hori, 186 00:18:27,430 --> 00:18:32,830 e bi komentarioak. Alde batetik gaztematika sare bezala. 187 00:18:34,300 --> 00:18:39,250 Teoria bezala teorikoki gutxienez partaidetzazko gobernantzan oinarritzen 188 00:18:39,250 --> 00:18:42,431 da. Hau da, lehen aipatu dudan modu moduan, 189 00:18:43,870 --> 00:18:54,580 Foru Aldundia eta udalak plano berean elkartzen dira eta el crl elkar elkarte 190 00:18:54,580 --> 00:18:59,590 horretatik planteatzen ditu erronka batzuk eta markatzen ditu ibilbide 191 00:18:59,590 --> 00:19:01,990 batzuk jarraitzeko eta aurrera egiteko. 192 00:19:03,310 --> 00:19:10,180 Eta zerbitzuak. Zerbitzuak badauzkate ba elementu batzuk sustatzeko eta besteok 193 00:19:10,360 --> 00:19:18,880 besteak besteak beste beste sareak sustatzea, sareak eratzea, sarearen 194 00:19:18,881 --> 00:19:26,350 parte izatea eta sarea bermatzea. Horiek badauzkagu ere ba elementu elementu b 195 00:19:26,410 --> 00:19:33,520 elementu bezala ba zerbitzu zerbitzuen beharre beharren beharren bezala, 196 00:19:34,870 --> 00:19:35,380 e. 197 00:19:38,080 --> 00:19:45,940 Azkenean ba laburbildu nahi genuen ba diapositiba honetan oria agertzen den 198 00:19:45,940 --> 00:19:50,531 zatia gutxi gorabehera markatzen du nola izan beharko dien zerbitzua. 199 00:19:51,760 --> 00:19:58,330 Ezertan oinarrituta daude ardura publikoa haur eta nerabeen bizitzan 200 00:19:58,330 --> 00:20:04,870 eragitea, bizi-etapa propioak sustatzen. Ze sustapen-zerbitzuak zerbit 201 00:20:05,141 --> 00:20:13,630 sustapen-zerbitzuak izango diren bide eta behar sozialetara erantzun beharko 202 00:20:13,631 --> 00:20:21,700 dute. Eta beste ba azkenean horren guztiaren helburua da herritar aktiboak 203 00:20:21,730 --> 00:20:28,450 lortzeko eta herritar aktibo horiek lortzeko badauzkagu elementu batzuk. 204 00:20:28,780 --> 00:20:35,741 Horiek izan beharko dira bere bere bizitzaren protagonistak, lortu beharko 205 00:20:35,740 --> 00:20:40,780 duten ikasketan, bere ikasketak garapen pertsonala lortzeko, beti dimensión 206 00:20:40,780 --> 00:20:46,630 comunitaria baten bitartez. Eta parte hartu beharko dute zerbitzuaren diseinua 207 00:20:46,631 --> 00:20:55,090 eta bereziki bere iritzia ematen. Hau da, azkenean guretzako eta gaztematikan 208 00:20:55,090 --> 00:21:01,240 parte hartzea bihurtzen da alde batetik helburua eta bestetik balio eta bestetik 209 00:21:01,240 --> 00:21:07,661 tresna azkenean da tresna bat le haur nerabe eta gazteekin lan egiteko, baina 210 00:21:07,660 --> 00:21:15,600 azkenean ere lortu nahi duguna izan da ba hiritar aktibo horiek ez. Eta hori ba 211 00:21:16,000 --> 00:21:21,610 bueno ba ziur aski denok izango dituzue bazuen herritan dauden zerbitzuak, 212 00:21:21,610 --> 00:21:28,900 haurtxokoak, gaztelekuak, eta horrekin ziur aski ba ba ikusten duzue edo 213 00:21:29,740 --> 00:21:36,850 beraien eta zerbitzu hauen irudia badaukazue han barruan, ba egiten 214 00:21:37,090 --> 00:21:43,090 normalean lehenengo iritzia edo lehenengo ideia dela ba bueno dira leku 215 00:21:43,090 --> 00:21:48,910 batzuk non haur nerabe eta gazteak egiten dute ekintza. Hau da, beraiek 216 00:21:48,910 --> 00:21:54,430 hara joaten dira eta