WEBVTT 1 00:00:03.040 --> 00:00:07.180 Sartuko gara esperientzien aurkezpenetara. Lehenengo esperientzia 2 00:00:07.180 --> 00:00:14.440 Erlauntza izango da eta Aitziber Etxezaharretak kontatuko digu ba pixka bat 3 00:00:14.440 --> 00:00:19.480 zer egingo duten, Da nondik abiatzen den proiektua eta pixka bat beraien 4 00:00:19.480 --> 00:00:20.080 zertarakoa. 5 00:00:31.030 --> 00:00:31.450 Kaixo, 6 00:00:33.220 --> 00:00:35.410 egun on eta eskerrik asko. 7 00:00:36.460 --> 00:00:41.710 Hasi aurretik egin nahi nuke aurretik erreferentzia egin zaion traineruaren irudi 8 00:00:41.710 --> 00:00:46.600 hori oso ondo datorkigu igula. Guri ere ez. Osasuna sustatzeko Donostiako 9 00:00:46.600 --> 00:00:50.830 Udaleko Osasuna sustatzeko teknikari gisa aurkezten baldin badu baldin badu 10 00:00:51.521 --> 00:00:56.050 ere, Sorkunde nire lankidea eta biok pixka bat koordinatu eta hariari tira 11 00:00:56.050 --> 00:01:01.360 egiten diogun ekimena da, baina jende askoren inplikazioa eta lanari esker 12 00:01:01.360 --> 00:01:02.470 dago ekimen hau. 13 00:01:04.570 --> 00:01:09.850 Beno erlauntza pixka bat da komunitatean konfiantzazko harremanak 14 00:01:09.850 --> 00:01:11.440 sortzeko ekimen bat. 15 00:01:15.041 --> 00:01:20.290 Komunitatean. Kasu honetan auzo bati buruz ari gara, komunitatea esaten 16 00:01:20.291 --> 00:01:26.140 dugunean eta da hiritarrekin zuzenean harremanetan dauden profesional 17 00:01:26.590 --> 00:01:31.900 desberdinen konfiantzazko harremanak sustatzeko bilgune edo 18 00:01:31.931 --> 00:01:37.780 elkargune bat izan nahi du. Hor parte hartzen dugu profesional bakoitzak. 19 00:01:38.350 --> 00:01:43.180 Gure helburu batzuk ditugu gure lanarekin lotuak, baina bai da denok 20 00:01:43.240 --> 00:01:53.170 konpartitzen dugun helburu bat, biltzen gaituena. Eta helburu hori da auzotarren 21 00:01:53.170 --> 00:02:01.030 bizi kalitatea hobetu, mantendu edo sustatzeko helburua. Horrekin bat egiten 22 00:02:01.030 --> 00:02:03.520 dugu profesional guztiok. 23 00:02:08.230 --> 00:02:14.110 Profesional desberdinak elkartzen garela esan dut, Egia da hasierako egitura 24 00:02:14.111 --> 00:02:18.730 horretan gutxi gorabehera auzo guztietan eragile berdintsuak egoten saiatzen 25 00:02:18.730 --> 00:02:26.260 garela. Hor agertzen dira denak ez ditut zerrendatuko. Denbora aurrezteko. Baina 26 00:02:26.320 --> 00:02:27.310 berean zen, 27 00:02:28.480 --> 00:02:34.360 oso malgua eta irekia da espazioa. Auzo bakoitzaren ezaugarrien eta 28 00:02:34.361 --> 00:02:39.820 bereizgarrien arabera, desberdinak gehitzen eta batzuk sartzen, 29 00:02:39.820 --> 00:02:46.030 beste batzuk atera egiten dira. Egoeraren arabera, agente hauek aurretik 30 00:02:46.030 --> 00:02:51.910 eman didan harreman sareetan daudelako ia edo ekintza komunitarioaren bat 31 00:02:51.910 --> 00:02:56.470 gauzatzen ari direlako auzo horietan txertatzen dira bilera hauetara. 32 00:03:00.280 --> 00:03:06.370 Egia da antolakuntza sistematiko bat daukagula eta bi hilabetero elkartzen 33 00:03:06.430 --> 00:03:12.040 garela, bi orduko iraupena dauzkan bilerak egiten ditugula eta saiatzen 34 00:03:12.040 --> 00:03:17.500 garela auzoko leku edo espazio desberdinetan egiten, auzoko baliabide 35 00:03:17.500 --> 00:03:21.430 horiek ere ezagutzen joan ahal izateko. 36 00:03:22.900 --> 00:03:29.380 Gai ordena bat ere aurrez ezarritako hau dugu eta beti izaten da berdina. 37 00:03:29.890 --> 00:03:34.630 Pixka bat gure artean komentatzen dugu taldekideen artean izan ditugun harremanak, 38 00:03:34.630 --> 00:03:41.200 hurrengo bi hilabeteetarako dauzkagun asmoak edo planen berri emango 39 00:03:41.200 --> 00:03:46.330 diegu eta bueno ba aukera baldin badago ba elkarlanerako bideak esploratzen dira 40 00:03:46.330 --> 00:03:49.240 Ekintza horiek abian jartzeko. 41 00:03:50.560 --> 00:04:01.180 Ekimena 2018an hasi zen martxan Donostian eta gaur egun zazpi auzoetan 42 00:04:01.330 --> 00:04:01.990 gaude. 43 00:04:03.640 --> 00:04:09.580 Aurten zortzigarren bat martxan jarri nahi dugu, baina bueno ba harremanak eta 44 00:04:10.120 --> 00:04:14.620 sare horiek ba bueno mimo pixka bat eskatzen dute eta poliki-poliki goazen, 45 00:04:14.680 --> 00:04:16.870 ekimen bat da bere hedapenean. 46 00:04:20.530 --> 00:04:26.500 Banago. Ekimena bera pixka bat baloratzeko tresna bat ere badaukagu. 47 00:04:27.610 --> 00:04:31.600 Dimentsio desberdinak eta gauza desberdinak baloratzen ditugu. Saiatzen 48 00:04:31.600 --> 00:04:36.910 garena da ebaluazio hori gutxienez urtean behin, bilera horietako batean 49 00:04:37.420 --> 00:04:42.640 taldekide guztien artean hausnartzen ba bueno egindako ibilbidea nolakoa izan 50 00:04:42.640 --> 00:04:47.680 den, ze gauza on egin duguna, zer daukagun exijitu eta bakoitzaren 51 00:04:47.680 --> 00:04:50.200 hausnarketa hori mahai gainean jartzen. 52 00:04:54.370 --> 00:05:01.030 Pixka bat hiltzen da. Zergatik sortzen zen ekimen hau. Beno egia da auzoetan eragileen 53 00:05:01.090 --> 00:05:05.530 arteko harremanak ez direla hutsetik hasi, Batzuk lehendik bazetozela 54 00:05:05.530 --> 00:05:10.780 eta helburua zela pixka bat harreman horiek indartzea eta ahal 55 00:05:10.780 --> 00:05:17.380 izanez gero baldin bazen berria gehitzea sare hori eta eragile horien artean 56 00:05:17.380 --> 00:05:20.620 konfiantzazko harreman bat sortu ahal izatea. 57 00:05:23.230 --> 00:05:30.040 Konturatu zen ba bueno eragile horien arteko elkar ezagutza batzuetan ez zela 58 00:05:30.070 --> 00:05:37.540 nahikoa, askotan ez genekiela albokoaren berri eta hori, ezagutza ezezagutza hori 59 00:05:37.540 --> 00:05:38.950 murriztu nahi genuen. 60 00:05:41.411 --> 00:05:46.690 Zerbitzuetara datozen pertsona horiek nolabait artatu, zaindu eta 61 00:05:46.750 --> 00:05:51.460 orientatzeko. Inguruan gertatzen zenaren berri edukitzea garrantzitsua zela 62 00:05:51.460 --> 00:05:59.320 iruditzen zaigulako. Eta gero tokian kasu honetan auzoan dauden erronka 63 00:05:59.380 --> 00:06:03.910 horiei, bueno askotan erronkak konplexuak izaten dira, baina erantzuna 64 00:06:03.911 --> 00:06:09.820 ere modu integralean emateko aukera eskaintzen duten elkar ezagutza 65 00:06:09.820 --> 00:06:10.300 horrek. 66 00:06:15.040 --> 00:06:22.271 Eta zertarako. Ba bueno egia da horrelako ekimenetan harremanak zenbat 67 00:06:22.270 --> 00:06:27.160 eta partaide gehiagoren artean izan, esponentzialki hazi egiten didala. Eta 68 00:06:27.161 --> 00:06:32.501 irudikatu dezakegu sare bat non auzotarrak edo sostenga ditzakegun. 69 00:06:33.580 --> 00:06:39.100 Eta sare hori zenbat eta helduago ari zen, hau da, zenbat eta jende gehiagoren 70 00:06:39.100 --> 00:06:43.990 arteko harremana izan eta inguruan gertatzen denaren ezagutza handiagoa 71 00:06:43.990 --> 00:06:44.560 izan. 72 00:06:45.580 --> 00:06:51.340 Jasangarriagoa edo sostengarriagoa izango da sare hori eta eskaintzen dugun 73 00:06:51.340 --> 00:06:58.390 zerbitzua eta zaintza hori egokiagoa izango da eta era berean, 74 00:06:59.471 --> 00:07:04.541 auzoan edo komunitate horretan dauden erronkei emango zaien erantzuna 75 00:07:04.540 --> 00:07:09.400 partekatuagoa, jasangarriagoa eta gertuagokoa izango da. 76 00:07:12.160 --> 00:07:17.440 Eta beno aipatu nahi nituzke udal-mailan nere bi erronka baditugula 77 00:07:17.440 --> 00:07:19.480 honekin. Alde batetik, 78 00:07:20.530 --> 00:07:26.320 udalean bertan ikuspegi komunitarioa daukaten ekimen desberdinak denon 79 00:07:26.320 --> 00:07:32.420 artean uztartu eta nola articula ditzakegun. Batetik, eta bestetik, 80 00:07:33.640 --> 00:07:39.070 ekintza hauek ekimen publikotik edo zerbitzu publikoetatik etorri arren, herri 81 00:07:39.550 --> 00:07:45.790 ekimenetatik edo komunitatetik bertatik sortutako ekimen komunitario horiek 82 00:07:45.790 --> 00:07:50.260 nola uztartu eta nola artikulatu ditzaket egun. 83 00:07:52.240 --> 00:07:56.590 Eta horixe labur-labur eta azkar-azkar. 