entretenituan gaude, egiten dituzte gauza batzuk eta 217 00:21:55,240 --> 00:22:04,030 eta horrekin batera ba bueno ba horrelako ideia bat askotan dauzkagu, 218 00:22:04,030 --> 00:22:09,430 baina azkenean atzean bai badago ideia hezitzaile bat, proiektu hezitzaile bat 219 00:22:09,430 --> 00:22:15,250 eta horrekin batera ere proiektu parte hartzea ere eta lehen aipatu dudan 220 00:22:15,250 --> 00:22:23,590 moduan parte-hartzea bihurtzen da helburu eta tresna. Eta modu 221 00:22:23,590 --> 00:22:29,230 desberdinetan ikusten dira zerbitzu hauek herrien arabera eta herrien 222 00:22:29,230 --> 00:22:38,380 dinamiken dinamika horren arabera. Hemen badaukagu kide batzuk, herri bat, kide 223 00:22:38,381 --> 00:22:45,070 batzuk herri desberdinetarako eta bereziki herri txikietan eta ertainetan. 224 00:22:45,370 --> 00:22:50,110 Horrelako zerbitzuak edo horrelako zerbitzuak egiten duten lan komunitarioa 225 00:22:51,310 --> 00:22:58,180 garrantzitsua da eta guztiz hein inserc datuak daude ba komunitate horren 226 00:22:58,300 --> 00:23:01,690 dinamiketan. Bueno, denboraren aldetik. 227 00:23:03,040 --> 00:23:05,620 Eskerrik asko. Eskerrik asko Jasan. 228 00:23:09,520 --> 00:23:13,420 Bueno Eta azkenengo esperientzia pantailaren beste aldetik daukagu 229 00:23:13,420 --> 00:23:14,500 Estitxu Mujika. 230 00:23:15,641 --> 00:23:20,020 Eta euskararen erabilera eta kulturartekotasuna Zaldibia Zaldibiako 231 00:23:20,020 --> 00:23:24,790 hezkuntza komunitatean aurkeztuko diegu. Beraz, zurea da hitza. Estitxu. 232 00:23:25,930 --> 00:23:30,550 Haien on. Bueno gu gero Alegiko saioan izango gara presentzialki eta gaur 233 00:23:30,650 --> 00:23:35,860 hemendik haber asmatzen genuen orduan partekatzen aurkezpena eta ni Eztitxu 234 00:23:35,860 --> 00:23:40,091 Mujika nahiz Bitartea Arteztuko nahiz Zaldibiako alkatea. Eta bueno lehen 235 00:23:40,090 --> 00:23:43,990 konparatu da pixkat traineruekin dagoen gu hemen barrukoak eta lehorreko gara 236 00:23:43,990 --> 00:23:48,790 eta nik esango dut ba bueno gurdi bati edo tiraka ari garela eta eta horren 237 00:23:48,790 --> 00:23:54,730 ordezkaritzan gaur aurkeztuko dudala hau, ez. Eta bueno ba aún aipatu duzuen 238 00:23:54,730 --> 00:24:02,680 bezala, lehen euskararen erabilera eta kultur artekotasuna proiektua garatzen 239 00:24:02,680 --> 00:24:05,470 ari gara. Zaldibiko hezkuntza-komunitatean baitan. 240 00:24:06,790 --> 00:24:07,900 Ikusten duzue, ezta, 241 00:24:11,290 --> 00:24:15,850 norbait. Bale. Bai. Ba bueno pixka bat ere aurkezpena ere pixka bat 242 00:24:15,850 --> 00:24:17,350 egituratzeko dugu. 243 00:24:19,030 --> 00:24:23,290 Hasieran esan dudan eran, ez. Zertan ari gara ba bueno. 244 00:24:24,910 --> 00:24:30,221 Zaldibin ari garena da proiektu pilotu bat garatzen. Iazko udaberrian landu 245 00:24:30,220 --> 00:24:35,170 genuen eta irailean kurtso berrian hasieratik había abiatu genuen, ea 246 00:24:35,170 --> 00:24:41,350 abiatu genuen orduan, ba bueno oraindik ere garatzen ari den proiektua da. 247 00:24:42,131 --> 00:24:46,900 Bertan gaude talde eragile bat ere ba osatzen duguna, bai Lardizabal herri 248 00:24:46,900 --> 00:24:52,300 eskolako ma zuzendaritzak eta irakasleek, bai Ausa-gaztelu guraso 249 00:24:52,300 --> 00:24:56,830 elkarteak, etxeko Enekok elkarbizitzarako elkartea, Zaldibiko 250 00:24:56,830 --> 00:25:04,060 Udala, Uema eta Huhezi Fakultateko ba kasu honetan bi aditu, Amelia Barquin 251 00:25:04,060 --> 00:25:05,290 eta Karmele Perez. 