84 00:07:57.730 --> 00:08:02.620 Ez dakit ulertu duzuen edo, baina bueno geroko degu aukera argibideren bat 85 00:08:02.620 --> 00:08:05.980 gehiago nahi baduzue eskaintzeko. Eskerrik asko. 86 00:08:12.160 --> 00:08:16.780 Eskerrik asko Aitziber. Bai, Gero-k galderetako tartea egongo da, orduan norbaitek 87 00:08:16.960 --> 00:08:21.640 zerbait zerbait gehiago zehatzago jakin nahi ezkero izango dugu tartetxo 88 00:08:21.640 --> 00:08:21.850 bat. 89 00:08:23.080 --> 00:08:27.550 Orain Josean Castaño haren txanda da. Aldundiko haur nerabe eta gazteen 90 00:08:27.550 --> 00:08:32.860 sustapenerako atalburua da eta ekintza komunitarioa nerabeen egitasmoa 91 00:08:33.130 --> 00:08:35.200 aurkeztuko dugu. 92 00:08:38.080 --> 00:08:43.601 Egun on. Ni ere saiatuko naiz korrika eta presaka ba pixka bat aurkezten. 93 00:08:44.620 --> 00:08:49.870 Baina gehienok guk gutxi gorabehera ezagutuko duzue nik aurkeztuko dudana 94 00:08:49.900 --> 00:08:57.010 gutxienez. Gainetik. Eta lehenengoa igual hasi beharko gara Gazte Chung 95 00:08:57.040 --> 00:08:57.670 modukoak. 96 00:09:06.191 --> 00:09:11.170 Bai gaztematika, gaztematika. Azkenean sari bat da. Sare bat. Non gaude. Alde 97 00:09:11.170 --> 00:09:17.290 batetik Foru Aldundia eta udalen udaletako eta sustapen, haur nerabe eta 98 00:09:17.290 --> 00:09:22.540 gazteen sustapen sustapenak. Hau garrantzitsua, oso garrantzitsua da, 99 00:09:22.540 --> 00:09:30.790 zeren nik aipatuko ditudan elementuak ez diela Foru Aldundikoak, baizik eta sare 100 00:09:30.790 --> 00:09:36.220 honetakoa Eta bereziki zerbitzuei buruz hitzegingo denik ez gara Foru Aldundikoak, 101 00:09:36.220 --> 00:09:42.250 baizik eta eta udalekuak Udalarenak dira. Orduan, ekimen hau 102 00:09:42.340 --> 00:09:48.850 ekimen egitea elkarrekin eh Foru Aldundia alde batetik eta bestetik 103 00:09:48.850 --> 00:09:55.340 udalek. Guretzako oso garrantzitsua da eta nik uste dut eguna suposatzen dela ba 104 00:09:55.390 --> 00:10:04.361 ona eh sare sare lan bat, non erakunde desberdinak elkartzen ari gara zerbait 105 00:10:04.360 --> 00:10:09.370 amankomunean egiteko eta zerbait amankomun hori egiteko Día, Beste gauzen 106 00:10:09.370 --> 00:10:16.300 artean, sarea bera sortu, montatu, elikatu eta mantendu. Zertarako. 107 00:10:16.360 --> 00:10:20.890 Elkarren babesa emateko e arloa hobeto ezagutzeko, Zer. Non askotan ere 108 00:10:21.220 --> 00:10:28.420 elkarrekin egin beharko dugu gure arloaren garapena eta bestetik ere saiatzeko 109 00:10:28.480 --> 00:10:33.340 partekatzeko eta baliabideak aprobetxatzeko. Hau da Foru Aldundiak 110 00:10:33.340 --> 00:10:38.050 egiten duen momentuz ez egiteko eta alrevés, azkenean bakoitzak bere 111 00:10:38.050 --> 00:10:44.621 ardura eta eginkizunak eta ez gaude denok egiten. Hori da. Pixka bat 112 00:10:44.650 --> 00:10:51.640 besteon artean daukagu filosofia horretarako eta argazki itsu bat izateko 113 00:10:51.670 --> 00:10:56.770 ba Gipuzkoa mailan badaukagu sarean bertan. 75 udal. 114 00:10:58.180 --> 00:11:09.250 Horretan ere bagaude 60 teknikari, 12 dinamizatzaile, eta 226 hezitzaile eta 115 00:11:09.250 --> 00:11:13.750 gutxi gorabehera Gipuzkoan badaude une honetan 103 ekipamendua. 116 00:11:14.290 --> 00:11:21.460 Ekipamendu horiek azkenean ez du parterik hartzen duten haurrentzako zerbitzuaren 117 00:11:22.150 --> 00:11:27.160 badia edo nerabeentzako zerbitzuaren parte edo PSC eta gosez Eta deitzen 118 00:11:27.160 --> 00:11:33.790 duguna da zeren gure arreta gure haur nerabe eta gazteentzako, teorikoki 119 00:11:33.790 --> 00:11:38.891 adinaren arabera ematen dituzten diegu zerbitzu hauen bitartez. Baina badakigu 120 00:11:38.890 --> 00:11:44.260 Gipuzkoan ere lehen aipatu den moduan dauden herri asko ezin direla hiru 121 00:11:44.260 --> 00:11:49.090 zerbitzu desberdinak mantendu herri batean. Orduan ere horretarako sortu 122 00:11:49.090 --> 00:11:55.331 genuen beste zerbitzu bat, bereziki ba ona ba erdiko publukoa populazioetan 123 00:11:55.340 --> 00:12:02.590 etarako eta non zerbitzu hori pezeta atenditzen du bai haurrak, 124 00:12:02.770 --> 00:12:04.330 nerabeak eta gazteak. 125 00:12:05.590 --> 00:12:12.430 Eta izena bera loturiko ba gaurko hori ekartzen diguna, ez. 126 00:12:12.430 --> 00:12:17.740 Azkenean Psoez eta esan nahi du parte hartzeko sustatzeko zerbitzua, zeren hori 127 00:12:17.800 --> 00:12:23.500 baita ere guretzako lanek lan egiteko erabat eta bereziki ere gero ikusiko 128 00:12:23.500 --> 00:12:25.180 dugun moduan ba helburua. 129 00:12:29.200 --> 00:12:34.990 Hemen jada materia beste ba pixka bat zertarako, Zertarako haur nerabeen 130 00:12:35.170 --> 00:12:39.820 parte-hartzea gaztematikan Azkenean lehen aipatu dudan moduan, guretzako 131 00:12:40.030 --> 00:12:42.190 oinarrizko elementu bat da partaidetza. 132 00:12:43.630 --> 00:12:52.510 Lehenengoa uste dugu haur eta nerabeen bizitza ardura publikoa ere bada. Hau 133 00:12:52.510 --> 00:12:55.450 da, erakundeek badaukate zer egiteko 134 00:12:59.050 --> 00:13:05.950 herritar eta herritar aoe hauentzako. Orduan ea modu horretan 135 00:13:05.950 --> 00:13:13.390 pentsatzen ba badaukagu badaukagu edo erakundeek badaukate esku-hartzea baten xedeak 136 00:13:13.450 --> 00:13:19.420 eta xede hori da haurtzaroaz, nerabezaroaz disfrutatzen, disfrutatzea eta 137 00:13:19.420 --> 00:13:26.140 protagonismoa eta protagonista izatea eta horrela pixkanaka ahalduntze prozesu 138 00:13:26.140 --> 00:13:27.790 baten aurrean eginez. 139 00:13:29.500 --> 00:13:35.110 Lehen aipatu dudan moduan, helburu horiek lortzeko tresna nagusiak 140 00:13:35.110 --> 00:13:39.761 toki-mailako zerbitzuak dira Eta lehen aipatu ditudanak haurrentzako zerbitzua, 141 00:13:39.821 --> 00:13:43.570 nerabeentzako zerbitzuak eta gazteentzako zerbitzuak, egia esan 142 00:13:43.600 --> 00:13:48.880 gazteentzako zerbitzuak oso oso oso gutxi garatua dauzkagun eta oraindik ez 143 00:13:48.880 --> 00:13:56.260 daukagu eredu finko bat horretara iristeko. Nahiz eta horietako ekintza 144 00:13:56.260 --> 00:14:01.090 batzuk bai egingo ditugu kolektibo edo adin horietarako. 145 00:14:03.071 --> 00:14:10.030 Eta zerbitzuen gure sustapen zerbitzuen oinarrian dago partaide parte hartzea. 146 00:14:11.680 --> 00:14:16.390 Eta zerbitzuek parte hartzen modu iraunkor eta jarrai eta jarraian 147 00:14:16.420 --> 00:14:21.130 landu behar dute, ez hasieran, eta horretan askotan esaten dugu, 148 00:14:21.130 --> 00:14:27.420 guk lanean jarraitu genuen. Horrekin saiatzen, saiatzen ari gara lan 149 00:14:27.430 --> 00:14:33.520 egiten eta beraiekin hazten jarraitzeko ere nerabeekin eta hurrengo pausoa 150 00:14:33.520 --> 00:14:39.310 lortzen baldin badugu ere aia gazteekin ba gauza bera egiten eta modu horretan 151 00:14:39.700 --> 00:14:48.220 ba gure iter gure esku hartzea adin guztietara iristea e. 152 00:14:50.710 --> 00:14:55.930 Partaidetza horren dimentsioak alde batetik norberako autonomia sustatzen, 153 00:14:56.860 --> 00:15:01.870 bigarrena taldearen dimentsioa aktiboa sustatze eta hirugarrenean 154 00:15:02.200 --> 00:15:07.480 komunitatearen aldaketaprozesuetan inplikatzeko gaitasuna izatea. Hau da, 155 00:15:07.540 --> 00:15:13.990 gure zerbitzuak toki-mailan daude, zeren zergatik daude toki-mailan, zeren 156 00:15:13.990 --> 00:15:19.750 uste dugu ere udalak eta bereziki udal herrian bertan berdin bat baino 157 00:15:19.750 --> 00:15:29.560 gehiago izan dira edo egon zaizkit eta zerbitzuak baino kasu 158 00:15:32.350 --> 00:15:39.100 honetan azpiegitura eta atenditzeko duten uste dugu kokatuak egon beharko 159 00:15:39.160 --> 00:15:47.230 dien ba bere auzoan eta auzo lana egin beharko dute eta oso inplikatuak 160 00:15:47.260 --> 00:15:53.020 egon beharko dira, bai bere komunitatean eta modu batean edo bestean 161 00:15:53.590 --> 00:16:01.330 zerbitzua emateko ere komunitate horretara eta komunitatea 162 00:16:05.200 --> 00:16:10.180 komunitatea sortzeko e eta lanketa uste dugu progresiboa 163 00:16:12.610 --> 00:16:18.310 Alde batetik haur eta nerabeen parte hartzea zerbitzu eremu guztietara zabaltzen, 164 00:16:18.370 --> 00:16:28.180 zeren gure asmoa edo gure bai gure asmoa da azkenean zerbitzu horietan 165 00:16:28.180 --> 00:16:33.040 parte hartzen dutenak ba zerbitzu horien garapenean ere parte hart garapenean 166 00:16:33.520 --> 00:16:38.860 eta zerbitzu horien dinamika parte hartu beharko dute. Haurrak eta 167 00:16:38.860 --> 00:16:43.480 nerabeak parte hartu beharko lukete zerbitzu horren planifikazioan zidan zerbitzu 168 00:16:43.480 --> 00:16:51.250 horren ebaluazioan eta bereziki eh ba beraiek ere eman beharko lukete 169 00:16:51.250 --> 00:16:53.530 bere iritzia zerbitzu horri buruz. 170 00:16:55.660 --> 00:16:56.500 Beste aldetik, 171 00:16:57.580 --> 00:17:03.010 arlo komunitarioaren garapen pro modu progresiboan ez. Alde batetik, 172 00:17:03.490 --> 00:17:09.880 komunitatearen partaide partaidea, partaide partaidea izatea, kidetasuna. 173 00:17:10.210 --> 00:17:16.150 Hau da, gu saiatuko gara zerbitzu horietan parte hartzen duten haurrak, nerabeak 174 00:17:16.150 --> 00:17:23.530 ba komunitate horren kide sentitzea eta kideok hori pudo komunitate 175 00:17:23.530 --> 00:17:25.540 horren kidea izatea. 176 00:17:26.860 --> 00:17:32.260 Bigarren pauso batean saiatuko gara komunitate komunitate horren parte hartzea, 177 00:17:32.500 --> 00:17:37.510 ez bakarrik kide sentitzea, baizik eta eta modu batean edo beste 178 00:17:37.510 --> 00:17:45.910 inplikazio batekin ba ba parte hartzeko prozesu batzuetan ba parte hartu ez. Eta 179 00:17:45.970 --> 00:17:50.650 hirugarren fasea batean lortuko bagenu ba gure asmoa izango litzateke bazkide 180 00:17:50.650 --> 00:17:55.690 horiek haur nerabe gazte horiek azkenean komunitate komunitate horren 181 00:17:55.690 --> 00:18:02.560 dinamizatzaileak izatea. Orduan ikusi daiteke teorikoki badaukagu progresiboki 182 00:18:03.160 --> 00:18:07.900 markatuak helburu batzuk, beste historia dela, errealitatea gogorra 183 00:18:07.900 --> 00:18:14.440 da eta askotan eta ona baina azkenean bai dna zerbitzu gehiena DNA baitago markatuta 184 00:18:14.440 --> 00:18:21.640 Parte-hartzea eta modu batean edo bestean nola izango da ba ibilbide, 185 00:18:21.641 --> 00:18:24.040 ibilbide hori, 186 00:18:27.430 --> 00:18:32.830 e bi komentarioak. Alde batetik gaztematika sare gisa. 187 00:18:34.300 --> 00:18:39.250 Teoria bezala teorikoki gutxienez partaidetzazko gobernantzan oinarritzen 188 00:18:39.250 --> 00:18:42.431 da. Hau da, lehen aipatu dudan modu moduan, 189 00:18:43.870 --> 00:18:54.580 Foru Aldundia eta udalak plano berean elkartzen dira eta el crl elkarte horretatik 190 00:18:54.580 --> 00:18:59.590 planteatzen ditu erronka batzuk eta markatzen dituzte ibilbide 191 00:18:59.590 --> 00:19:01.990 batzuk jarraitzeko eta aurrera egiteko. 192 00:19:03.310 --> 00:19:10.180 Eta zerbitzuak. Zerbitzuak badauzkate ba elementu batzuk sustatzeko eta besteok 193 00:19:10.360 --> 00:19:18.880 besteak beste sareak sustatzea, sareak eratzea, sarearen parte 194 00:19:18.881 --> 00:19:26.350 izatea eta sarea bermatzea. Horiek badauzkagu ere ba elementu elementu b 195 00:19:26.410 --> 00:19:33.520 elementu bezala ba zerbitzu zerbitzuen beharre beharren beharren gisa, 196 00:19:34.870 --> 00:19:35.380 e. 197 00:19:38.080 --> 00:19:45.940 Azkenean ba laburbildu nahi genuen ba diapositiba honetan oria agertzen den 198 00:19:45.940 --> 00:19:50.531 zatia gutxi gorabehera markatzen du nola beharko dien zerbitzuak. 