252 00:25:06,430 --> 00:25:12,340 Eta gero daukagu baita talde hedatu bat osatuta. De non eiten dugun pixkat bapu 253 00:25:12,610 --> 00:25:20,770 proposamenak kontrastatu, aztertu, osatu eta gero gogoeta eginez. Eta bueno 254 00:25:20,770 --> 00:25:25,151 zertan ari gara horretan. Nabarmenduko genuke ba bueno proiektu honen bidez 255 00:25:25,210 --> 00:25:31,871 aiala elkarren zuten negoziatzen, baita kontzesiok eitten ere eta akordio bat 256 00:25:32,230 --> 00:25:39,580 lantzen e abiatuta eskolan bizitzen nahian, Errealitatetik eta eta baita ere 257 00:25:39,580 --> 00:25:45,070 begiratuta pixkat praktikotasuna, kokatuz arazo zehatzak eta eta hauei 258 00:25:45,100 --> 00:25:46,750 irtenbideak bilatuz. 259 00:25:49,631 --> 00:25:56,770 Orduan zertarako, ez. Ba bueno zertarako egilea eta eskola komunitateen 260 00:25:56,770 --> 00:26:02,800 zentratuta baino bai gero herri-mailan ere ba bueno ari gara alde batetik 261 00:26:02,891 --> 00:26:08,830 euskaraz bizitzeko euskararen haur arnasgune egea eta eta hori izaten 262 00:26:09,100 --> 00:26:13,960 jarraitu nahi dugu, ez. Orduan, alde batetik hori da helburua. Bigarrena da 263 00:26:14,290 --> 00:26:19,030 euskaraz ez dakien herrikideekin komunikazio eta giro atsegina edo 264 00:26:19,030 --> 00:26:20,351 abegikorra bermatzeko. 265 00:26:21,580 --> 00:26:26,350 Eta hirugarrena ba kultura arteko harremanak eraikitzeko eta inklusioa 266 00:26:26,800 --> 00:26:32,231 bultzatzen. Horiek die pixka bat zertarako edo proiektu honen helburua. 267 00:26:33,790 --> 00:26:43,690 Eta zergatik ez, zergatik hasi gara lanketa honetan. Ba bueno Zaldibi herri 268 00:26:43,750 --> 00:26:51,040 mailan oso kultura anitza da eta jatorri ezberdineko herritar asko dijo eta bai 269 00:26:51,070 --> 00:26:57,010 bereziki nabarmentzen ari da Lardizabal herri eskolan ere. Azken urteetan esaten 270 00:26:57,010 --> 00:27:03,790 ari gara haur Hezkuntzako gaur egun dauden geletan ia erdia erdia eta 271 00:27:03,790 --> 00:27:09,010 batzuetan gehiago ere badirela euskaraz ez dakien familietako seme-alabak. 272 00:27:10,060 --> 00:27:13,720 Era berean, lehen esan dut Zaldibi euskararena arnasgunea da, Uemako 273 00:27:13,720 --> 00:27:18,670 partaidea eta baita ere ba bueno jarraitu nahi dugu ulertzen dugulako 274 00:27:18,670 --> 00:27:23,440 euskara gure balioa dela eta aldi beren garrantzitsu garela gure gu bezalako 275 00:27:23,440 --> 00:27:26,740 herri garrantzitsu diela euskararen vean biziraupenerako. 