199 00:19:51.760 --> 00:19:58.330 Ezertan oinarrituta daude ardura publikoa haur eta nerabeen bizitzan 200 00:19:58.330 --> 00:20:04.870 eragitea, bizi-etapa propioak sustatzen. Ze sustapen-zerbitzuak zerbit 201 00:20:05.141 --> 00:20:13.630 sustapen-zerbitzuak izango dira bide eta behar sozialetara erantzun beharko 202 00:20:13.631 --> 00:20:21.700 dute. Eta beste ba azkenean horren guztiaren helburua herritar aktiboak lortzeko 203 00:20:21.730 --> 00:20:28.450 eta herritar aktibo horiek lortzeko badauzkagu elementu batzuk. 204 00:20:28.780 --> 00:20:35.741 Horiek izango dira bere bizitzaren protagonistak, lortu beharko duten ikasketetan, 205 00:20:35.740 --> 00:20:40.780 bere ikasketak garapen pertsonala lortzeko, beti bateko bitartez 206 00:20:40.780 --> 00:20:46.630 dimentsio komunitarioa. Eta parte hartu beharko dute zerbitzuaren diseinua 207 00:20:46.631 --> 00:20:55.090 eta bereziki bere iritzia ematen. Hau da, azkenean guretzako eta gaztematikan 208 00:20:55.090 --> 00:21:01.240 parte hartzea bihurtzen da alde batetik helburua eta bestetik balio eta bestetik 209 00:21:01.240 --> 00:21:07.661 tresna azkenean da tresna bat le haur nerabe eta gazteekin lan egiteko, baina 210 00:21:07.660 --> 00:21:15.600 azkenean ere lortu nahi duguna izan da ba hiritar aktibo horiek ez. Eta hori ba 211 00:21:16.000 --> 00:21:21.610 ona ba ziur aski denok izango diren dituzue beren herrietan dauden zerbitzuak, 212 00:21:21.610 --> 00:21:28.900 haurtxokoak, gaztelekuak, eta horrekin ziur aski ba ba ikusten 213 00:21:29.740 --> 00:21:36.850 duzue edo beraien eta zerbitzu hauen irudia badaukazue barruan, ba 214 00:21:37.090 --> 00:21:43.090 egiten normalean lehen iritzia edo lehen ideia dela ona dira leku batzuk 215 00:21:43.090 --> 00:21:48.910 non haur nerabe eta gazteak egiten dute ekintza. Hau da, beraiek 216 00:21:48.910 --> 00:21:54.430 hara joaten dira eta entretenitzen ari gara, egiten dituzte gauza batzuk 217 00:21:55.240 --> 00:22:04.030 eta horrekin batera ba bueno ba horrelako ideia bat askotan dauzkagu, 218 00:22:04.030 --> 00:22:09.430 baina azkenean bai badago ideia hezitzaile bat, proiektu hezitzaile bat 219 00:22:09.430 --> 00:22:15.250 eta horrekin batera ere proiektu parte hartzea eta lehen aipatu dudan moduan 220 00:22:15.250 --> 00:22:23.590 parte-hartzea bihurtzen da helburu eta tresna. Eta modu 221 00:22:23.590 --> 00:22:29.230 desberdinetan ikusten dira zerbitzu hauek herrien arabera eta herrien 222 00:22:29.230 --> 00:22:38.380 dinamiken dinamika horren arabera. Hemen badaukagu kide batzuk, herri bat, kide 223 00:22:38.381 --> 00:22:45.070 batzuk herri desberdinetarako eta bereziki herri txikietan eta ertainetan. 224 00:22:45.370 --> 00:22:50.110 Horrelako zerbitzuak edo horrelako zerbitzuak egiten dituzten lan komunitarioa 225 00:22:51.310 --> 00:22:58.180 garrantzitsua da eta guztiz hein inserc datuak daude ba komunitate horren 226 00:22:58.300 --> 00:23:01.690 dinamiketan. Beno, denboraren aldetik. 227 00:23:03.040 --> 00:23:05.620 Eskerrik asko. Eskerrik asko Jasan. 228 00:23:09.520 --> 00:23:13.420 Beno Eta azkenengo esperientzia pantailaren beste aldetik daukagu 229 00:23:13.420 --> 00:23:14.500 Estitxu Mujika. 230 00:23:15.641 --> 00:23:20.020 Eta euskararen erabilera eta kulturartekotasuna Zaldibia Zaldibiako 231 00:23:20.020 --> 00:23:24.790 hezkuntza komunitatean aurkeztuko diegu. Beraz, zurea da hitza. Estitxu. 