276 00:27:28,240 --> 00:27:34,480 Eta ba bueno esan dugun errealitate honek ez sortzen ditu bai eskolan bai 277 00:27:34,480 --> 00:27:40,240 hezkuntza komunitatearen orokorren ba zalantza eta kezkak, familien arten 278 00:27:40,240 --> 00:27:45,790 harremantzen gianen bai hizkuntzarekin nola jokatu. Orduan ba bueno real 279 00:27:45,850 --> 00:27:53,920 errealitate hoy ba bueno hainbeste ere sumatu da eta nolabait komunitatean 280 00:27:54,220 --> 00:27:55,780 horrelako beharra sentitu dugu, ez. 281 00:27:56,800 --> 00:28:02,681 Erronka honen aurrean zerbait egiteko. Ba pixka bat horregatik abittu berehala 282 00:28:02,680 --> 00:28:10,540 proiektu honekin. Inplikazioak bilatuz, akordio orokorra bilatuz eta aldi berean 283 00:28:10,631 --> 00:28:17,381 lehen esan den bezala da praktikotasuna bilatuz ba bueno badakizue eskola-mailan 284 00:28:17,381 --> 00:28:22,900 ba guraso bilera diela, whatsappeko taldea diela y mailak bueno ba horiek, 285 00:28:22,900 --> 00:28:27,370 dena den, ez. Nola tratatzen du hizkuntza ba hasieran esan dugun helburu 286 00:28:27,370 --> 00:28:32,500 horiei erantzunez, ez euskaraz biziz, baina aldi berean ez dakitenak, Kiko 287 00:28:32,500 --> 00:28:34,210 harremanak bermatuz. 288 00:28:36,970 --> 00:28:41,680 Eta bueno pixka bat ere ez zen lortu. Nahi dugu, ez ba proiektu kin berarekin 289 00:28:41,680 --> 00:28:43,600 lortu nahi dugu. Alde batetik, 290 00:28:46,600 --> 00:28:53,020 erronka honen aurrean harremanak eta hizkuntza estrategiak garatzea asmatzen 291 00:28:53,020 --> 00:28:58,030 ari gara, Probatzen ari gara. Estrategia horiek komunikatu egiten diegu, 292 00:28:58,270 --> 00:29:02,860 hezkuntza komunitatearen baitan partekatu egiten diegu, jasotzen dugu 293 00:29:02,920 --> 00:29:07,120 baliagarri dien ez dien ohi dena. Probatzen ari gara lehengo irailetik eta 294 00:29:07,150 --> 00:29:14,530 orain ekainera arte eta bueno espero duguna da hortik lortzea ba bueno modu 295 00:29:14,530 --> 00:29:19,210 batzuk ba egoera honi erantzuteko. 296 00:29:21,160 --> 00:29:25,060 Espero duguna baita ere errepikagarriak izango diela ba bai herri mailan 297 00:29:25,060 --> 00:29:30,970 bestelako egituratan eta baita gure kasuan egongo dien eta badauden beste 298 00:29:31,000 --> 00:29:39,100 herrientzako ere Ez da hor pixka bat uemaren papera. Eta zeharka ere baita 299 00:29:39,100 --> 00:29:47,110 ere lortu nahi duguna da ez, ba bueno nola erronka bati eta errealitate bati, 300 00:29:47,590 --> 00:29:52,540 ba hausnarketa pertsonalaz gain, kolektiboki ere horren inguruan 301 00:29:52,600 --> 00:29:59,890 hausnartu eta komunitateen indarrarekin heltzea Oír bada helburuen ba elkar 302 00:29:59,890 --> 00:30:04,270 entzunez inplikatuz eta hasieran esan dudan bezala ba kontzesioak eginda, 303 00:30:04,300 --> 00:30:11,080 akordioetara iritsiz eta bueno hemen nabarmenduko nuke ba inplikazio horretan 304 00:30:11,650 --> 00:30:18,460 ba ikaragarria izaten ari dela ba bai eskolan bertan eta bai familien artean 305 00:30:19,060 --> 00:30:24,340 ba bai izaten ari den inplikazioa eta benetan eskertzekoa ez. 306 00:30:25,630 --> 00:30:31,390 Eta gure aldetik pixka bat ba hauxe esaldiren itxiera jana eta bueno esan 307 00:30:31,390 --> 00:30:40,060 den bezala bukatu gabe dagoen proiektua da eta eta ea ba ba gero ahalegin ere 308 00:30:40,090 --> 00:30:44,290 ahalegindu zaionean konpartituko dugu eta eta bestela ere ba horren emaitzak 309 00:30:44,830 --> 00:30:47,950 ba pentsatzen dut aurrerago elkarbanatzeko aukera izango dela. 310 00:30:49,990 --> 00:30:51,310 Eskerrik asko Estitxu.