232 00:23:25.930 --> 00:23:30.550 Haien on. Beno gu gero Alegiko saioan izango gara presentzialki eta gaur 233 00:23:30.650 --> 00:23:35.860 hemendik haber asmatzen genuen partekatzen orduan aurkezpena eta ni Eztitxu 234 00:23:35.860 --> 00:23:40.091 Mujika nahiz Bitartea Arteztuko nahiz Zaldibiako alkatea. Eta beno lehen 235 00:23:40.090 --> 00:23:43.990 konparatu da pixkat traineruekin dagoen gu hemen barrukoak eta lehorreko gara 236 00:23:43.990 --> 00:23:48.790 eta nik esango dut ba ona gurdi bati edo tiraka ari garela eta horren ordezkaritzan 237 00:23:48.790 --> 00:23:54.730 gaur aurkeztuko dudala hau, ez. Eta ona ba oraindik aipatu duzuen 238 00:23:54.730 --> 00:24:02.680 bezala, lehen euskararen erabilera eta kultur artekotasuna proiektua garatzen 239 00:24:02.680 --> 00:24:05.470 ari gara. Zaldibiko hezkuntza-komunitatean baitan. 240 00:24:06.790 --> 00:24:07.900 Ikusten duzue, ezta, 241 00:24:11.290 --> 00:24:15.850 norbait. Bale. Bai. Ba bueno pixka bat ere aurkezpena ere pixka bat 242 00:24:15.850 --> 00:24:17.350 egituratzeko dugu. 243 00:24:19.030 --> 00:24:23.290 Hasieran esan dudan eran, ez. Zertan ari gara ba ona. 244 00:24:24.910 --> 00:24:30.221 Zaldibin ari garena da proiektu pilotu bat garatzen. Iazko udaberrian landu 245 00:24:30.220 --> 00:24:35.170 genuen eta irailean kurtso berrian hasieratik hasi ginen, ea abiatu 246 00:24:35.170 --> 00:24:41.350 genuen orduan, ba bueno oraindik ere garatzen ari den proiektua da. 247 00:24:42.131 --> 00:24:46.900 Bertan gaude talde eragile bat ere ba osatzen duguna, bai Lardizabal herri 248 00:24:46.900 --> 00:24:52.300 eskolako ma zuzendaritzak eta irakasleek, bai Ausa-gaztelu guraso 249 00:24:52.300 --> 00:24:56.830 elkarteak, etxeko Enekok elkarbizitzarako elkartea, Zaldibiko 250 00:24:56.830 --> 00:25:04.060 Udala, Uema eta Huhezi Fakultateko ba kasu honetan bi aditu, Amelia Barquin 251 00:25:04.060 --> 00:25:05.290 eta Karmele Perez. 252 00:25:06.430 --> 00:25:12.340 Eta gero daukagu baita talde hedatu bat osatuta. De non eiten dugun pixkat bapu 253 00:25:12.610 --> 00:25:20.770 proposamenak kontrastatu, aztertu, osatu eta gero gogoeta eginez. Eta beno 254 00:25:20.770 --> 00:25:25.151 zertan ari gara horretan. Nabarmenduko genuke ba bueno proiektu honen bidez 255 00:25:25.210 --> 00:25:31.871 aiala elkarren ondoan zuten negoziatzen, baita kontzesiok eitten ere eta akordio 256 00:25:32.230 --> 00:25:39.580 bat lantzen eta abiatuta eskolan bizitzen nahian, Errealitatetik eta baita 257 00:25:39.580 --> 00:25:45.070 ere begiratuta pixkat praktikotasuna, kokatuz arazo zehatzak eta hauei 258 00:25:45.100 --> 00:25:46.750 irtenbideak bilatuz. 259 00:25:49.631 --> 00:25:56.770 Orduan zertarako, ez. Ba bueno zertarako egilea eta eskola komunitateen 260 00:25:56.770 --> 00:26:02.800 zentratuta baino bai gero herri-mailan ere ba bueno ari gara alde batetik 261 00:26:02.891 --> 00:26:08.830 euskaraz bizitzeko euskararen haur arnasgune egea eta hori izaten 262 00:26:09.100 --> 00:26:13.960 jarraitu nahi dugu, ez. Orduan, alde batetik hori da helburua. Bigarrena da 263 00:26:14.290 --> 00:26:19.030 euskaraz ez dakien herrikideekin komunikazio eta bira atsegina edo 264 00:26:19.030 --> 00:26:20.351 abegikorra bermatzeko. 265 00:26:21.580 --> 00:26:26.350 Eta hirugarrena ba kultura arteko harremanak eraikitzeko eta inklusioa 266 00:26:26.800 --> 00:26:32.231 bultzatzen. Horiek die apur bat zertarako edo proiektu honen helburua. 267 00:26:33.790 --> 00:26:43.690 Eta zergatik ez, zergatik hasi gara lanketa honetan. Ba ona Zaldibi herri mailan 268 00:26:43.750 --> 00:26:51.040 oso kultura anitza da eta jatorri ezberdineko herritar asko esan zuen eta bai 269 00:26:51.070 --> 00:26:57.010 bereziki nabarmentzen ari da Lardizabal herri eskolan ere. Azken urteetan esaten 270 00:26:57.010 --> 00:27:03.790 ari gara haur Hezkuntzako gaur egun dauden geletan ia erdia erdia eta 271 00:27:03.790 --> 00:27:09.010 batzuetan gehiago ere badirela euskaraz ez dakien familietako seme-alabak. 272 00:27:10.060 --> 00:27:13.720 Era berean, lehen esan dut Zaldibi euskararena arnasgunea da, Uemako 273 00:27:13.720 --> 00:27:18.670 partaidea eta baita ere ba bueno jarraitu nahi dugu ulertzen dugulako 274 00:27:18.670 --> 00:27:23.440 gure balioa dela eta aldi berean beren garrantzitsu garela gure gu bezalako 275 00:27:23.440 --> 00:27:26.740 herri garrantzitsu diela euskararen vean biziraupenerako. 276 00:27:28.240 --> 00:27:34.480 Eta ba bueno esan dugun errealitate honek ez ditu sortzen bai eskolan bai 277 00:27:34.480 --> 00:27:40.240 hezkuntza komunitatearen orokorren ba zalantza eta kezkak, familien arten 278 00:27:40.240 --> 00:27:45.790 harremantzen gianen bai hizkuntzarekin nola jokatu. Orduan ba bueno real 279 00:27:45.850 --> 00:27:53.920 errealitate hoy ba bueno hainbeste ere sumatu da eta nolabait komunitatean 280 00:27:54.220 --> 00:27:55.780 horrelako beharra sentitu dugu, ez. 281 00:27:56.800 --> 00:28:02.681 Erronka honen aurrean zerbait egiteko. Ba pixka bat horregatik abittu berehala 282 00:28:02.680 --> 00:28:10.540 proiektu honekin. Inplikazioak bilatuz, akordio orokorra bilatuz eta aldi berean 283 00:28:10.631 --> 00:28:17.381 lehen esan den bezala praktikotasuna bilatuz ba bueno badakizue eskola-mailan 284 00:28:17.381 --> 00:28:22.900 ba guraso bilera diela, whatsappeko talde diela eta mailak bueno ba, 285 00:28:22.900 --> 00:28:27.370 dena den, ez. Nola tratatzen du hizkuntza ba hasieran esango dugu helburu 286 00:28:27.370 --> 00:28:32.500 horiei erantzunez, ez euskaraz biziz, baina aldi berean ez dakitenak, Kiko 287 00:28:32.500 --> 00:28:34.210 harremanak bermatuz. 288 00:28:36.970 --> 00:28:41.680 Eta bueno pixka bat ere ez zen lortu. Nahi dugu, ez ba proiektu kin berarekin 289 00:28:41.680 --> 00:28:43.600 lortu nahi dugu. Alde batetik, 290 00:28:46.600 --> 00:28:53.020 erronka honen aurrean harremanak eta hizkuntza estrategiak lantzea ari 291 00:28:53.020 --> 00:28:58.030 gara, Probatzen ari gara. Estrategia horiek komunikatu egingo dituzte, 292 00:28:58.270 --> 00:29:02.860 hezkuntza komunitatearen baitan partekatu egingo dituzte, jasotzen ditugu 293 00:29:02.920 --> 00:29:07.120 baliagarri dien ez dien ohi dena. Probatzen ari gara lehengo irailetik eta 294 00:29:07.150 --> 00:29:14.530 orain ekainera arte eta beno espero dugu duguna dela hortik lortzea ba ona 295 00:29:14.530 --> 00:29:19.210 modua ba egoera honi erantzuteko. 296 00:29:21.160 --> 00:29:25.060 Espero dugu duguna ere errepikagarriak izango direla ba bai herri mailan 297 00:29:25.060 --> 00:29:30.970 bestelako egituratan eta baita gure kasuan egongo dien eta badauden beste 298 00:29:31.000 --> 00:29:39.100 herrientzako ere Ez da hor pixka bat uemaren papera. Eta zeharka ere lortu 299 00:29:39.100 --> 00:29:47.110 nahi duguna da ez, ba ona nola erronka bati eta errealitate bati, ba 300 00:29:47.590 --> 00:29:52.540 hausnarketa pertsonalaz gain, kolektiboki ere horren inguruan 301 00:29:52.600 --> 00:29:59.890 hausnartu eta komunitateen indarrarekin heltzea Oir bada helburuen 302 00:29:59.890 --> 00:30:04.270 ba elkar entzunez inplikatuz eta hasieran esan dudan bezala ba 303 00:30:04.300 --> 00:30:11.080 kontzesioak eginda, akordioetara iritsiz eta bueno hemen nabarmenduko 304 00:30:11.650 --> 00:30:18.460 nuke ba inplikazio horretan ba ikaragarria den ala ez ba eskolan bertan 305 00:30:19.060 --> 00:30:24.340 eta bai familien artean ba bai izaten ari den ala ez. 306 00:30:25.630 --> 00:30:31.390 Eta gure aldetik pixka bat ba hauxe esaldiren itxiera jana eta bueno esan 307 00:30:31.390 --> 00:30:40.060 den bezala bukatu gabe dagoen proiektua da eta ea ba gero ahalegin bat ere 308 00:30:40.090 --> 00:30:44.290 ahalegindu zaionean konpartituko dugu eta bestela ere ba horren emaitzak ba 309 00:30:44.830 --> 00:30:47.950 pentsatzen dut aurrerago elkarbanatzeko aukera izango dela. 310 00:30:49.990 --> 00:30:51.310 Eskerrik asko Estitxu.